بازدید 16531
مرتضی طلایی در گفت و گو با «تابناک»؛

همه خط های مترو مثل خط 7 با ایرادات فنی افتتاح شد / قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشت

در همان دوران شورای شهر چهارم نیز برخی از اعضای شورا نسبت به افتتاح این خط انتقاد داشتند و معتقد بودند این خط به دلیل نواقصی که در بخش های فنی دارد، نباید افتتاح شود. در مقابل این ادعا موافقان افتتاح نیز تأکید داشتند که این یک روند عادی است و در همه طرح های پیشین نیز اول خط زیر بار می رود و با گذر زمان اشکالاتش را رفع می کنیم.
کد خبر: ۷۵۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 27 November 2017

 همه خط های مترو مثل خط 7 با ایرادات فنی افتتاح شد / قالیباف به استفاده سیاسی از خط 7 مترو نیازی نداشتخط 7 متروی تهران پس از نزدیک به پنج ماه فعالیت با دستور مستقیم معاون حمل و نقل شهرداری تهران و به دلیل آنچه وجود برخی نواقص ایمنی در فرایند ساخت و آغاز به کار خط عنوان شد، متوقف گردید؛ اقدامی که تیم مدیریتی شهرداری قبل آن را سیاسی می دانند و بر این باورند دلایل مطرح برای تعطیلی خط درست نیست.

به گزارش «تابناک»؛ پس از اینکه در ششم خردادماه سال جاری، محمد باقر قالیباف شهردار سابق خط 7 متروی تهران را افتتاح و این خط فرایند جابجایی مسافران را از 7 ایستگاه میدان بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت آغاز کرد، اوایل آبان ماه، تیم جدید مدیریتی شهرداری تهران فعالیت این خط را تا اطلاع ثانویه متوقف کرد.

در ابلاغ معاونت حمل و نقل شهردار تهران به مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری مترو که در هفتم آبان ماه صادر شد، تصریح شده است که نواقص خط هفت متروی تهران باید در شش ماه برطرف شده باشد تا خط 7 دوباره آماده انتقال مسافر شود.

در ادامه این ابلاغ آمد: موضوع اشکالات خط هفت متروی تهران پیش از این هم از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و دوره اخیر مورد انتقاد قرار گرفته بود. این انتقادها و گزارش‌های موجود در بدنه کارشناسی شرکت موجب شد که تصمیم در این باره به نظر نهایی یک تیم کارشناسی محول شود که اکنون این گروه نظر نهایی خود را اعلام کرده اند و بنا به دلایل زیر باید خط 7 مترو تعطیل شود.

1- نبود سامانه علامت‌دهی (سیگنالینگ) و سامانه کنترل حفاظت خودکار (ATP)
2- عدم نصب حتی یک هواکش در تونل‌ها که در تعارض با استانداردهای موجود است
3- نواقص سیستم برق‌رسانی و عدم راه‌اندازی سیستم کنترلی برق (اسکادا)
4- نمایشی بودن استفاده از این خط مترو به دلیل استفاده در هر 55 دقیقه

آنچه آمد، دلایلی بود که معاونت جدید حمل و نقل شهرداری تهران برای تعطیل کردن خط 7 متروی عنوان کرده است.

مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران در رابطه با این اقدام و نیز اینکه چرا با وجود نواقص موجود خط 7 مترو افتتاح شده است، گفت: در همان دوران شورای شهر چهارم نیز برخی از اعضای شورا نسبت به افتتاح این خط انتقاد داشتند و معتقد بودند این خط به دلیل نواقصی که در بخش های فنی دارد، نباید افتتاح شود. در مقابل این ادعا موافقان افتتاح نیز تأکید داشتند که این یک روند عادی است و در همه طرح های پیشین نیز اول خط زیر بار می رود و با گذر زمان اشکالاتش را رفع می کنیم.

طلایی ادامه داد: آنچه باید مورد تأکید قرار دهیم این است که یقیناً خط 7 از استانداردهای کلان ایمنی و آنچه برای تضمین سلامت و انتقال مسافران نیاز است، برخوردار بود و یقین داشته باشید، در صورت نبود ایمنی های ضروری هیچ گاه خط 7 افتتاح نمی شد.

وی با طرح این پرسش که مگر می شود مدیران شهری با افتتاح غیر فنی یک خط مترو با جان مردم بازی کنند، افزود: با فرض اینکه در این خط ایرادات جدی وجود دارد و این ایرادات به قدری شدید است که باید خط از زیر بار خارج شود باید بدانیم که این یک بحث فنی و مهندسی است که باید در فرایند قانونی و منطقی خود اصلاح و مجدداً راه اندازی شود. نه اینکه این موضوع به سطح افکار عمومی و رسانه ای وارد شود و با بهره گیری از آن عده ای به دنبال تخریب تیم مدیریتی شهرداری قبل باشند.

عضو شورای شهر چهارم افزود: کشاندن موضوع به سطح جامعه و درگیر کردن افکار عمومی با این مسأله به نظر من به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است که برای مردم هیچ سودی ندارد؛ بنابراین، باید دید چه کسانی از این بحث ها سود می برند؟

طلایی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با خط 7 مترو و اشکالاتش افزود: اگر حقیقتاً دغدغه مدیران کنونی رساندن شهر به یک شهر ایده آل و حل مشکلات مردم است، باید نواقص را در یک روال منطقی برطرف کنند، نه اینکه موضوع را به سطح جامعه بکشاند و اهداف دیگری را دنبال کنند.

وی در مورد این گمانه که شهردار قبلی با هدف استفاده سیاسی از این خط طرح را افتتاح کرده است، گفت: آقای قالیباف آنقدر طرح و پروژه در شهر تهران افتتاح کرده است که یک خط مترو برای او نمی توانست آورده خاصی داشته باشد و مطمئن باشید اگر قالیباف به سمت این موضوع حرکت می کرد، خسارتش برای او بیشتر از آورده اش بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۶
من خیلی راحت از این خط استفاده میکردم اما آقایان با سیاسی کاری این خط را تعطیل کردند. کسانی که باعث این مشکلات برای مردم هستند باید رسوا شوند.میلیاردها تومن هزینه برای این خط به خاطر سیاسی کاری بلا استفاده مانده.
پاسخ ها
عماد
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
خوب برادر تمام این سیستمها که نام برده شده، برای مواقع بحران و خطر است.
الحمدلله که در زمان استفاده شما حادثه ای رخ نداده
از ساختمان پلاسکو هم 50 سال استفاده شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
یک سوال دارم مگه الان دولت همه بیمارستانها و جاده ها و ورزشگاهها و دیگر اماکن عمومی را تکمیل شده افتتاح می کند تا جایی که میدانم تمام دولتها طرحهای افتتاحی را با داشتن نواقصی افتتاح میکردند نمونه اخر ان هم افتتاحهای زیاد روحانی در یک ماه مانده به انتخابات بود که باید بررسی بشه که وضعیت انها چگونه است و چرا بعد از انتخابات دیگر خبری از این افتتاحات فله ایی نداشتیم
ظاهرا برخی مسئولان برای جان مردم ارزشی قائل نیستند و فقط به فکر ژست سیاسی خودشان هستند.
در طول رفت و برگشت فقط دو قطار حرکت می کرد . به نظر می رسید که بنا به مشکلاتی قطار با وجود غیر فعال بودن اکثر ایستگاه های میانی با احتیاط و با سرعت خیلی پایین تر از خط های دیگر حرکت می کرد . اطلاع رسانی ناقص باعث شده بود که مردم ندانند کدام ایستگاه ها غیر فعال هستند و باعث ناراحتی و سردرگمی خیلی ها شده بود.
انشالله هرچه زودتر با فعال شدن همه موارد ایمنی و ایستگاه های میانی شاهد فعالیت مجدد خط باشیم.
بعضی ها بعد از پایان یافتن شغل قبلی تازه یادشون میاد در حق مردم جفا شده !!!!
عجب توشه ی بدی است برای آخرت این صندلی های لعنتی ریاست و .....
خب يعني ايشان با دانستن اين نواقص جلو افتتاح را نگرفتن خدا مردم را از دست اين افراد نادان نجات دهد
افتتاح خطوط با اشكالات يعني بازي با جان مردم به خط سياسي هم ربط ندارد به فهم ودلسوزي ربط داره
جناب آقاي طلايي همانگونه كه خودتان نيز اعلام نموديد راه اندازي يا از دور خارج ساختن يك خط مترو يك بحث كاملا كارشناسي است كه هم اينك از طرف كارشناسان مربوطه اقدام گرديده است ، اما در پاسخ جنابعالي كه روش مديران جديد شهر داري و شوراي شهر و شركت بهره برداري را تخطئه مينماييد بايد به عنوان يكي از كارمندان و دست اندركاران شركت مترو عرض كنم كه طي سه دوره مديرعاملين گذشته شركت بهره برداري كه همگي از طيف سياسي مورد حمايت جناب دكتر قاليباف بودند شركت مترو كاملا سياسي اداره ميگرديد و مديران فوق الذكر بالاترين ضررها را به پيكر شركت مترو وارد ساختند كه تا ساليان سال اين مشكلات پابرجا خواهد ماند ، اما همه مشكل اينجا نيست اگر مديران كنوني مترو و شوراي شهر دست از محافظه كاري برداشته و آمار اقتصادي سه دوره فوق الذكر را بصورت روشن براي جامعه بيان نمايند انگاه مشخص ميشود چه كساني بدنبال سياسي كاري و عوام فريبي بوده و هستند .
جناب آقاي طلايي شما يك نظامي بوديد و تخصص ريل و قطار نداريد پس نبايد به خودتان اجازه بدهيد كه در اين زمينه اعلام نظر كنيد اين را بدانيد ايراداتي كه خط هفت دارد فقط همان هايي نيست كه اعلام شده ، اين خط فاقد ايمني كامل از لحاظ ريل گذاري بوده و جان همشريان را تهديد مي كرد هر مسافري كه داخل قطار مي نشست لازم نبود كه اطلاعات فني داشته باشد قطاري كه هم حركت عرضي و هم حركت بالا و پايين را در كل طول خط دارد قابل درك بود،نرخ سايش چرخ هاي قطار در اين خط 12 برابر خطوط ديگر است اين يعني خيانت به بيت المال . بگذاريد كساني كه دلشان براي جان مردم و سيانت از بيت المال مي تپد كارشان را بكنند .
آقای طلایی سرت سلامت
جان مردم که ارزشی ندارد . اول زیر بار ببرید ، بعد اشکالاتش را رفع کنید . حالا اگر در این بین خدای نخواسته اتفاقی هم افتاد و چند نفری هم از بین رفتند اشکالی ندارد . مدیریت جهادی است و این کشته ها مهم نیست .
فقط این حرف ها را در مقابل دنیای کفر نگویید چون آن ها نمی دانند که در بلاد مسلمین جان انسان ها این قدر بی ارزش است .
وای بحال وروز پروژه هایی که قربانی اهداف سیاسی میشوند ،وکارایی وکیفیت انها فدای سیاست های باندی وجناحی وتبلیغی میشود واخرش هم مردم و اموالشان قربانی جاه طلبی ها میشود ،
مردم ما هنوز تشخیص سیاسی شون به بلوغ نرسیده و نمیدونم چه اصراری هم دارن هر چهار سال حتما پای صندوق های رای بیان
روانشناسان جهان باید از این روحیه شکست ناپذیری مردم ایران تحقیقاتی به عمل بیارن!
اینکه قبلا یک اشتباهی انجام شده بوده دلیل نمیشه دوباره تکرار بشه. تازه کی گفته مدیران شهری هرگز با جان مردم بازی نمیکنند؟ مگر این همه جاده مشکل دار، این همه خودرو زیر استاندارد، این همه ساخت و ساز بی حساب و کتاب و ... توسط همین مدیران انجام نشده؟
** همه خط های مترو مثل خط 7 با ایرادات فنی افتتاح شد **
اگر واقعا اینطور باشد که باید قوه قضاییه ورود کند و تمام مدیران از جمله خود شما رو محاکمه کند که با اطلاع از اینکه می دانستید که پژوه ایی ایراد دارد را افتتاح کردید و مردم نگون بخت از آن استفاده کردن
پاسخ ها
عماد
| Germany |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
احسنت!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
عذر بد تراز گناه
مرتضی طلایی: موافقان افتتاح نیز تأکید داشتند که این یک روند عادی است و در همه طرح های پیشین نیز اول خط زیر بار می رود و با گذر زمان اشکالاتش را رفع می کنیم.

پس چرا اشکالات خطهای قبلی هنوز رفع نشده است.
یعنی برای نصب چند هواکش و چند سیستم ساده الکترونیکی باید شش ماه این خط تعطیل بشه؟؟؟!!!
لطفا شما سریع مشکل رو حل کنید و دوباره راه اندازی کنید ...
باور بفرمایید در دوران شما حتی یک کیلومتر پیاده سازی ناایمن هم نخواهیم داشت ...
آفرین بر این تفکر سردار طلایی که میگوید هر اشکالی است نباید مردم رادر جریان قرار داد.عجبا
سردار
قضیه این واریز نشدن حق بیمه تامین اجتماعی پرسنل شهرداری تهران چیه؟
اون هم سیاسی بازیه؟
براسی همه خطوط به این صورت راه اندازی شده است چون وقتی از طرف یک قطار می رود چه نیازی به کنترل های کم است که برای چند قطار در یک خط وجود دارد و کم کم تجهیزات درحال نصب بود
الان چه ایمنی مشکل آفرین بود؟
بقیه هم که تو جیه نداشت!
آقای قالیباب بدون اشتباه نبود، یقینا" کسی که دیکته ننوشته غلطی دارد، خدا از کوتاهی آدم هایی هیچ کاری نمی کنند و فقط از دیگران ایراد می گیرند
آقای قالیباف قول داده بود تا پایان سال خطوط مترو تکمیل شود می دانستیم این حداکثر تا خرداد به را می افتد وایشان معمولا بی حساب حرف نمی زنند و ما منتظر خط 6 بودیم ، الان این آقایان کی می خواهند این خطوط را تکمیل کنند؟
"همه خطوط مترو اول راه افتادند و بعد رفع نواقص شدند" پناه بر خدا . یعنی جان ما ایرانیها انقدر بی ارزش است که مثل موشهای آزمایشگاهی شده ایم !! وقتی که مردیم رفع اشکال میکنند . این امر فقط و فقط در ایران است مثل مسکن "مهر" !!
حالا ازاین چیزهاکه عموم مردم اطلاعت درستی نمی توانند بدست بیاورند ولی اینکه حق بیمه در شهرداری از افراد کسر و بحساب بیمه واریز نشده باشد اگر حقیقت داشته باشد دیگه حرفی برای گفتن باقی نگذاشته
اساسا حرف ایشان درسته چون دیدگاه مدیریتی تو ایران همینطوریه همه چیز روی مردم آزمایش میشه . حتما باید زلزله بیاد تا بفهمیم مسکن مهر چقدر امنه !! در مورد مترو و راه آهن هم حتما باید چند نفر کشته بشن تا بفهمیم مشکل داره . خود عزیزان که از این مساکن و وسایل استفاده نمی کنن پس میشه روی مردم تستش کرد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان