بازدید 4711
روز گذشته رقم خورد؛

افزایش حجم معاملات آتی سکه/ عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا نقره و مس

قرارداد آتی سکه طلا سررسید اسفند ماه در حالی با داد و ستد ۱۱۱ قرارداد مواجه شد که با رقم یک میلیون و ۴۵۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد ۱.۴۳ درصد را تجربه کرد. از سوی دیگر سکه طلا تحویل اردیبهشت ماه ۹۷ نیز با رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان داد و ستد شد که ۱.۶۲ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۷۴۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 14 November 2017
روز گذشته در بورس کالای ایران ۵۰ هزار و ۸۸۴ قرارداد آتی سکه به ارزش ۸ هزار و ۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد که نسبت به روز قبل افزایش داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته در بازار طلا، قیمت سکه بهار آزادی در حالی ۲۰ هزار تومان افزایش یافت که نرخ دلار نیز با ۲۰ تومان افزایش وارد کانال ۴۱۰۰ تومانی شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۳۷۸ هزار تومان فروخته شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۱ هزار تومان رشد نسبت به روز قبل، یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با ۳ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۶۹۰ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با یک هزار و ۴۰۰ تومان رشد، ۳۹۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

قیمت هر قطعه سکه گرمی نیز با ۸۰۰ تومان افزایش نسبت به روز مذکور ۲۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با یک هزار و ۷۵۰ تومان رشد، ۱۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده بود.

همچنین روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه افزایشی بودند، به طوری که در جریان معاملات روز گذشته سکه طلا تحویل دی ماه ۲.۲۸ درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان داد و ستد شد. در این سررسید بیش از ۶۸۹ قرارداد به فروش رفت.

در همین حال قرارداد آتی سکه طلا سررسید اسفند ماه نیز در حالی با داد و ستد ۱۱۱ قرارداد مواجه شد که با رقم یک میلیون و ۴۵۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد ۱.۴۳ درصد را تجربه کرد. از سوی دیگر سکه طلا تحویل اردیبهشت ماه ۹۷ نیز با رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان داد و ستد شد که ۱.۶۲ درصد رشد داشت. در این سررسید نیز یک هزار و ۲۵۴ قرارداد معامله شد.

قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ در حالی معامله ۱۵ هزارو ۲۵۸ قرارداد را تجربه کرد که با  رشد ۱.۴۵ درصدی قیمت و قرار گرفتن در عدد یک میلیون و ۵۳۹ هزارتومان به کار خود پایان داد.

قرارداد آتی سکه تحویل شهریور ماه سال ۹۷ در حالی معامله ۳۳ هزار و ۵۷۲ قرارداد را تجربه کرد که با  رشد ۱.۸ درصدی قیمت و قرار گرفتن در عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزارتومان به کار خود پایان داد. /بورس کالای ایران

افزایش حجم معاملات آتی سکه/ عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا نقره و مس

عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا نقره و مس

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که آمارهای تورم اقتصادهای بزرگ جهان طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر قیمت فلزات گرانبها خواهد بود. به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با افت شدیدی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای نخستین بار در یک ماه اخیر با افزایش همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و تنش های سیاسی در خاورمیانه و آمریکا قرار داشته است.

نگرانی های بین المللی نسبت به عدم تصویب طرح مالیاتی ترامپ در کنگره و سنا فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است. ترامپ قصد دارد مالیات شرکت های بزرگ را کاهش دهد ولی نمایندگان کنگره با این طرح مخالفت کرده اند.

نمایندگان آمریکایی روز پنجشنبه طرح مالیاتی دیگری را ارائه کرده اند که با طرح ترامپ اختلافات آشکاری دارد.

شاخص ارزش دلار طی هفته گذشته با افت 0.61 درصدی روبرو شده است این برای سومین هفته متوالی بوده که ارزش دلار با کاهش همراه بوده است.

طی هفته آینده قرار است آمارهای تورم آمریکا، منطقه یورو، کانادا بریتانیا منتشر شود.

روز سه شنبه استرالیا آمارهای شاخص اعتماد تجاری را منتشر می کند. چین وضعیت تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری ثابت را اعلام خواهد کرد.

آلمان آمارهای اولیه رشد اقتصادی در سه ماه سوم را اعلام می کند. شاخص اعتماد اقتصادی آلمان نیز منتشر خواهد شد.

روسای بانک های مرکزی آمریکا اروپا و انگلیس قرار است در یک نشست مهم اقتصادی در فرانکفورت سخنرانی کنند.

آمارهای تورم انگلیس روز سه شنبه منتشر خواهد شد. وضعیت رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه سوم امسال نیز اعلام می شود.

روز چهارشنبه آمارهای رشد اقتصادی ژاپن در سه ماه سوم امسال منتشر می شود. نرخ بیکاری انگلیس و آمارهای تورم و خرده فروشی آمریکا نیز اعلام خواهد شد.

روز پنجشنبه استرالیا وضعیت اشتغال را اعلام خواهد کرد. انگلیس آمارهای خرده فروشی را اعلام می کند. آمارهای تورم انگلیس و تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری انگلیس نیز اعلام خواهد شد.

روز جمعه نیز کانادا آمارهای تورم را اعلام می کند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی تنش های سیاسی در عرصه بین المللی و همین طور وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی داشته باشد. نوسانات ارزش دلار و ارزهای معتبر بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا است. /سایت طلا


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر