بازدید 4132

ماکرون: اسلام از تروریسم دور است

کد خبر: ۷۴۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 09 November 2017
رئیس‌جمهور فرانسه که برای افتتاح موزه لوور ابوظبی به امارات رفته بر تداوم جنگ کشورش با «اسلام‌ افراطی» و تروریسم تاکید کرد. او دین اسلام را به دور از خشونت و تندروی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه لومند، موزه لوور ابوظبی که در 8 نوامبر توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه افتتاح شد به گفته وی یک موزه "جهانی" است.

 
 
ماکرون در حضور 400 مهمان که شاهزاده بحرین، پادشاه مراکش و رئیس‌جمهور افغانستان در بین آنها حضور داشتند اظهار کرد این موزه توسط مهندس فرانسوی ژان نوول طراحی شده است. ماکرون گفت: این موزه "لوور صحرا و نور است".

وی همچنین با اشاره به جمله‌ای از داستایوسکی تاکید کرد که "زیبایی جهان را نجات خواهد داد و مانعی در برابر تاریک اندیشی خواهد بود".

ماکرون همچنین گفت: در اینجا جهانی شدن تسریع داده شده است. اینجا نقطه‌ای است که جهان غربی و شرقی با یکدیگر برخورد می‌کنند و همچنین نقطه تعادل میان اروپا، آسیا و آفریقاست. آنهایی که می‌خواهند این باور را در جهان گسترش دهند که اسلام با تخریب دیگر اعتقادات به خداوند خود را می‌سازد دروغگو هستند و به شما خیانت می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه افتتاح این موزه در گفت‌وگویی با شبکه فرانسوی فرانس 2 به وضعیت خانواده‌های فرانسوی که عضو گروه‌های تروریستی شده‌ و در سوریه و عراق دستگیر شده‌اند، نیز اشاره کرد. به گفته ماکرون جنگ علیه تروریسم افراط‌گرا هنوز تمام نشده است.

ماکرون گفت: می‌بایست به پروژه‌های تروریست‌ها در شاخ آفریقا، لیبی و در منقه صحرا بسیار دقت کرد. امروز داعش در تمامی جوامع رخنه کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: من در برابر عاملان تروریسم رام نشدنی هستم. ما باید تبلیغات مثبت خود را داشته باشیم.

وی همچنین درباره بازگشت تروریست‌ها و خانواده‌های آنها پس از بازپس‌گیری مناطقی در سوریه و عراق از داعش به فرانسه صحبت کرد. به گفته امانوئل ماکرون تبادلات با مراجع قضائی عراقی مداوم خواهد بود و برای زنان و کودکان با توجه به شرایط فرد به فرد اقدام خواهد شد.

وی گفت: زمانی که آنها به فرانسه بازمی‌گردند افراد جوان تحویل مراجع قضائی فرانسه داده خواهند شد و آنها در بازداشت خواهند بود، محاکمه خواهند شد. کودکان نیز در یک روند خاص قرار خواهند گرفت و شرایط آنها در یک طرح پزشکی و روانشناسی دنبال خواهند شد.

ماکرون همچنین درباره تروریست‌های جوان فرانسوی که عضو داعش هستند بیان کرد: برخی از آنها می‌توانند به کشور بازگردند و در برخی شرایط بعضی از آنها با خانواده‌هایشان در کشورهایی که حضور دارند به خصوص عراق محاکمه خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان