بازدید 12590
پیمانه اقتصادی؛

از «بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازار طلا» تا «پاسخ زنگنه به ابهامات حضور توتال در ایران»

این پیمانه تیترهایی همچون سبزپوشی بورس با رشد اندک شاخص، رشد بیش از 50 درصدی واردات خودروی تا 2000 سی سی، تلاش این روزهای وزیر انرژی عربستان، تولید پژو 2008 باز هم آغاز نشد، دلار آمریکا در بازار آزاد ارز بدون تغییر ماند، فراخوان یک خودروساز برای رفع مشکل سیستم برقی و تهویه، درآمد اپل از فروش آیفون ۱۰ چقدر خواهد بود و کاهش قیمت سوخت در امارات را در بر دارد.
کد خبر: ۷۴۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 05 November 2017
از «بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازار طلا» تا «پاسخ زنگنه به ابهامات حضور توتال در ایران»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبر‌ها و رویدادهای جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیترهایی همچون سبزپوشی بورس با رشد اندک شاخص، رشد بیش از 50 درصدی واردات خودروی تا 2000 سی سی، تلاش این روزهای وزیر انرژی عربستان، تولید پژو 2008 باز هم آغاز نشد، دلار آمریکا در بازار آزاد ارز بدون تغییر ماند، فراخوان یک خودروساز برای رفع مشکل سیستم برقی و تهویه، درآمد اپل از فروش آیفون ۱۰ چقدر خواهد بود و کاهش قیمت سوخت در امارات را در بر دارد.


بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازار طلا

تحلیلگران کامن ولس بانک استرالیا پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده کاهش خواهد یافت، ولی سال 2018 بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و خرید طلا خواهد بود. بر اساس این گزارش، تحلیلگران بانک کامن ولس تأکید کردند: سرمایه گذاران بین المللی بهتر است برای خرید کمی صبر کنند و منتظر کاهش قیمت به زیر 1250 دلار در هر اونس باشند. پیش بینی می شود قیمت طلا تا اوایل سال آینده به کمتر از 1250 دلار برسد و این بهترین زمان برای خرید طلا خواهد بود. افزایش قیمت طلا به بالای 1300 دلار در هر اونس بهترین فرصت برای فروش خواهد بود. پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در سال 2018 میلادی در محدوده 1250 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود. پیش بینی بانک کامن ولس نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به بیش از 1300 دلار خواهد رسید و این رقم تا پایان سال آینده به 1250 دلار بازخواهد گشت.
 
به اعتقاد تحلیلگران این بانک، جرومی پاول که از سوی رئیس جمهور آمریکا به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو انتخاب شده، فردی میانه رو خواهد بود و سیاست های فعلی فدرال رزرو برای افزایش تدریجی نرخ بهره و عادی سازی سیاست های پولی انبساطی را دنبال خواهد کرد. عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت جهانی طلا تأثیرگذار باشد، اصلاحات مالیاتی دولت آمریکا خواهد بود. به نظر می رسد اصلاحات مالیاتی دولت آمریکا در نهایت به نفع ارزش دلار خواهد بود و این مسأله قیمت طلا را تحت فشار زیادی قرار می دهد. به نقل از سایت طلا، البته تنش های سیاسی بین المللی هم می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا در سال آینده باشد. احتمالا ریسک های سیاسی دیگری نیز در بازارهای بین المللی وجود دارد که فعلا کسی نمی تواند پیش بینی کند.

سبزپوشی بورس با رشد اندک شاخص

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه سیزدهم آبان‌ماه 96 با افزایش 23 واحدی معادل 0.03 درصد به رقم 87 هزار و 868 واحد رسید. تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 8 واحدی به رقم 28 هزار و 199 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 36 واحدی، عدد 17 هزار و 561 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 27 واحدی به رقم 13 هزار و 268 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور بر خلاف روزهای گذشته با افت 2.46 واحد به سطح 94 هزار و 681 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 11 واحد کاهش به رقم 61 هزار و 520 واحد رسید و شاخص بازار دوم، با افزایش 199 واحد معادل 0.10 درصد همراه بود و عدد 191 هزار و 847 واحد را به نمایش گذاشت. معامله‌گران بورس، بیش از یک میلیارد برگه بهادار و سهام در قالب 53 هزار و 836 نوبت معامله و به ارزش 186 میلیارد و 612 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

از «پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده» تا «پاسخ زنگنه به ابهامات حضور توتال در ایران»

سکه طرح جدید در بازار تهران ارزان شد

در جریان معاملات روز شنبه بازار تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۴۵۰۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۲۸۷ هزار تومان رسید. هر نیم سکه ۶۷۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۸۲ هزار و ۷۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۲۵۳ هزار تومان فروخته شد.

رشد بیش از 50 درصدی واردات خودروی تا 2000 سی سی

24 هزار و 361 خودرو سواری با حجم سیلندر هزار و 500 سی سی تا 2 هزار سی سی در هفت ماه امسال به کشور وارد شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ارزش این خودروها 627 میلیون و 519 هزار و 814 دلار است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 53.28 درصد رشد نشان می‌دهد. سال گذشته در همین مدت 15 هزار و 893 خودرو به ارزش 411 میلیون و 70 هزار و 294 دلار وارد شده بود. برخی کارشناسان حوزه خودرو معتقدند درصد قابل توجهی از افزایش واردات خودرو مربوط به افزایش واردات خودورسازان است.

تلاش این روزهای وزیر انرژی عربستان

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، با بیان اینکه برای کاهش سطح ذخیره‌سازی نفت در جهان تلاش بیشتری لازم است، گفت: همه تأیید می‌کنند که هنوز به هیچ وجه کار تمام نشده است و برای پایین آوردن سطح ذخیره سازی، همچنان تلاش بسیار زیادی باید انجام شود؛ مأموریت هنوز تمام نشده و تلاش بیشتری باید صورت گیرد. وی در حاشیه همایشی در قزاقستان که وزیران انرژی قزاقستان و روسیه نیز در آن حضور داشتند، گفت: درباره راهبرد ۲۴ کشور امضا کننده توافق جهانی کاهش تولید نفت، رضایت کلی وجود دارد. به گفته الفالح، دیگر امضا کنندگان توافق جهانی کاهش تولید نفت که با وی صحبت کرده‌اند، همین دیدگاه را داشته‌اند. دیروز هم همین دیدگاه‌ها را از رئیس جمهوری قزاقستان (نورسلطان نظربایف) شنیدم. به گفته وزیر انرژی عربستان، مسئولان مالزی، اکوادور، نیجریه و لیبی نیز همین دیدگاه را داشته‌اند. همه آنها به همکاری با دیگر تولیدکنندگان و حمایت از توافق، متعهد بودند.

تولید ون افزایش یافت

مهر ماه امسال تولید انواع ون در خودروسازان داخلی به طور میانگین ۲۴۵.۵ درصد افزایش یافت. در این مدت تولید انواع ون از یازده دستگاه در مهر ماه سال گذشته به ۳۸ دستگاه رسید. تولید این محصول در ایران خودرو دیزل صعودی بوده و از هفت دستگاه در مهر ماه ۱۳۹۵ به ۱۳ دستگاه افزایش یافت. مهر ماه امسال تولید انواع ون در سروش دیزل مبنا نیز افزایش یافته و از صفر دستگاه در مهر ماه سال گذشته به ۲۵ دستگاه رسید. به گزارش ایسنا، برخلاف این دو شرکت اما تولید انواع ون در آکیا دویچ متوقف شده و از چهار دستگاه در مهر ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت.

تولید پژو 2008 باز هم آغاز نشد

خط تولید پژو 2008 اوایل اردیبهشت امسال با حضور روحانی رئیس جمهور در ایران خودرو به بهره‌برداری رسید و قرار بود، تولید این خودرو با داخلی‌سازی 30 درصدی صورت گیرد. این در حالی است با گذشت پنج ماه از مراسم افتتاح خط تولید پژو 2008، آمار 7 ماهه تولید خودرو در کشور نشان‌دهنده ‌آن است که هنوز این محصول روی خط تولید قرار نگرفته است. طبق آمار وزارت صنعت طی 7 ماهه امسال تنها 4 دستگاه پژو 2008 در ایران خودرو به تولید رسیده که آن هم مربوط به خودروهایی است که در زمان افتتاح خط تولید با حضور رئیس جمهور، بر روی خط تولید این محصول مونتاژ شد. به نقل از فارس، در چنین شرایطی تحویل پژو 2008 به خریداران همچنان با تأخیر روبه‌رو است و مشتریان برای دریافت خودروی ثبت‌نامی انتظار می‌کشند. البته ایران خودرو پیشتر از آغاز تحویل پژو 2008 به خریداران با موعد تحویل شهریور ماه خبر داده بود که به این ترتیب باید گفت این خودروها از محل واردات تأمین شده‌اند. جزئیات بیشتر

دلار آمریکا در بازار آزاد ارز بدون تغییر ماند

در پایان معاملات بازار آزاد روز شنبه، هر دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به پایان هفته گذشته به قیمت 40 هزار و 430 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 57 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 617 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد ابتدای هفته، 11 هزار و 76 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پنجشنبه گذشته، 15 ریال ارزان تر فروخته شد.

از «بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازار طلا» تا «پاسخ زنگنه به ابهامات حضور توتال در ایران»


فراخوان یک خودروساز برای رفع مشکل سیستم برقی و تهویه

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد، بیش از یک‌میلیون خودروی سواری را در آمریکا فرا خواهد خواند. این فراخوان به‌ منظور رفع دو نقص فنی صورت می‌گیرد و ممکن است در دیگر کشورها نیز انجام شود. در قالب این فراخوان ۶۷۰ هزار دستگاه از مدل‌های گوناگون «سری۳» که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ تولید شده‌اند، برای رفع مشکل سیستم برقی و تهویه خودرو مراجعه خواهند کرد. به نقل از دنیای اقتصاد، این سیستم‌ها ممکن است با ایجاد گرمای بیش از حد، موجب بروز آتش‌سوزی در خودرو شوند. بیش از ۷۴۰ هزار خودروی تولید سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ نیز در قالب این فراخوان به مراکز خدماتی دعوت شده‌اند. این خودروها با مشکل گرم شدن بیش از حد سوپاپ‌ها مواجه هستند که خطر وقوع آتش‌سوزی در خودرو را در پی دارد. رفع نقص فنی تعدادی از خودروهای بسیار لوکس «ایکس ۳»، «ایکس ۵»، و «زد ۴» نیز در این فراخوان پیش‌بینی شده است. با در نظر گرفتن موارد مشترک، تقریبا یک میلیون دستگاه در قالب این فراخوان‌ها به مراکز خدماتی مراجعه خواهند کرد.

درآمد اپل از فروش آیفون ۱۰ چقدر خواهد بود؟

یکی از تحلیلگران مؤسسه مورگان استنلی، برآورد کرده است که بسیاری از مردم در سراسر جهان که عموما در خریدهای تعطیلات سال نو میلادی، اقدام به خرید البسه و پوشاک می‌کنند، امسال انتظار می رود بسیاری از متقاضیان آیفون ۱۰، از هزینه های خود در خرید پوشاک صرفه جویی خواهند کرد تا بتوانند هزینه بالای خرید این گوشی هوشمند جدید را تأمین کرده و بپردازند. این تحلیلگر همچنین پیش بینی می کند که با توجه به اتمام پیش از موعد موجودی گوشی آیفون ۱۰ در بازه پیش خرید، انتظار می رود اپل با فروش آیفون ۱۰ حدودا ۳۰ میلیارد دلار را در تعطیلات سال نو میلادی به جیب بزند. از دیگر برآوردهایی که از فروش کلی محصولات جدید اپل شده، درآمدی است که از فروش آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ عاید اپل خواهد شد و به مرز ۵۲.۶ میلیارد دلار می رسد. جزئیات بیشتر

کاهش بهای سوخت در امارات/ بنزین با اکتان ۹۵ یکی از پرمصرف ترین بنزین در امارات

وزارت انرژی امارات در گزارشی قیمت سوخت در امارات متحده عربی طی ماه جاری میلای (نوامبر) را اعلام کرد که قیمت بنزین بیش از ۹ فلس کاهش و قیمت گازوئیل نیز بیش از یک فلس افزایش یافت. براساس این گزارش، طی ماه آینده میلادی قیمت هر گالن بنزین سوپر با اکتان ۹۸ با قیمت ۲.۰۳ درهم با کاهش ۹ فلس و هر گالن بنزین خصوصی با اکتان ۹۵ با قیمت ۱.۹۲ درهم با کاهش ۹ فلس به فروش خواهد رسید. و هر گالن بنزین با اکتان ۹۱ نیز با قیمت ۱.۸۵ درهم به فروش خواهد رسید که ۹ فلس کاهش یافته است. هم چنین هر لیتر گازوئیل به ارزش ۲.۱۱ درهم با افزایش یک فلس طی ماه آِینده به فروش می رسد. به گزارش ایسنا، بنزین با اکتان ۹۵ یکی از پرمصرف ترین بنزین در امارات می‌باشد. دولت امارات متحده عربی از اوایل سال جاری میلادی هر ماه قیمت فروش انواع سوخت را براساس هزینه ها و فروش نفت و گاز خود تعیین می کند.

پاسخ زنگنه به ابهامات حضور توتال در ایران

بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه مراسم معرفی مرضیه شاهدایی، قائم مقام جدید وزیر نفت و همچنین رضا نوروز زاده، مدیرعامل جدید شرکت ملی پتروشیمی درباره اینکه آیا تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا قراردادهای منعقد شده بین ایران و شرکت های خارجی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: اقدام آمریکا یک جانبه‌گرایی بوده و بعید است که اتفاقی برای قراردادهایی که منعقد شده رخ بدهد. این در حالی است که در حال حاضر توتال کار خود را در فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر