بازدید 9271
۲

دلیل لغو نشدن ویزای عراق

کد خبر: ۷۴۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 03 November 2017
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر عراق در یک شرایط عادی و طبیعی به سر می‌برد آنگاه زمینه برای لغو ویزا فراهم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به عدم لغو ویزای عراق برای سفر زوار اربعین، گفت: هر کشوری مقررات خود را دارد و امنیت و کنترل مرز‌هایش را براساس آن بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی کشومان هم اکنون تمایل بسیاری برای برداشتن ویزای عراق ندارند، اظهار کرد: براساس آلودگی‌ای که با وجود داعش و جریان‌های تکفیری در کشور عراق وجود داشته مسئولان کشورمان هم با وجود نگاه امنیتی، برای برداشتن ویزا بسیار جدی نیستند.

نماینده مردم قم ادامه داد: اگر شرایط عراق عادی بود و دولت این کشور هم در یک وضعیت طبیعی قرار داشت آن زمان زمینه برای لغو ویزا فراهم بود، در آینده‌ای نزدیک با تسلط و تقویت کامل دولت عراق بر تمامیت ارزی این کشور و زوال کامل جریان‌های تکفیری و داعش شاید برای اربعین سال دیگر لغو ویزا صورت بگیرد.

ذوالنوری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دولتمردان ما عدم لغو ویزای عراق را تنها تمایل نداشتن این کشور اعلام کرده است، گفت: ما چراغ سبز‌هایی به کشور عراق درباره لغو ویزا داده‌ایم و گفته‌ایم که این موضوع برای ما قابل بررسی است و می‌توانیم با پیش‌بینی تمهیداتی در زمان بازگشت زوار کنترل لازم را در مرز‌ها داشته باشیم تا آن نگرانی‌ها محقق نشود، اگر چه هزینه‌هایمان بالاتر رفته و کارمان سخت‌تر می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: دولت مطلقا درخواست لغو ویزا را از سوی عراق نفی نمی‌کند، اما دولت این کشور آمادگی‌اش از ما کمتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
"تمامیت ارزی"؟!!
البته ایشان فراموش کردن بگن دولت ایران خواستار لغو ویزا فقط در اربعین است
که پر واضحه برای عراق منطقی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها