بازدید 10150
آخرین تحولات خاورمیانه:

هیات آمریکایی در نشست آستانه: رفتن اسد پیش شرط ما نیست و از خودمختاری کردهای سوریه حمایت نمی کنیم/ حملات موشکی زیردریایی‌های روسی به پایگاه‌های داعش در دیرالزور/ مهم ترین اهداف سفر پوتین به ایران

عراق و سوریه مرکز ثقل تحولات عمده در خاورمیانه به شمار می روند. در این میان روز گذشته شاهد برگزاری نشست آستانه 7 در مورد حل و فصل سیاسی بحران سوریه بودیم. جایی که اکثر بازیگران ذی نفوذ و از جمله آمریکا نیز حاضر بودند. بیش از هر چیز موضع هیات آمریکایی قابل توجه بود. به گونه ای که هیئت آمریکایی شرکت کننده در آستانه اعلام کرد: ما رفتن بشار اسد از قدرت را به عنوان پیشرفت روند سیاسی مطرح نمی‌کنیم.
کد خبر: ۷۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 01 November 2017
 عراق و سوریه مرکز ثقل تحولات عمده در خاورمیانه به شمار می روند. در این میان روز گذشته شاهد برگزاری نشست آستانه 7 در مورد حل و فصل سیاسی بحران سوریه بودیم. جایی که اکثر بازیگران ذی نفوذ و از جمله آمریکا نیز حاضر بودند.  

به گزارش تابناک، وزیر خارجه قزاقستان در پایان این نشست گفت: ما تاکید می‌کنیم که راه‌ حل نظامی به پیشبرد حل بحران سوریه کمک نخواهد کرد.

وی گفت: در مذاکرات آستانه بر لزوم این امر تاکید شد که طرف‌های درگیر تصمیم‌هایی را درخصوص بازداشت‌شدگان و گروگان‌ها اتخاذ کنند تا زمینه مناسبی برای راه حل مسالمت‌آمیز ایجاد شود.

در همین حال، بشار جعفری، رئیس هیات سوری در مذاکرات آستانه تصریح کرد: حضور هر نیرویی در اراضی سوریه درصورتی که بدون موافقت دمشق باشد، ما  آن را اشغال‌گری به حساب می‌آوریم.

هیات آمریکایی در آستانه: رفتن اسد پیش شرط ما نیست/ از خودمختاری کردها سوریه حمایت نمی کنیم
 
اما بیش از هر چیز موضع هیات آمریکایی قابل توجه بود. به گونه ای که هیئت آمریکایی شرکت کننده در آستانه اعلام کرد: ما رفتن بشار اسد از قدرت را به عنوان پیشرفت روند سیاسی مطرح نمی‌کنیم.

به گزارش الیوم السابع، هیئت آمریکایی شرکت کننده در مذاکرات آستانه در جریان دیدار با هیئت گروه‌های مسلح اعلام کرد: ما رفتن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت را به عنوان پیش‌شرط روند سیاسی مطرح نمی‌کنیم. ما معتقدیم که رفتن بشار اسد یک نتیجه طبیعی برای خروجی‌های راه حل سیاسی است.

این هیات تاکید کرد که پایان عملیات علیه داعش در سوریه و عراق نهایتاً ظرف چندین ماه مشخص می‌شود.

 
هیات آمریکایی در نشست آستانه: رفتن اسد پیش شرط ما نیست/ از خودمختاری کردهای سوریه حمایت نمی کنیم/ حملات موشکی زیردریایی‌های روسی به پایگاه‌های داعش در دیرالزور/ مهم ترین اهداف سفر پوتین به ایران 

این هیئت آمریکایی اعلام کرد که پافشاری بسیاری برای تحقق راهکار سیاسی در سوریه دارد.

هیئت آمریکایی به این مسئله اشاره کرد که ایالات متحده از تشکیل یک نظام خودمختار برای کردها در شمال سوریه حمایت نمی‌کند و آمریکا می‌خواهد سوریه یکپارچه بماند.

هیئت آمریکایی اعلام کرد که تفاهم‌هایی با روس‌ها در دیرالزور دارد و هیچ برخوردی بین دو طرف رخ نمی‌دهد و این منطقه شاهد پایان سریع داعش خواهد شد.

این هیات شرکت کننده در مذاکرات آستانه افزود، جامعه بین الملل طرف پیروز در سوریه را به رسمیت نخواهد شناخت و روند بازسازی در سوریه نیز بدون روند سیاسی فراگیر که سازمان ملل ناظر آن باشد، صورت نخواهد گرفت.

 حملات موشکی زیردریایی‌های روسی به پایگاه‌های داعش در دیرالزور

زیردریایی‌های روسی در حملات موشکی پایگاه‌های داعش را در دیرالزور هدف قرار دادند.

به گزارش اسکای نیوز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که زیردریایی‌های روسی با موشک‌های بالدار پایگاه‌های داعش در دیرالزور را هدف قرار دادند.

 هیات آمریکایی در نشست آستانه: رفتن اسد پیش شرط ما نیست/ از خودمختاری کردهای سوریه حمایت نمی کنیم/ حملات موشکی زیردریایی‌های روسی به پایگاه‌های داعش در دیرالزور/ مهم ترین اهداف سفر پوتین به ایران
 
 ۱۸ نوامبر زمان برگزاری کنگره گفتگوهای ملی سوریه
 
 وزارت امور خارجه روسیه زمان دقیق برگزاری کنگره گفتگوهای ملی سوریه (کنگره مردمی سوریه) را اعلام کرد.

این نشست در تاریخ ۱۸ نوامبر در شهر سوچی در کشور روسیه برگزار می شود.

نمایندگان ۳۳ حزب و جنبش، از جمله کمیته مذاکرات عالی، ارتش آزاد جبهه جنوبی سوریه، سازمان کردهای سوریه و دیگر گروه ها و احزاب به این نشست دعوت شده اند.

افراد و سازمان های دعوت شده شامل مخالفان داخلی و خارجی از دمشق، قاهره، ریاض، استانبول، پاریس، ژنو و مادرید است.

گفتنی است که پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که در کنفرانس مردمی سوریه باید همه گروه های قومی و مذهبی حضور داشته باشند

 

هیات آمریکایی در نشست آستانه: رفتن اسد پیش شرط ما نیست/ از خودمختاری کردهای سوریه حمایت نمی کنیم/ حملات موشکی زیردریایی‌های روسی به پایگاه‌های داعش در دیرالزور/ مهم ترین اهداف سفر پوتین به ایران.

وی گفت: ایجاد کنگره مردمی سوریه با هدف گسترش گستره شرکت کنندگان در روند حل و فصل بحران سوریه با حضور قبایل، گروه های قومی و مذهبی مختلف است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز قبلا از ایده ایجاد کنفرانس مردمی سوریه خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که در آن همه گروههای قومی، دینی، طرفدار دولت و مخالفان در آن شرکت داشته باشند.

 مهم ترین اهداف سفر پوتین به ایران
 
 کاخ کرملین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه در سفر آتی خود به ایران درباره بحران سوریه و همکاری انرژی با مقام‌های عالی رتبه کشورمان گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش رویترز، کاخ کرملین روز سه شنبه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد دارد در سفر به ایران درباره بحران سوریه و همکاری های انرژی با حسن روحانی رئیس جمهور و آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت وگو کند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین در این باره تاکید کرد: مسائل مربوط به سوریه در اولویت مذاکرات دوجانبه ایران و روسیه قرار خواهد داشت. وی توضیح بیشتری در این باره نداده است.

وی افزود: پوتین قصد دارد مذاکرات سه جانبه ای با روحانی و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در جریان سفر کاری به تهران داشته باشد.
 
 اعلام زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق

دولت عراق اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور در 15 ماه می برگزار خواهد شد.

به نوشته شبکه سومریه، دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای وزیران این کشور به برگزاری انتخابات پارلمانی در 15 ماه می سال آینده رأی داده است.

براساس تصمیم شورای وزیران عراق، دولت این کشور ملزم است فضای امنی را برای برگزاری انتخابات و بازگشتن آوارگان به خانه و کاشانه خود فراهم کند.

افزون بر این، کابینه دولت عراق با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی موافقت کرده و اعلام کرده است که احزاب سیاسی‌ای که قصد شرکت در انتخابات پارلمانی را دارند، نباید شاخه نظامی و مسلح داشته باشند.

پیشتر کمیته مستقل عالی انتخابات عراق 22 ماه اکتبر جاری، پیشنهاد کرده بود که 22 ماه می انتخابات پارلمانی برگزار شود.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر