بازدید 19455
۸

چرا مسعود بارزانی برای کناره گیری از قدرت اعلام آمادگی کرد؟

بارزانی بدین شکل حتی در صورت کناره گیری از قدرت، خود را به عنوان چهره‌ای معرفی می‌کند که به زعم خود گام اصلی را برای تجزیه کردستان عراق برداشته است. رئیس اقلیم کردستان عراق در عین حال با چنین حرکتی، از ابطال نتایج همه پرسی و پرداخت هزینه سیاسی‌اش می‌گریزد و میراث خود را برای جانشینش می‌گذارد که مجبور به ابطال این انتخابات خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 28 October 2017
یک منبع آگاه در دفتر رییس اقلیم کردستان عراق گفته است مسعود بارزانی در نامه‌ای به پارلمان اعلام آمادگی کرده که قدرتش را واگذار کند؛ حرکتی که با هدف ترمیم چهره بارزانی و کاهش انتقادهای گسترده کردها از اشتباهات محاسباتی مکرر او صورت پذیرفته است.
 
به گزارش «تابناک»؛ با شکست سیاسی مسعود بارزانی در پروژه تجزیه کردستان عراق و افزایش انتقادات از بارزانی به واسطه اینکه چرا با وجود عدم همراهی هیچ یک از بازیگران بین المللی شاخص، بر برگزاری همه پرسی اصرار ورزیده و این کارت کردستان را سوزاند، بارزانی درصدد برآمده تا فضا را تغییر دهد.
 
اعلام آمادگی مسعود بارزانی برای کناره گیری از قدرت 
 
در همین راستا بارزانی به جای کناره گیری از قدرت، در نامه‌ای به پارلمان عراق اعلام آمادگی کرده قدرتش را واگذار کند؛ حرکتی که عمدتاً با هدف تقویت موقعیت سیاسی بارزانی که پس از رویدادهای اخیر و از دست رفتن موقعیت سال‌های گذشته کردستان عراق به شدت تضعیف شده بود، در دستور کار قرار گرفته است.
 
بارزانی بدین شکل حتی در صورت کناره گیری از قدرت، خود را به عنوان چهره‌ای معرفی می‌کند که به زعم خود گام اصلی را برای تجزیه کردستان عراق برداشته است. رئیس اقلیم کردستان عراق در عین حال با چنین حرکتی، از ابطال نتایج همه پرسی و پرداخت هزینه سیاسی‌اش می‌گریزد و میراث خود را برای جانشینش می‌گذارد که مجبور به ابطال این انتخابات خواهد بود.
 
دولت عراق، پیش شرط آغاز گفت و گو با مسئولان محلی احزاب کرد را ابطال نتایج انتخابات اعلام کرده و با توجه به پیشروی ارتش عراق و کنترل عمده مناطق سابقاً تحت کنترل اقلیم کردستان توسط نیروهای ارتش، بارزانی در یک هفته اخیر به شدت برای ابطال انتخابات از سوی گروه‌های فعال در کردستان تحت فشار بود و همزمان، شماری از گروه‌های کرد پس از این حواشی خواستار کناره گیری بارزانی از قدرت بودند. 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸
کافی نیست، باید دستگیر و محاکمه بشه چون باعث هزینه و زحمت برای عراق و همسایگان شده
خون ریزی هم شد.
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
الله اکبر
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر انگلیس
کور باد
بیش باد و کم مباد
نمک نشناس ،اینهمه دولتهای ایران به طایفهٔ بارزانی کمک کرد؟ از سالیان خبلی دور ،همهٔ کردها تحت حمایت حکومتهای ایران بوده اند ،آنها خیانتکارند ،بجای گرایش به مام ،و خاصتگاه اصلی خود ،وکمک به دمکراسی در ایران ،هر وقت موقعیت برای آزادی ،و استقلال برای ایران فراهم شده شروع به ساز جدایی زدن نمودند؟ کجای جهان شما میتوانید ،مقتدر باشید؟ اگر حماقت این گروها نبود ،اول انقلاب ،اکنون موقعیت مردم ایرام این چنین اسفبار نبود؟ همه بد بختی مردم ایران در طول تاریخ ،از بی غیرتی ،وخیانتکاری عده ای که بگونه ای ملت ،واقوامهای ایرانی را بازیچهٔ خود ،وخیانتکاری های خود نموده اند ؟ راستی چرا ،شرق ،وغرب ایران ،جنوب ،وشمال ،در گذر تاریخ به کشور ایران خیانت میکنند ،تا مبادا مردم مقتدر ،وآزاد ،ومستقل باشند؟ چند بار باید آزموده شود که روس ،و انگلیس ،وامریکا ،واروپا ،یک ایران مقتدر ،وآزاد ،ومستقل را بر نمیتابد؟ آیا اینهمه از خاک کشور جدا نمودند ؟ مردم جدا شده خوشبخت هستند؟ چرا این سوالها را از خود نمیکنند؟ که اگر نبود ساز جدایی طلبی کرد ،وبلوچ ،وترکمن ،وخوزی ،نه جنگی در میگرفت ،ونه سفارت خانه ای اشغال میشد ،ونه این همه مصیبت ،و ویرانی ،ببار می آمد ،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
دوست عزیز استقلال طلبی کردهای عراق چه ربطی به ایران داره آخه؟
وقتي قاعده بازي را رعايت نكني، مجبور به ترك صحنه بازي خواهي شد.
سياست امروزه علم پيچيده اي است كه فراگيري آن سالها و شايد دهه ها نياز به زمان داشته باشد.
سلام

بارزانی قصد اسطوره شدن در تاریخ کردها در ذهن دارد

قصد دارد تا کردهای ایندگان به نیکی از او یاد کنند و به عنوان اسطوره تا ابد در فکر تجزیه طلبی باشند

بارزانی نباید در قلب کردها اسطوره شود

باید بارزانی ها همانند صدام حسین و قذافی حقارت ذلت بار و نفرتی تاریخی در قلب کردها بوجود اورد

العاقل یکفی الاشاره
احتما ابطال صفر است
به نظرم طبق نقشه ای که موساد و سیا و ام آی سیکس برای منطقه توسط این مهره کوچک بارزانی کشیدند در این مرحله میخوان با کنار گذاشتن اون به محبوبیتش بین افراد کم سواد سیاسی اضافه کنن و در آینده مثلا برشگردونن و با ابزار رسانه ای که در اختیار دارن این مهره فاسد رو مثلا ناجی قوم کورد نشون بدهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست