بازدید 4768

پیام تبریک رهبر کره شمالی برای رئیس جمهور چین

کد خبر: ۷۴۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 26 October 2017
رهبر کره شمالی در اقدامی نادر با ارسال پیامی خطاب به رئیس جمهور چین، انتخاب مجدد وی را به رهبری «دبیرکل کمیته مرکزی» حزب کمونیست چین تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه های دولتی کره شمالی روز پنج شنبه اعلام کردند که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز چهارشنبه با ارسال یک پیام خطاب به «شی جینپینگ» انتخاب مجدد وی را به سمت رهبری «دبیرکل کمیته مرکزی» حزب کمونیست چین تبریک گفت و برای وی در انجام وظایف آتی خود «آرزوی موفقیت» کرد.

این پیام تبریک در واقع یک مقدمه چینی گرم و صمیمی از جانب رهبر کره شمالی بود- فردی که به ندرت پیامهای شخصی ارسال می کند؛ آنهم در شرایطی که چین برای برداشتن گامهایی بیشتر در جهت مهار آزمایشهای موشکی و هسته ای کره شمالی- که به تشدید تنشهای جهانی انجامیده- تحت فشار جامعه بین المللی قرار دارد.  

خبرگزاری مرکزی و دولتی کره شمالی با استناد به پیام ارسالی کیم جونگ اون خطاب به شی جینپینگ، در بیانیه ای اعلام کرد: «[پیام ارسالی] این اعتقاد راسخ را بیان می کند که روابط میان این دو کشور در راستای منافع دو ملت توسعه می یابد».

در بخشی از این پیام آمده است: تحت هدایت و رهبری شی جینپینگ «مردم چین به مسیر بنا نهادن سوسیالیسمی برخوردار از ویژگیهای [فرهنگ] چین در عصر جدید وارد شده اند».

گفتنی است که بیش از ۹۰ درصد از حجم تجارت خارجی پیونگ یانگ با کشور چین است و این کشور یگانه متحد مهم کره شمالی بشمار می رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر