بازدید 6067

پاسخ ظریف به توهمات تیلرسون

کد خبر: ۷۴۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 26 October 2017
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به جدیدترین اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره تغییر نظام در ایران گفت که مردم ایران فریب ابراز همدردی‌های دروغین واشنگتن را نمی خورند.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری در خصوص اقدامات آمریکا علیه ایران و اظهارات جدید «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه واشنگتن درباره تغییر نظام در ایران نوشت: «آمریکا یک دولت منتخب در ایران را در سال 1953 تغییر داد. از سال 79 تلاش کرد تا این کار را مجدداً تکرار کند. مردم ایران فریب بازی‌های آمریکا را نمی خورند و تحت تأثیر همدردی‌های دروغین قرار نمی‌گیرند».

وی ادامه داد: «همدردی تصنعی برای مردم ایران، با استفاده ترامپ از نام جعلی برای خلیج‌فارس، خطاب قرار دادن آنها (مردم ایران) به عنوان ملت تروریست و منع آنها از سفر (به خاک آمریکا) برملا شده است».

ظریف خطاب به دولت آمریکا تصریح کرد: « از شعار «در کنار مردم ایران هستیم» سودی عایدتان نمی‌شود. آنها رئیس‌جمهور خود را با 6 میلیون رأی مردمی بیشتر و 73 درصد مشارکت انتخاب کردند. مقایسه کنید؟»

 
 
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که پیش از این چند بار از تلاش برای تغییر نظام ایران حمایت کرده، روز چهارشنبه (دیروز) بار دیگر گفت واشنگتن تلاش می‌کند با حمایت از جریان‌ها و تفکراتی در داخل ایران، به تغییر نظام ایران کمک کند.

وی که پس از دیدار با وزیر خارجه هند در دهلی نو در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، با متهم کردن ایران به انجام «فعالیت‌های ثبات‌زدا» در منطقه، گفت: «داریم برای اعمال تحریم علیه این رژیم و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام می‌کنیم. هدف ما ممانعت از ایجاد ظرفیت اقتصادی و اخلال در فعالیت‌های مرتبط با این رفتارهای شرارت‌بار است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل