بازدید 3993

تمایل اوپک و روسیه برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت

مدیر عامل شرکت توتال در روز چهارشنبه گفت که احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان بزرگ نفتی من جمله روسیه، وجود دارد، چراکه روسیه و شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی، موافق نیاز بازار به حمایت بیشتر هستند.
کد خبر: ۷۳۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 18 October 2017
تمایل اوپک و روسیه برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفتمدیر عامل شرکت توتال در روز چهارشنبه گفت که احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان بزرگ نفتی من جمله روسیه، وجود دارد، چراکه روسیه و شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی، موافق نیاز بازار به حمایت بیشتر هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، پاتریک پایان در حاشیه کنفرانس نفت و پول به خبرنگاران گفت: «عربستان سعودی و روسیه واقعا بر این استراتژی، برای پشتیبانی از بازار، مصمم هستند.»

تمایل اوپک و روسیه برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت

وی گفت: بازدید اخیر پادشاه عربستان سعودی از مسکو "نشانه ای واضح است (که) منافع هر دو کشور در گروی حمایت از بازار است ... اگر شاهد تمدید این قرارداد باشیم، من تعجب نخواهم کرد".

سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن، افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند.

پیش از دیدار پادشاه عربستان سعودی از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که قرارداد سازمان کشورهای صادر کننده نفت و دیگر تولید کنندگان، من جمله روسیه، برای کاهش تولید نفت و افزایش قیمت ها می تواند به جای این که در ماه مارچ سال ۲۰۱۸ پایان یابد، تا انتهای سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

کریل دیمیتریف، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز پیشتر گفته بود: روسیه و عربستان سعودی هر کدام ۴۰ میلیارد دلار از قرارداد کاهش تولید نفت که میان کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت بسته شده است، به دست آورده اند.

دیمیتریوف به کانال خبری روسیا ۲۴ گفته بود که تلاش های بین المللی برای تثبیت قیمت های نفتی "سود آور بوده است و قیمت نفت را به بالای ۵۵ دلار در ازای هر بشکه افزایش داده است.ما معتقدیم که بدون این قرارداد، قیمت ها در حال حاضر کمتر از بشکه ای ۳۵ دلار بود."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان