بازدید 22362
هزار و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

فحاشی ها و الفاظ رکیک آقای نماینده!/انتخاب بازیگر سینما بر اساس تعداد فالوئر اینستاگرام/اعتراض متفاوت قاضی پور به وزیر کشور/انتقاد توکلی به یک رانت عمرانی

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: کنایه مشاور روحانی به جلیلی/تحقیق و تفحص از «همشهری» در دستور کار شورای شهر/عضو اسبق شورای شهر تهران بازداشت شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 15 October 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

میراث فرهنگی به دیوارکشی مجلس گیر داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خواستار توقف عملیات ساخت دیوار حائل در حریم و مقابل ساختمان مجلس قدیم در میدان بهارستان پایتخت شد. رجبعلی خسروآبادی افزود: در همین ارتباط، موضوع توقف اجرای این عملیات با ارسال نامه ای از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به مدیرکل مهندسی و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی تصریح و تأکید شده است. وی با اشاره به اینکه ساختمان مجلس قدیم در میدان بهارستان یک اثر ملی است، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از ابنیه و بافت های تاریخی طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است. خسروآبادی با اشاره به اینکه برای جهت جلوگیری از هزینه های غیر متعارف دیوار کشی مقابل این اثر ملی متوقف شود تصریح کرد: برای اجرای هرگونه عملیات در محوطه این بنای تاریخی باید با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کار کارشناسی انجام شود. /ایرنا

کنایه مشاور روحانی به جلیلی

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود در مطلبی کنایه‌آمیز خطاب به سعید جلیلی نوشت: ای کاش برادر سایه‌دارمان به جای طعنه مدام به مذاکره‌کنندگان پس از خود، گزارش شش سال و نیم مذاکرات خود را منتشر می‌کرد تا امکان مقایسه باشد.

اعتراض متفاوت قاضی پور به وزیر کشور

نادر قاضی‌پور گفت: با توجه به اینکه از انتخاب غیربومی استاندار آذربایجان‌غربی توسط دولت ناراضی بوده و هستم، دیروز در حین سخنرانی رحمانی فضلی وزیر کشور به نشانه اعتراض سالن را ترک کردم. وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه همانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و درآمد سرانه، ضعیف و عقب مانده است و برای همین باید یک استاندار بومی و آشنا به مسائل استان به کار گمارده می‌شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم‌اکنون وضعیت دریاچه ارومیه در موقعیت بحرانی قرار داشته و از سوی دیگر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و برای همین باید فردی بر سر کار آید تا بتواند گوشه‌ای از مشکلات مردم استان را حل و فصل کند. /فارس

فحاشی ها و الفاظ رکیک آقای نماینده!

روزنامه همدلی گزارشی را منتشر کرده که در آن ادعا می شود یک نماینده مجلس مدام الفاظ رکیک به کار می برد و از این کار خود پشیمان نمی شود!

این روزنامه نوشته است: به علت بروز واکنش‌های تند به سخنان جنجالی و خارج از عرف یک نماینده مجلس، خبرنگار ما گفت وگویی با وی انجام داده که در ادامه می آید. یادآوری می شود به رغم تلاش خبرنگار ما برای وادار کردن این نماینده محترم مبنی بر عدم استعمال واژه‌های خارج‌از عرف و غیرقابل‌انتشار، ما مجبور به حذف این کلمات شده‌ایم و به جای آن ها از سه نقطه (...) استفاده کرده‌ایم. اما چون امکان حدس ‌ز‌دن درباره واژه‌های حدف شده وجود دارد، هشدار می‌دهیم که مطالعه این گفت وگو مناسب همه سنین نیست.

واکنش های برخی از گروه های جامعه نسبت به سخنان اخیرتان را شنیدید؟ نظرتان را لطفا بفرمایید.

نظر منو ولش کن. اصلا من (...)، من (...) و حتی من (...) اما من می‌خوام بدونم کدوم (...) این فیلم را گرفت و بدتر از اون کدوم(...) پخشش کرد؟ من به جهنم، چرا به فکر عفت عمومی جامعه نبودن؟ به نظر من این افراد آدم‌های (...)، (...)، (...) و حتی(...) هستند.

لطفا از کلماتی استفاده کنید که ما بتونیم منتشر کنیم. . . ببین من بلد نیستم با این کلماتی که سوسول ها استفاده می‌کنن حرف بزنم. البته من عذرخواهی می کنم از همه افرادی که حرفای من بهشون برخورد. اما اون قدر مرد هستم که اگه دوباره پاش بیفته همون حرفا رو بزنم. من که از کسی نمی‌ترسم.

به نظر شما چرا افرادی سخنان شما را این روزها منتشر کردند؟ چرا قبل از انتخابات منتشر نکردند؟
معلومه چرا. یعنی شما این قدر(...) هستین که نمی فهمین چرا. اینا می‌خواستن مردم شریف حوزه انتخابیه‌ام منو انتخاب کنن، بعد با پخش این حرفای من در سطح کشور به ملت فهیم و اندیشمند حوزه انتخابیه‌ام بگن«بیا این هم نماینده‌ای که شما انتخاب کردین!» «می خواستن بگن ببینین چه نماینده(...) انتخاب کردین؟!»
این طوری که شما خودتان تایید می‌کنید که نماینده (...)ی هستید. . . ئه،ئه، ئه،(...)نشو دیگه. هی هرچی من هیچی نمی‌گم تو پررو می شی. حالا من یه (...) (...) حالا من (...) (...) شما چرا هی تکرار می‌کنی؟ یه خورده ادب داشته ... .

به عنوان آخرین سؤال شما درباره یکی از نمایندگان گفته بودید(...) ببخشید ما حتی نمی‌توانیم سئوالش را هم مطرح کنیم، شما درباره این بخش از حرفای تان چه نظری دارید؟
ببینین این نماینده که خودش(...) البته من از همین‌جا از ایشون عذرخواهی می‌کنم ولی خیلی(...) ایشون حتی یه بار دیگه که من رفتم خونه شون(...) بود و حتی... .

خیلی ممنون دیگر کافی است. ما نمی توانیم این حرف‌ها‌ی شما را منتشر کنیم
پس خیلی(...)، (...) میایین مصاحبه می‌کنین. اصلا شما (...)، (...) و حتی (...) هستین. حالا بذار من خودم مستقیم با مردم حوزه انتخابیه‌ام حرف بزنم، بعد شما هر (...) خواستی (...).

«نماینده محترم بلند می شود و پیراهنش را از روی میز لابه‌لای پوشه‌ها پیدا می‌کند و می‌پوشد و کتش را هم روی آن می‌اندازد و می‌‍‌‌نشیند پشت میز. بعد خودش را آن‌قدر روی صندلی پایین می‌کشد که پیژامه‌اش از جلوی میز پیدا نباشد. گوشی اش را به خبرنگار ما می دهد] فیلم بگیر ببین من چی می‌گم. [ یقه‌اش را صاف می‌کند و رو به خبرنگار ما می‌کند می‌گوید که دوربین را روشن کند. وقتی دوربین روشن می شود شروع می کند] با عرض سلام وادب و احترام خدمت مردم فرهیخته و ارجمندی که هی به من رای می‌دین و ثابت می‌کنین که مجلس جای امثال من است نه یه مشت سوسول. من خدمت شما عرض‌کنم که بیدی نیستم که ازاین بادها بلرزم. منو از تلگرام می‌ترسونن. کور خوندن، شما بدونین که صاحبان زر وزور و تزویر هی زر می‌زنن که شما رو خراب کنن. می‌خوان به شما القا کنند که نماینده شما (...)،(...) وحتی(...) است. اینا شما رو نشانه رفته ان وگرنه من که عددی نیستم. شما اما با مشت به دهان این یاوه گویان می‌زنین، اگه همچنان به من رای بدین. خدا نگهدار شما باد. [با دست اشاره می کند که دوربین خاموش شود. ]

آقای نماینده باز که از این کلمات به کار بردید. این ها که قابل انتشار نیست. . .
- به شما ربطی نداره. این قسمت آخر را که نمی خوام تو روزنامه منتشر بشه. می خوام بدم بچه ها بفرستن تو تلگرام. حالیت شد یا با این(...) حالیت کنم؟

شایعه ای که دفتر عارف تکذیب کرد

روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف خبر مربوط به دیدار خصوصی رئیس فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را تکذیب کرد.

انتقاد توکلی به یک رانت عمرانی

احمد توکلی نماینده سابق ادوار مجلس و رئیس سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، با انتشار یادداشتی در کانال شخصی خود در مورد بررسی مشکلات مردم سنگان (در حوالی تهران) ناشی از عملیات راه سازی، نسبت به عدم رعایت عدالت در گازرسانی به این روستا اعتراض کرده و نسبت به گازکشی به ویلای یکی از مسئولان انتقاد کرد.

عضو اسبق شورای شهر تهران بازداشت شد

«صدیقه وسمقی» شاعر و عضو دوره اول شورای شهر تهران، در زمان بازگشت به کشور پس از سالها، در فرودگاه امام خمینی تهران برای ساعتی بازداشت و با قرار مراجعه به دادسرا، آزاد شد. بر مبنای خبری که کانال مصطفی تاج زاده بازنشر کرده است، این اتفاق در حالی صورت گرفته که وسمقی به طور غیابی به ۵ سال حبس محکوم شده بود. بنا بر این گزارش، خانم وسمقی به علت مشکل چشمی، بینایی خود را از دست داده است.

اتفاقات 88 یک انقلاب جنسی بود

حسین شمقدری، کارگردان مستند انقلاب جنسی در گفت‌وگویی درباره این مستند گفت: به نظر من قرائت حکومت ما از مساله نیاز‌های جنسی قرائت غلطی بوده است. این نوع قرائت محکوم به انقلاب جنسی است که شاید جا داشته باشد در مستند‌های بعدی یا مستندسازان دیگر، روی سوژه فتنه 88 هم کار کنند. در سال 88 خیلی از جامعه شناسان معتقدند که اتفاقات رخ داده یک انقلاب جنسی بوده است و هیچ ربطی به سیاست نداشته است، انگار سیاست کاملا یک بهانه بوده است. انقلاب جنسی بحثی است که به حکومت، اندیشمندان و . . . تلنگر می‌زند. /تسنیم

برای برادر جهانگیری وثیقه صادر نشده و همچنان در بازداشت است

رئیس کل دادگستری استان کرمان می‌گوید مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس‌جمهور که چندی پیش به‌خاطر مسائل مالی بازداشت شده، همچنان در بازداشت به سر می‌برد و هنوز آزاد یا وثیقه‌ای برای وی صادر نشده است. یدالله موحد در پاسخ به اینکه مهدی جهانگیری همچنان در بازداشت است یا برای وی وثیقه صادر شده، اظهار کرد: متهم همچنان در بازداشت به سر می‌برد و وثیقه‌ای صادر نشده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: پرونده در حال طی مراحل تحقیقات و مستندسازی مدارک است.

حمله زن نماینده نیشابور به معاون استاندار

در فایل ویدئویی که امروز منتشر شده هاجر چنارانی در یک برنامه رسمی با پایه میکروفن به نماینده استاندار حمله کرده و آنچنان که در برنامه توضیح داده می‌شود علت این ماجرا این است که معاون استاندار، دو ماه پیش گویا به اشتباه از عبارت «استان خراسان غربی» استفاده کرده بود.

چمران: مردم بدون دقت به لیست امید رأی دادند

مهدی چمران درباره انتخابات شوراها می گوید: افرادی که می‌رفتند ریاست جمهوری رایی که می‌دادند یک لیست امید دستشان بود و بدون دقت خاص و اینکه خوب بشناسند به صندوق‌ها می‌ریختند و این مشارکت برای مشارکت ریاست جمهوری بود و سبب شد که آرای شورا هم بالاتر برود. /شفقنا

تحقیق و تفحص از «همشهری» در دستور کار شورای شهر

سخنگوی شورای شهر گفت:طرح تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است. علی اعطا, در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن بیان این مطلب اعلام کرد : قصد تعدیل نیرو در این موسسه را نداریم اما وضعیت استخدام ها در موسسه همشهری در سال جاری بررسی خواهد شد. /انتخاب

قوچانی: با حکم واعظی مشاور شدم

محمد قوچانی درباره خبرهایی که حاکی از انتصابش به عنوان مشاور رئیس‌جمهور دارند، خاطر نشان کرد: بنده به عنوان مشاور نهاد ریاست جمهوری مسئولیتی پیدا کردم و حکم مرا آقای واعظی زده‌اند. /باشگاه خبرنگاران

انتخاب بازیگر سینما بر اساس تعداد فالوئر اینستاگرام

ساناز سماواتی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره شرایط جدید حاکم بر فضای سینمای ایران گفت: سرمایه گذار فشار می‌آورد بازیگری که فالوئرش در اینستاگرام زیادتر است باید بازی کند. این تأسف‌آور است که میزان فالوئر برای انتخاب نقش تعیین‌کننده است و توانایی، لیاقت و شایستگی بازیگر در اجرای نقش هیچ جایی ندارد. /میزان

پیشنهاد برجام‌خوانی در دانشگاه‌ها از سوی جلیلی

بیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در دانشگاه‌ها باید یک دوره برجام خوانی شروع شود. متن پیام سعید جلیلی به شرح زیر است: باید در دانشگاه‌ها یک دوره برجام خوانی شروع شود، این بحث علمی است نه سیاسی. برجام یک سند 159 صفحه‌ای مهم است که تا سال ها کشور درگیر آن است.

دیوارکشی های مقابل مجلس به شورای شهر کشید

حسن خلیل آبادی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در سیزدهمین جلسه شورای شهر پنجم با بیان اینکه این روزها شاهد دیوارکشی در اطراف مجلس هستیم، گفت: حتی قرار است جلوی نمای مجلس ملی نیز دیوارکشی شود که این مغایر هویت میراثی، ملی و ... است. وی با بیان اینکه شهردار تهران باید دستور توقف این دیوارکشی را بدهد، گفت: مجلس اصلی‌ترین نماد میدان بهارستان است و باید دیوارکشی متوقف و از روش‌های به روزتری برای برقراری امنیت مجلس استفاده کرد. /ایسنا

ائتلاف با اعتدالگرایان، اقدام اورژانسی بود

رسول منتجب نیا گفت: ائتلاف با اصولگرایان معتدل یک تاکتیک سیاسی بوده که اصلاح‌طلب‌ها برای تضمین موفقیت خودشان یک روش جدیدی را به نام اعتدالگرایی عنوان کردند. وقتي مي‌خواهند كانديدا معرفي كنند، معيارشان ديگر اصلاح‌طلبي نيست بلكه اعتدالگرايي است. در زمان چيدن كابينه و واگذاري مسووليت‌هاي ديگر متر و معيار اعتدالگرايي است. يعني در واقع هويت اصلاح‌طلبي منقلب مي‌شود به اعتدالگرايي. در واقع اصلاح‌طلبي تحت الشعاع قرار مي‌گيرد. در واقع بايد به اين سمت برويم كه اصلاح‌طلب‌ها با مباني ايدئولوژيكي و سياسي‌اي كه دارند روي پاي خودشان بايستند. اصولگراها بايد تندروها را كنار بزنند و با هويت اصولگرايي و معتدل وارد صحنه شوند. ايد توجه كرد كه اقدام انجام شده در چند انتخابات گذشته مبني بر ائتلاف يك اقدام تاكتيكي و اورژانسي براي رسيدن به موفقيت بوده است اما ائتلاف يك اقدام اساسي، دايمي و ايدئولوژيك نيست. از همين الان اصلاح‌طلبان بايد خود را آماده كنند تا وقتي كه بتوانند مستقل وارد صحنه شوند و پيروزي را به دست آورند. اين مساله دور از ذهن نيست. اصلاح‌طلبان موقعيتي را در جامعه دارند كه اگر تلاش كنند و انسجام خود را حفظ كنند، اميد موفقيت‌شان بسيار بالا است. / اعتماد

ناکامی نماینده تهران برای آزادی آقایی

الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه ی اعتماد و نماینده ی مردم تهران در مجلس، درباره ی وضعیت «ساسان آقایی»، یکی از خبرنگاران بازداشت شده در دفتر روزنامه ی اعتماد، گفت برای آزادی او تلاش کرده ایم، اما نشده است. حضرتی در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز درباره ی ادعای برخی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه پیگیر وضعیت ساسان آقایی نیست، گفت: من تاکنون پنج بار با بازپرس ایشان صحبت کرده ام، تا دادسرای رسانه رفته ام و پرونده ی ایشان را پیگیری کرده ام اما هنوز پرونده ی ایشان در حال پیگیری توسط مقامات قضایی است و برای آزادی ایشان ما هنوز نتوانسته ایم کاری کنیم، نه این که نکرده ایم؛ تلاش کرده ایم ولی نشده است. حضرتی درباره ی اتهام ساسان آقایی که در پرونده مطرح شده است، گفت: به من گفته اند که مشکل ایشان درباره ی آمدنیوز است. خود ایشان تکذیب کرده است و به خانواده اش گفته است که چنین چیزی نیست؛ من هم فکر می کنم…؛ امیدوارم که چیز خاصی نباشد. انصاف نیوز
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۱
آقای چمران چون جنابعالی رای نیاورده اید مردم اشتباه کرده اند
این همه سال جنابعالی در شورا بودید هر کاری که از دستتان برآمد انجام دادید حال نوبت دیگران است. کمی تحمل و سعه صدر خوب است!!!
آقای چمران یعنی تمام این ملت بدون دقت رای دادن.اگه به شما رای می دادن چی.ول کن رای نیاوردی خب
این نماینده ها چه خبرشونه؟ همه دست بزن و فحش پیدا کردن! پیشنهاد میکنم برای قویتر شدن مجلس در دوره بعد شرط مدرک را برداشته و مدرک ورزشی تو هنرهای رزمی را ملاک قرار بدن!
هر دن از این باغ بری می رسد...
آقا یه فکری باید به حال این نماینده ها کرد.
خوب پس این نماینده نیشابور رو بفرستید سراغ ترامپ، درسی بهش بده که دیگه جرات نکنه از واژه مجعول برای خلیج فارس استفاده کنه.
وای که در این مملکت چه خبر است
بيچاره مردم !!
و الله چی بگم؟ مایه سرافکندگی مردمی که ایشان را انتخاب کرده اند! یا این که باید بگویند نماینده قشر خاصی از مردم اند که با این ادبیات سخن می گویند.
آقای شمقدری جنس خودت که خرابه همه چیز رو به جنس ربط میدی.
آقای چمران با عرض ادب خدمت شما باید بگم رای مردم به هیچ وجه از روی عدم شناخت نبوده بلکه میخواستند افرادی نظیر جنابعالی رو از شورا بازنشسته کنند.کمی هم بفکر سلامت خودتون باشید.
من شخصا هر زمان که شرایط فراهم باشد در انتخابات شرکت میکنم و به افرادی مث جناب چمران رای نمی دهم ایشان می فرمایند اگر احمدی نژاد دوباره کاندید شود به او رای می دهند معلوم است که دنبال خدمت نیستند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان