بازدید 6107

ثبت رکورد مهم در معاملات آتی سکه/ پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در روزهای آینده

حجم قراردادهای آتی سکه در هفته گذشته یک رکورد مهم محسوب شده و بالاترین حد در یک سال اخیر به شمار می‌آید. این حجم به نسبت هفته قبل از آن ۱۲۰ هزار و ۵۷۳ واحد افزایش یافت که نشان می‌دهد در هفته گذشته شاهد رشد ۷۸/ ۳۰۴ درصدی بودیم.
کد خبر: ۷۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 14 October 2017
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۶۰ هزار و ۱۳۴ قرارداد و ارزش آن نیز به ۲۳ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، حجم قراردادهای آتی سکه در هفته گذشته یک رکورد مهم محسوب شده و بالاترین حد در یک سال اخیر به شمار می‌آید. این حجم به نسبت هفته قبل از آن ۱۲۰ هزار و ۵۷۳ واحد افزایش یافت که نشان می‌دهد در هفته گذشته شاهد رشد ۷۸/ ۳۰۴ درصدی بودیم.

در همین حال نگاهی به وضعیت قیمت طلا در بازارهای جهانی نشان می‌دهد این فلز در روزهای اخیر باز هم در مسیر رشد جدیدی قرار گرفته تا جایی که خود را به نزدیکی ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تقویت کرده است. این وضعیت تقویت شکننده ارزش طلا نشان می‌دهد که بخشی از خوش‌بینی‌ها باز هم به بازار جهانی طلا بازگشته که البته داده‌های ژئوپلیتیک در روابط آمریکا و سایر کشورهای جهان را در کنار تقویت حجم تقاضای طلا می‌توان در این رخداد مؤثر دانست.

به این ترتیب جمعه ۱۳اکتبر ،تحت تاثیر انتظار بازار و سرمایه گذاران برای انتشار آمارهای نرخ تورم در اقتصاد امریکا، قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت. قیمت طلا در بازارهای آسیایی بعد از رسیدن به قیمت ۱۲۹۸ دلار و ۳۲ سنت در ابتدای معاملات و در ادامه در سطح قیمت ۱۲۹۳.۸۱ دلار داد و ستد شد. طلا در بازار نیویورک هم برای تحویل فوری در دسامبر تغییر چندانی نداشت و به قیمت ۱۲۹۶ دلار در هر اونس معامله شد.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید تیرماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۲۶ هزار و ۲۲۶ قرارداد را به ارزش ۱۸ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اردیبهشت ماه سال جاری با ۲۳ هزار و ۵۷۵ قرارداد به ارزش ۳ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال جاری قرارگرفت به طوری که با ۴ هزار و ۱۳۲ قرارداد به ارزش ۵۷۴ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۴ هزار و ۷۳ قرارداد به ارزش ۵۳۷ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه با ۲ هزار و ۱۲۸ قرارداد به ارزش ۲۲۸ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۱۲هزار و ۸۰۴ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل آبان ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان، افزایش ۰.۷۳درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۳۷۱ هزار تومان رشد ۰.۵۷ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اسفند ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۵۱ درصدی را تجربه کرد. سررسید اردیبهشت ماه هم با نرخ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۷۱ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید تیرماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۴۹۷ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۷۶درصدی رو به رو شد. /بورس کالای ایران


پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در روزهای آینده

تازه ترین نظرسنجی حاکی است که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که سیاستگذاران پولی این کشور آنطور که در ابتدا تصور می شد، نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر اصرار ندارند و برخی از آنها نگران نرخ تورم طی ماه های آینده هستند.

انتشار آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا که پایین تر از حد انتظارات بود، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

در نظرسنجی این هفته 17 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 11 نفر معادل 65 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. 3 نفر معادل 18 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و 3 نفر دیگر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین نیز 740 نفر شرکت کردند که از این تعداد هم 448 نفر معادل 61 درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 224 نفر معادل 30 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و 68 نفر معادل 9 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییری نمی کند.

67 درصد کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی هفته گذشته اعلام کرده بودند که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و 44 درصد سرمایه گذاران بین المللی نیز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

از ابتدای امسال تاکنون نیز 59 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 63 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

ریچارد بیکر تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: تنش های سیاسی مربوط به ایران و کره شمالی می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود. قیمت طلا احتمالا طی روزهای آینده به بیش از 1310 دلار خواهد رسید. قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 17.40 دلار افزایش خواهد یافت.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی در شرایط کنونی محتاط تر از گذشته شده و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد. /سایت طلا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان