بازدید 2770

افزایش حجم قرادادهای آتی سکه/ طلا به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید

روز گذشته بهای سکه در ۵ سررسید آتی روندی مثبت را تجربه کرد. به این ترتیب سکه در قرارداد تحویل آبان ماه رشد ۱.۱۶ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش روبرو شد و به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید.
کد خبر: ۷۳۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 10 October 2017
حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۵۱ هزار و ۶۸۷ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۷ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته در بازار نقدی طلا، قیمت سکه در ادامه مسیر صعودی خود از ابتدای هفته جاری، ۱۷ هزار تومان گران‌ شد و دلار هم برای اولین بار در سال جاری از ۴۰۰۰ تومان گذشت.

به این ترتیب سکه تمام طرح جدید با قیمتی معادل یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان، نیم‌سکه با قیمتی معادل ۶۶۳ هزار تومان، ربع سکه با قیمتی معادل ۳۸۸ هزار تومان و سکه گرمی با قیمتی معادل ۲۵۳ هزار تومان به فروش رسید.در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا قیمتی معادل ۵۳۹ هزار تومان معامله شد. همچنین هر اونس طلا در بازار جهانی معادل ۱۲۸۳ دلار داد و ستد شد.

در همین حال روز گذشته بهای سکه در ۵ سررسید آتی روندی مثبت را تجربه کرد. به این ترتیب سکه در قرارداد تحویل آبان ماه رشد ۱.۱۶ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان دادوستد شد که ۱.۰۹ درصد رشد داشت.

از سوی دیگر سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۹۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که ۱.۰۶ درصد رشد داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۸۱ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۴۳۳ هزارتومان داد و ستد شد.

در آخر سکه در سررسید تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۹۱ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۴۸۱ هزارتومان داد و ستد شد. /بورس کالای ایران


قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید

قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع شبه جزیره کره و برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی با افزایش روبرو شده ولی تقویت ارزش دلار آمریکا نیز از سوی دیگر مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1286 دلار رسیده است که این قیمت بالاترین رکورد از 29 سپتامبر به شمار می رود.

تازه ترین نظرسنجی ها و گمانه زنی ها نشان می دهد که بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر را بیشتر کرده است. این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و مانع بزرگی برای افزایش بیشتر قیمت طلا بوده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در مبادلات امروز با افزایش روبرو شده است. یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا نیز در سخنانی تاکید کرد، بانک مرکزی اروپا باید از اوایل سال آینده برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد سرمایه گذاری در منطقه یورو طی ماه اکتبر فراتر از انتظارات افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در 10 سال اخیر رسیده است.

پیش بینی می شود صندوق بین المللی پول در گزارش این هفته خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را افزایش دهد که این مساله می تواند زمینه لازم برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان را فراهم کند.

تولیدات صنعتی آلمان نیز به بالاترین سطح خود در شش سال اخیر طی ماه اوت رسیده است. میزان هزینه های مصرفی در اقتصاد انگلیس نیز طی ماه سپتامبر با افزایش روبرو شده است.

این در حالی است که فعالیت در بخش خدمات چین طی ماه سپتامبر با کمترین رشد خود در 21 ماه اخیر همراه شده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. /سایت طلا


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار