بازدید 37404
بسته خبری «تابناک»؛

توضیح مقامات قضایی درباره وضعیت رئیس دولت اصلاحات/توصیه وزیر جوان درباره «مبارزه با شایعه»/روایت یک شاعر جوان از دیدارش با رهبر انقلاب/شهید حججی ضریحی شبیه به امام‌زاده‌ها نخواهد داشت/توصیه یک امام جمعه به ترامپ

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: آگهی گم شدن "تدی" در اینستاگرام ضرغامی/واکنش مطهری به محدودیت جدید برای رئیس دولت اصلاحات/اعتراض به سفرهای مکرر و غیرضروری مجری سابق و معاون فعلی وزیر و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 06 October 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توضیح دادستان ویژه روحانیت استان تهران درباره شایعات اخیر

در پی انتشار شایعاتی مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید علیه رئیس دولت اصلاحات؛ حجت‌الاسلام عبداللهی دادستان ویژه روحانیت استان تهران اعلام کرد: هیچ محدودیت جدیدی درباره نامبرده اعمال نشده است. وی در ادامه افزود: اقدامات پیشگیرانه‌ای که تا کنون انجام شده، بر اساس مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است. /فارس

قولی که "مام‌ جلال" به ایران داده بود

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مام جلال هیچگاه عهد خود را با ایران نشکست. قول داده بود برای مرهم دل ایرانیان دستگیری صدام را از ایران اعلام کند. به مرز خسروی امد، اعلام کرد. »

رحیمی: دو کارت زرد مجلس هشدار به دولت بود

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه چرا مجلس با کارت زرد و استیضاح درصدد برآمده تا پیام خود را به گوش رئیس جمهور برساند گفت: مجلس از این طریق درصدد برآمده تا پیام تعامل را به رئیس‌جمهور برساند. در واقع موضوع استیضاح هنوز رسمیت پیدا نکرده، اما کارت‌های زردی که در دو سؤال از وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد نوعی هشدار به کل دولت و وزرا از طرف مجلس بود زیرا انتظار این است که دولت با خانه ملت یک تعامل مؤثر برقرار کند و مسیر آن یک‌طرفه از سوی پارلمان نباشد بلکه دولت و وزرا هم به صورت عمومی و فردی درباره برقراری این تعامل کوشا باشند.

وی درباره سیاسی بودن سؤال ‌ها نیز توضیح داد: ماهیت سؤال سیاسی نبود و بحث اینکه از طرف فراکسیون ولایت یا امید طرح شده، مطرح نیست. البته کارت زردی هم که داده شد، ناظر بر عملکرد دو ماهه وزرا نبود بلکه به سؤالی که در صحن طرح شد، مربوط می‌شود که پیام داشت و آن هم هشدار به آقای رئیس‌جمهور و دولت بود تا تعامل خود با مجلس رابه صورت پایدار و موثر تنظیم کنند. این عضو فراکسیون امید در این باره که تاکنون دولت موفق به برقراری تعامل با خانه ملت نشده، ابراز کرد: بعد از معرفی وزرا و تشکیل کابینه دو اتفاق روی داد که یکی برخورد مجلس با کابینه و رای اعتماد به آن بود که این برخورد کاملا تعاملی، سازنده و با حسن نیت انجام شد. یعنی اعتماد مجلس به کابینه با حداکثر شکل ممکن صورت پذیرفت و از آن طرف اولین اقدام کابینه هم برای نمایندگان تعیین استانداران بود که در این رابطه دلخوری‌های پیش آمد و وعده‌هایی از طرف وزیران و مجموعه دولت بعضا به نمایندگان داده شد که مورد عمل قرار نگرفت و احساس شد که این تعامل یکطرفه تنها از سوی مجلس است. /رویداد 24

در جلسه هماهنگی اصلاح طلبان چه گذشت؟

الیاس حضرتی نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید از برگزاری جلسه هماهنگی بین نهادها و ارگانهای اصلاح طلب خبرداد و گفت: در این جلسه افرادی از هیأت رئیسه شورای عالی، هیأت رئیسه فراکسیون امید و هیأت رئیسه شورای شهر و شهرداری های کلان شهر ها حضور داشتند. وی ادامه داد: در این جلسه از هیأت رئیسه فراکسیون امید محمدرضا عارف، الیاس حضرتی، بهرام پارسایی و خانم سعیدی و از هیأت رئیسه شورای شهر تهران محسن هاشمی، مرتضی الویری، حسن رسولی و خانم نوری حضور داشتند. همچنین از شورای شهر و شهرداری کلان شهرها، حیدری رئیس شورای شهر مشهد، معین رئیس شورای شهر اصفهان،نبیون رئیس شورای شهر کرج، محمدعلی نجفی شهردار تهران و اصغر نصیری شهردار کرج حضور داشتند. این نماینده مجلس با اشاره به هدف برگزاری این جلسه، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه تبادل تجربه، انسجام و هماهنگی بیشتر که مانع از ایجاد اختلاف شود و رفع و بررسی نواقص قانون شوراها و شهرداری ها و مدیریت شهری و رفع آن توسط نمایندگان مجلس بود.

ضرورتی برای اصلاح قانون اساسی احساس نمی شود

اصغر سلیمی نماینده سمیرم و سخنگوی کمیسیون شوراها به نظر نمایندگان مجلس در خصوص نظام پارلمانی اشاره کرد و گفت: این بحث اصلا در میان نمایندگان مطرح نیست و تنها یک نماینده اظهارنظری در این خصوص داشته است اما این موضوع، یک موضوع جامع در میان نمایندگان مجلس نیست. وی تصریح کرد: فعلا یک نماینده به این موضوع اشاره کرده و چند نماینده به آن واکنش نشان دادند. جز این، بحث تغییر نظام ریاستی به پارلمانی در هیچ کمیسیون مطرح نیست. همینطور بحث اصلاح قانون اساسی و تغییر نظام ریاستی به پارلمانی در هیچ فراکسیونی مطرح نشده است. این نماینده مجلس در خصوص مطرح شدن اصلاح قانون اساسی در راستای تغییر نظام ریاستی به پارلمانی از سوی طیف نزدیک به لاریجانی، خاطرنشان کرد: من فکر نمی کنم بدین شکل باشد. این قضیه اگر بخواهد به صورت جدی هم مطرح شود به انتخابات دور بعد نمی رسد. سلیمی ادامه داد: هر چند که اصلاح قانون اساسی احتیاج دارد که مقام معظم رهبری در این موضوع باشند و باید بحث های کارشناسی سنگینی نیز مطرح و بررسی شود لذا من فکر نمی کنم حتی اگر افکار سیاسی هم پشت این قضیه-تغییر نظام ریاستی به پارلمانی- باشند -که البته این احتمال را ضعیف می دانم- بعید می دانم این تغییر، به انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برسد. /اعتماد

تغییر نظام ریاستی به پارلمانی موجب رفع تنش‌ها می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی، رویکرد و نگرش سیاسی دولت و مجلس یکی شده و در انجام کارها به یک وحدت نظری رسیده و تنش‌ها و چالش‌ها کمتر می‌‎شود. حسینعلی شهریاری با اشاره به طرح مباحثی در مورد تغییر نظام ریاستی به پارلمانی گفت: مهمترین دلیل این تغییر، وجود فاصله زمانی بین برگزاری انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری است که خود مشکلاتی را در روند نظارت و پیگیری امور ایجاد می کند. وی با اشاره به تفاوت رویکرد سیاسی مجلس و دولت افزود: با تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی، رویکرد و نگرش سیاسی دولت و مجلس یکی شده و در انجام کارها به یک وحدت نظری رسیده و تنش ها و چالش ها کمتر می شود. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه این موضوع ارتباطی به گروه و جریان سیاسی خاصی ندارد، توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در سفر سال 90 خود به کرمانشاه به این موضوع اشاره کردند اما تا الان مسکوت مانده است. نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه روند تغییر نظام ریاستی به پارلمانی، بستگی به تغییر در قانون اساسی دارد، توضیح داد: این بازنگری طی یکسال هم قابل انجام است. /آنا

واکنش اژه‌ای به صحت ایجاد محدودیت‌ برای رئیس دولت اصلاحات

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه مراسم ترحیم داوود احمدی نژاد در جمع خبرنگاران درباره صحت ایجاد محدودیت‌ تازه برای رئیس دولت اصلاحات، اظهار کرد: روز یکشنبه، در نشست خبری در خدمت شما خواهیم بود. /ایسنا

آگهی گم شدن "تدی" در اینستاگرام ضرغامی

سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق صدا و سیما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به ماجرای آگهی گم شدن یک سگ به نام تدی که در حوالی میدان تجریش نصب شده بود پرداخت و نوشت:

"تدی!
دیشب، پایین‌تر از میدان تجریش، در پشت چراغ قرمز این اطلاعیه را دیدم !
هر کسی از "تدی" سراغ داره به اون شماره ها زنگ بزنه و مژدگانی بگیره! پورسانت ما هم فراموش نشه!

*** پی نوشت ***
خواستم در مورد شایعات مربوط به رئیس قوه قضائیه بنویسم، دیدم تکذیب‌های پی‌درپی مسئولان رده بالای اطلاعات و دیگر مقامات مهم کشور ، دیگر جایی برای بنده نگذاشته است.
آن شایعات را مهم نمی‌دانم. فکر می کنم خبر گم شدن "تدی" مهم تر است!! تازگی‌ها آدم ها را بیشتر درک می‌کنم. هر کس به هر دلیلی که شاد می‌شود، خوشحال می‌شوم.
به شرطی که با این شادی، دیگری را غمگین نکرده باشد. "

عمادالدین خاتمی: در دوره‌ی اصلاحات می‌شد به نحو دیگری عمل کرد
هفته نامه صدا در شماره جدید خود با فرزند رئیس دولت اصلاحات گفت‌وگویی انجام داده است . سید عمادالدین خاتمی برای اولین بار در این گفت و گو از رخدادهای سال های اخیر گفته است.

بخش هایی از این گفت و گو در ادامه می آید؛

* تاکید دارم از موقعیتم استفاده‌ی ویژه‌ای نکنم

*خیلی خوب است که آقازاده‌ها مرتب توسط جامعه رسانه‌ها و افکار عمومی گزیده شوند

*سال ۸۸ که کاندیداتوری پدرم مطرح شد همه‌ی خانواده مخالف بودیم و روزهای خیلی بدی داشتیم

*در دوره‌ی اصلاحات می‌شد به نحو دیگری نیز عمل کرد. ممکن است خیلی وقت‌ها نقدی به آن رفتارها داشته باشم

به اسم شادی جوانان نباید بساط گناه را فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به اسم شادی جوان نباید پای گناه را به زندگی جوانان باز کرد و از این طریق اردوکشی سیاسی کرد. آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره شیطان شناسی از نگاه قرآن بود؛ در یکی از آیات شریفه قرآن به ما دستور اندیشه‌ورزی در عبرت از فریب خوردگان شیطان می‌دهد. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قرآن بر لزوم اندیشه‌ورزی انسان در مورد شیطان تاکید کرده است؛ در زندگی ما عبرت با تجربه متفاوت است؛ معمولاً انسان آنجا که از دیگران سرمشق می‌گیرد تجربه است اما جایی که نقاط منفی زندگانی دیگران سبب هشیاری انسان می‌شود این تعبیر به عبرت می‌شود. آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه قرآن به ما دستور اندیشه‌ورزی می‌دهد تصریح کرد: شیطان با یک انحراف و با یک دستور معصیت و با یک ارتکاب گناه از انسان دست برنمی‌دارد؛ دستور اندیشه ورزی در گمراه کردن شیطان نسبت به همه است. اینطور نیست که اگر از شیطان اطاعت کنید دست بردار باشد بلکه دنباله گناه را نیز می‌آورد. وی ادامه داد: گُرده عظیمی از استکبار بر اثر فریب شیطان شکل می‌گیرد که دین و خدا و بندگی خدا را هدف قرار می‌دهند و این مهمترین کار شیطان است. دنبال شیطان رفتن آخرش کجاست؟ با یک گناه و معصیت تمام نمی‌شود و کار به جایی می‌رسد که انسان ثابت قدم در معصیت خدا می‌شوید و از انسان لشگر ضدخدا و دشمن خدا می‌سازد. شیطان شناسی قرآن را باید فرابگیریم و جنایات و توطئه‌های شیطان را بشناسیم. نباید در دام شیطان افتاد زیرا این دام نجات ندارد. مشکل ما امروز در مسئله تبعیت از شیطان نسل جوان ما است. به اسم شادی جوان نباید پای گناه را به زندگی جوانان باز کرد و از این طریق اردوکشی سیاسی کرد.

توصیه وزیر جوان درباره «مبارزه با شایعه»

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در اینستاگرامش با مضمون «مبارزه با شایعه» نوشت: « تقویت جریان آزاد اطلاع‌رسانی یک ضرورت است اما تجربه نشان داده هزینه انفعال در برابر دروغ‌پردازان، نفرت‌پراکنی در جامعه است. باور به هر خبری در فضای مجازی و بازپخش بودن اطمینان از صحت آن باعث از بین رفتن امنیت روانی جامعه است. مراقب اثرات منفی توزیع شایعات باشیم». /میزان

روایت یک شاعر جوان از دیدارش با رهبر انقلاب

میلاد عرفان‌پور، شاعر جوان و خوش‌ذوق کشور، حاشیه‌ی کوتاهی درباره‌ی حضور خود در مراسم عزاداری حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه به نگارش درآورده که بدین شرح است: مهمان یک هیأت مردمی در استان بوشهر بودم که مداح اهل بیت علیهم‌السلام، حاج سعید حدادیان تماس گرفت و مطلع شدم که فردا آخرین شب مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله‌علیه است و قرار است ایشان در محضر رهبر معظم انقلاب مرثیه خوانی کنند. حاج سعید پیشنهاد داد شعر ابتدای مجلس را من بگویم. توفیق یار شد و یک مثنوی گفتم و همچنین روزی‌ام شد در مراسم به همراه آقای حدادیان خدمت حضرت آقا برسم. همان ابتدا که احتمال دیدار به وجود آمد فکرم مشغول این شد که چه مطلبی را خدمت ایشان عرض کنم یا چه سؤالی را مطرح کنم. البته دوستانم آقایان مطیعی، سیار و یزدانی، شب گذشته توفیق مشابهی یافته بودند و رهبر معظم انقلاب مطالب محبت‌آمیز فراوانی فرموده بودند که به گوش بنده هم رسیده بود. بالاخره فرصت دیدار فراهم شد. ابتدا از الطاف همیشگی و حمایت‌های محبت آمیز ایشان تشکر کردم و خواستم دعا کنند لیاقت این عنایات را داشته باشیم. ایشان فرمودند امید من به شما جوان‌ها است. جوان‌های نسل شما امثال حجحی‌ها امید من هستند برای آینده.

واکنش مطهری به محدودیت جدید برای رئیس دولت اصلاحات

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایجاد محدودیت‌های جدید برای رئیس دولت اصلاحات را موجب افزایش محبوبیت وی عنوان کرد و گفت: در شرایطی که افکار عمومی جامعه مخالف ادامه حصر است، ایجاد حصر دیگر جای تاسف دارد. علی مطهری در یادداشتی با عنوان «چرا ایجاد محدودیت» نوشته است: محدودیت‌های جدید برای جناب آقای سیدمحمد خاتمی که گفته می‌شود از سوی دادگاه ویژه روحانیت به ایشان اعلام شده و این خبر توسط نزدیکان وی تایید شده است، گذشته از غیر قانونی بودن آن که یک دادگاه بدون حضور متهم و شنیدن دفاعیات او و احیانا وکیلش و استفاده او از حق اعتراض و تجدید نظر چگونه چنین حکمی را صادر کرده است، انسان را به فکر وا می دارد که در شرایط امروز جامعه که احتمالا آمریکا تا 10 روز دیگر از برجام خارج می‌شود و منتظر یک بهانه حقوق بشری است، آیا کسانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند از روی نادانی چنین می‌کنند یا نقشه‌ای دارند که مثلا زودتر به پایان برجام برسند. هر دو حالت مایه تاسف است. در حالی که افکار عمومی جامعه پی در پی علامت می‌دهد که مخالف ادامه حصر خانگی است، آن‌ها یک حصر دیگر اضافه می‌کنند و شخصیتی را بدون مستند قانونی از حقوق اجتماعی و شهروندی‌اش محروم می‌نمایند.

ما قانون اساسی خوبی از نظر رعایت حقوق ملت داریم ولی متاسفانه با تصمیمات برخی نهادها که بعضا در قانون اساسی هم وجود ندارند و برای یک نیاز موقت و متناسب با شرایط اوایل انقلاب بوجود آمده بودند، به راحتی اصول متعدد آن زیر پا گذاشته می‌شود،‌ یعنی نقض غرض. قانون اساسی خوبی نوشته‌ایم و مجلس هم قوانین عادی خوبی تدوین کرده است، اما برخی شوراها و نهادهایی مثل دادگاه ویژه روحانیت، قانون اساسی و مجلس را دور می زنند و کشور را به سوی خودکامگی سوق می‌دهند، همان چیزی که برای نابودی آن انقلاب کردیم. علاوه بر این آیا این‌ها فکر نمی‌کنند که با این محدودیت‌ها بر محبوبیت آن سید می‌افزایند؟ اگر ایشان و دو نفری که در حصر خانگی به سر می‌برند خطایی کرده‌اند باید روال قانونی خود را طی کند و تکلیف آن همراه خطاهایی که بخشی از نظام در آن وقایع مرتکب شد در دادگاه علنی صالح روشن شود. اگر این ها در طولانی کردن اعتراضات و در نتیجه بهره برداری دشمن خطا کرده‌اند، در مقابل مثلا برخی اعضای شورای نگهبان و رئیس‌جمهور سابق خطاهای فاحش مرتکب شدند. این نمی‌شود که مردم را برده خود بدانیم و برای آن‌ها دستور حصر و محدودیت صادر کنیم. مجلس در این جا وظیفه سنگینی دارد و باید از حقوق ملت دفاع کند و اساسا فلسفه وجود مجلس جلوگیری از خودکامگی‌ها و دفاع از حقوق ملت است. /ایسنا

انتقاد تند علم‌الهدی از وزیر جوان ارتباطات

علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد: در فضای مجازی چنان ولنگاری افزایش پیدا کرده که میدانی برای جنگ نرم دشمن شده است و هیچ دفاع نرمی نداریم و این وظیفه پلیس فتا است که فضای مجازی را قبضه کند. نیروی انتظامی تحت فرماندهی کل قوا است و تابع سیاست های جناح گرایانه نباید باشد که اگر آن‌ها اراده کردند فضای سیاسی به نفع هم فکرهای خود به وجود بیاورند. علم الهدی گفت: متاسفانه در عرصه هایی که باید فضای مجازی را مدیریت کنند نتوانسته اند، وزیر جوان هم نتوانسته است یا نتوانسته یا نگذاشته اند. وی تأکید کرد: حرف غلطی است که ما به عنوان امنیت آزادی را در فضای مجازی محدود نمی کنیم، این حرف در فضای واقعی نیست چرا که دزد در فضای واقعی آزاد نیست. /مهر

اعتراض به سفرهای مکرر و غیرضروری مجری سابق و معاون فعلی وزیر

ایران آنلاین/ نوشته انتقادی مهدی رستم پور از گزارشگران سابق صدا و سیما و مفسر کنونی رسانه های خارجی در باره سفرهای مکرر مازیار ناظمی(مدیر روابط عمومی وزارت ورزش) با واکنش شدید ناظمی همراه شد. رستم پور در کانال تلگرام خود نوشت: حتی وقتی چهار نفر برای «پرتاب دارت جوانان» به ژاپن می‌روند، مازیار ناظمی باید همراه‌شان باشد. گوینده سابق اخبار ورزشی حالا پس از داورزنی، مرد شماره ۲ ورزش ایران است. مازیار ناظمی در پاسخ به نوشته مهدی رستم پور به دفاع از حضور خود در جمع تیم اعزامی ایران پرداخت و نوشت: این چند کلمه را هم محض آگاهی آن خبرنگار دانمارک نشین(منظورش رستم پور) که روزها را بالاخره می گذراند نوشتم که به جای متلک پرانی به همکاران قدیمی اش مثل ما و بقیه مردم از موفقیت ورزش و ورزشکاران ایران شادمان باشد. ناظمی نوشته خود را با دعای عاقبت بخیری تمام کرده است. رستم پور در ادامه این جدال قلمی و در پاسخ به نوشته ناظمی نوشت: جناب آقای ناظمی عزیز، اشاره به سفرهای مداوم و غیر ضروری شما به عنوان معاون وزیر، با تیروکمان (آمریکا) تکواندو (کره جنوبی) دارت (ژاپن) و... ، انجام وظیفه رسانه‌ای است. برای "عاقبت بخیری" در عرصه قلم، راه دیگری وجود ندارد. فهرست همه تیم‌ها اینجاست. ایران، تنها تیمی که تعداد همراهانش بیش از ورزشکارانش است. رفتید ژاپن که "بغض سرمربی" را ببینید. برای مسابقات بعدی، می‌توانید فیلمش را از محل کارتان در ساختمان وزارتخانه ببینید. /ایران آنلاین

توضیح تابش در مورد محدودیت‌های جدید برای رئیس دولت اصلاحات

نماینده مردم اردکان به ادعای برخی رسانه‌ها درباره تکذیب ایجاد محدودیت‌های جدید برای سید محمد خاتمی پاسخ داد. بمحمدرضا تابش در این‌باره توضیح داد: خوشحالیم در مقابل حساسیت و فشار افکار عمومی؛ "منبع آگاه!" به دروغ مجبور شد اعمال محدودیت‌های جدید را تکذیب کند و یا آن را به شورایعالی امنیت ملی نسبت دهد که باز هم مطلب کذبی است. وی افزود: شاید هم کار خودسرانی بوده که با تذکر مسئولان مافوق منصف و نکته سنج، خواسته‌اند رفع مشکل کنند و تعجب از برخی رسانه‌های وابسته به بعضی نهاد های تبلیغی و انقلابی که بدون بررسی لازم، صحبت خلاف "یک منبع اگاه!" را منتشر می‌کنند. /ایسنا

شهید حججی ضریحی شبیه به امام‌زاده‌ها نخواهد داشت

حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف آباد در خطبه های نماز با رد برخی شایعات در خصوص تدارک دیدن مرقد و ضریح برای شهید حججی اظهار داشت: «در شرایطی که فرهنگ ایثار و شهادت تا حدودی کم رنگ شده بود و شهدای مدافع حرم در اوج مظلومیت قرار داشتند، خداوند یکی از مظلوم ترین آن ها را انتخاب و به عنوان حجتش و سخنگوی دیگر شهدا، پیش چشم ما قرار داد. به شایعات بی اساس توجه نکنید، قرار نیست برای این شهید ضریحی شبیه امام زاده ها درست کنند. »/نجف‌آباد نیوز

روایتی از سانسور نام برخی کتاب‌ها و نویسندگان در تلویزیون

سروش صحت که مدتی است برنامه کتاب‌باز را برای شبکه نسیم می‌سازد در گفت‌وگو با همشهری جوان از محدودیت‌های در ساخت این برنامه خبر داده و می‌نویسد: از آنجا که برنامه درباره کتاب است، مساله یک مقدار سخت می‌شود اما فقط دو راه در پیش روی داریم: یکی این که بگوییم چون سخت است و محدودیت دارد برنامه‌ای درباره کتاب نمی‌سازیم و دوم این که بگوییم سختی را قبول می‌کنیم و می‌سازیم. من اصولا مدلم این است که طرفدار راه دومم. امیدوارم که تلویزیون هم اجازه بدهد که این محدودیت‌ها کمتر شود چون هیچ کتاب و هیچ نویسنده‌ای آن قدر خطرناک نیست که آوردن نامش بتواند مشکلی ایجاد کند. مخصوصا این که اسم آنها از زبان مهمان برنامه شنیده می‌شود و این مهمان‌ها هم افراد موجهی هستند و طبق پارامترهایی دعوت شده‌اند. وقتی آنها اسم یک کتاب را به عنوان کتاب محبوب‌شان می‌آورند طبیعتا این کتاب نمی‌تواند خطرناک باشد و اسمش نمی‌تواند چیزی را زیر و رو کند. در این شرایط، وقتی اسم تعدادی از کتاب‌ها یا نویسنده‌ها به میان می‌آید، آنها را حذف می‌کنیم. امیدوارم خطوط قرمز ما جابه‌جا شود و بتوانیم از کتاب‌ها و نویسنده‌ها و ناشرهای بیشتری صحبت کنیم. این اتفاق در ارشاد هم افتاده. خیلی از کتاب‌ها سال‌ها اجازه چاپ نداشتند اما وقتی چاپ شدند و مخاطبان آن را خواندند، تازه متوجه شدند که کتاب اثر بدی نداشته. با این حال همین الان هم وضعیت برنامه به نظر من خوب است و انرژی خوبی منتقل می‌کند. /انتخاب

شیخوخیت چندان برای اصولگرایان موثر نبود

عضو شورای مرکزی جمنا گفت:شیخوخیت از سال 84 درجریان اصولگرایی چندان موثر واقع نشد و حرف بزرگان اصولگرایى فصل الخطاب تلقى نشد. سیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره جایگاه شیخوخیت در جریان اصولگرایی، اظهارکرد: شیخوخیت از سال 84 که کاندیداهای متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری پابه عرصه گذاشتند و تا آخر به وفاق نرسيدند چندان موثر واقع نشد و حرف بزرگان اصولگرايى فصل الخطاب تلقى نشد. وی افزود: با وجود شخصیت‌های برجسته‌ای مانند آیت الله مهدوی کنی و جایگاه ممتاز وی در سال 92 شاهد تكثر کاندیداها بودیم وعلی‌رغم تلاش خالصانه اين بزرگوار به گزينه واحد نرسيديم. بر این مبنا ساز و کاری در جبهه مردمی در نظر گرفته شد که از اين حيث توانست موثر واقع شود و موفقيت نسبى برای اجماع بر كانديداى واحد صورت گرفت. عضو هيئت رئيسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: در عین حال در این جبهه یک شورای فقهی در نظر گرفته شده که بزرگانى مانند آیت الله موحدی کرمانی و آيت الله یزدی هم به عنوان شخصيتهاى حقيقى و هم به عنوان دبيران جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين در آن حضور دارند و در جريان امور قرار دارند و نظارت عاليه برعهده آنان است و ديدگاهها و نظرات صائبشان در تصميمات لحاظ مى شود. /باشگاه خبرنگاران

صادقی: از حضور احمدی نژاد درانتخابات مجلس استقبال کنیم

محمود صادقی عضو فراکسیو امید مجلس در گفت وگو با «انتخاب» ضمن بی اطلاعی از حضور احمدی نژاد درانتخابات مجلس یازدهم، گفت: از شورای نگهبان باید سؤال کرد که احمدی نژاد را برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت می کند یا خیر اما به هر حال قضاوت ها و ارزیابی های شورای نگهبان در همان زمان لحاظ می شود و ممکن است پیشینه و اتفاقات فرد بخشوده و پاک و متناسب با شرایط لحاظ شود. وی ادامه داد: بنده در دوره انتخابات ریاست جمهوری هم تاکید کرده ام که حضور و مشارکت در انتخابات حق شهروندی هر کسی است بنابراین باید از اعلام کاندیداتوری ایشان استقبال کرد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اعتقاد دارد باید محدودیت و موانع مشارکت به حداقل برسد تا همه جریان های مختلف طبق قانون با یکدیگر رقابت کنند. /انتخاب

اولین واکنش اسحاق جهانگیری پس از دستگیری برادرش

اسحاق جهانگیری در اینیستاگرامئ خود نوشت: اطلاع دقيقي از دليل،چگونگي دستگيري، اتهام، ضابط و شاكي برادرم ندارم،البته وي هيچگونه مسوليت و فعاليت دولتي ندارد. مسأله قابل پيش بيني بودوبايد صبر كرد. اميدوارم سوءاستفاده سياسي نباشد و عدالت، مبارزه بافساد و حاكميت قانون براي همه يكسان اجراء شود.

توصیه یک امام جمعه به ترامپ

سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس در قم، با اشاره به اتفاق اخیر در لاس‌وگاس آمریکا گفت: ترامپ باید بداند که به‌جای تهدید ایران و برجام باید به کشور خود پرداخته و بداند مردم امریکا امروز نیاز بیشتری به حمایت دولت خود داشته و باید به مشکلات و امنیت کشور خود توجه کند و بداند ایران بااقتدار به پیروزی‌های بزرگی دست خواهد یافت. /خبر آنلاین

حضور احمدی‌نژاد در مجلس هم به نفع خودش است و هم به نفع نظام

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده اصول‌گرای مردم شاهین‌شهر و از منتقدان پارلمانی دولت روحانی، می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد داخل نظام هستند. به هر حال و علی‌رغم اشتباهاتی که داشته است، به نظرم حضورشان در مجلس هم به نفع خودشان است و هم به نفع نظام. چون ایشان در یک چارچوبی قرار می‌گیرند. وی افزود: از طرف دیگر مجلس، مظهر آراء مختلف و گوناگون است؛ کما این که در حال حاضر هم از همه سلایق و تفکرات در مجلس حضور دارند. این نماینده مجلس تاکید دارد: اگر شورای نگهبان احمدی نژاد را تأیید صلاحیت کنند و مردم هم رأی دهند، جای نگرانی نیست. به نظرم هدف اصلی ایشان آمدن به بخش‌های دیگر نظام و حضور بیشتر در صحنه سیاسی است. / نامه نیوز

نتوانستند به اصلاح‌طلبان برچسب فساد اقتصادی بزنند

عارف، رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: توفیق دولت در به سرانجام رسانیدن وعده‌های داده شده، توفیق اصلاح‌طلبان خواهد بود. اگر در انتخابات‌های اخیر اصلاح‌طلبان به میدان نمی‌آمدند چه اتفاقی می‌افتاد؟ برخی اظهارنظرهای مسئولان مطمئناً نتیجه مثبتی در نوع رویکرد افکار عمومی به آن‌ها نخواهد داشت. یکی از ویژگی‌های اصلاح‌طلبان پاکدست بودن آنها است. در جریان حوادث ۸۸ و اتهاماتی که به برخی اصلاح‌طلبان زده شد نتوانستند برچسب فساد اقتصادی به آنها بزنند. /جماران

علی كريمى شاكی جديد تراكتورسازی در AFC

علی کریمی که از تراکتورسازی طلبکار است با AFC مکاتبه کرده و حالا ای اف سی نام او را در لیست طلبکاران منظور و به فدراسیون ایران ارسال کرده. چنانچه این مورد منجر به پرداخت یا جلب رضایت کریمی نشود تراکتورسازی نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند. /خبرآنلاین

مدتهای مدیدی است که منتظر نقره داغ شدن بانک ها هستیم

غلامعلی جعفرزاده ایمن، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عمده بانک های کشور در قبال رفتار معتدلانه ای روحانی بی معرفتی کردند و نشان دادند که همان نظام دستوری بیشتر خوشایند است. بانک هایی که خارج از دستور العمل قانونی اقدام می کنند باید مشمول برخوردهای مالیاتی شوند؛ بنابراین، باید از این افراد مالیات تصاعدی دریافت شود و این تصاعد هم هندسی باشد نه حسابی زیرا باید تصاعد هندسی از بانک های اخذ شود که برخلاف دستور العمل قانونی حرکت می کند تا متوجه شوند که مملکت قانون دارد و باید بانک ها به تولید و اشتغال مردم کمک کنند. نوع رفتار روحانی با نظام بانکی معتدلانه بود اما عمده ای بانک ها کشور در قبال دولت روحانی بی معرفتی نشان دادند. مدتهای مدیدی است که منتظر اقداماتی نظیر نقره داغ شدن بانک های متخلف هستیم. / خانه ملت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان