بازدید 4766

افزایش قیمت نفت با احتمال تشدید کاهش تولید

روز پنجشنبه قیمت نفت اندکی افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت افزایش احتمال تشدید کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه بوده است. با این حال افزایش تولید آمریکا و همچنین از سرگیری فعالیت میدان نفتی شارارا در لیبی موجب شده است تا قیمت ها چنان که باید افزایش پیدا نکنند.
کد خبر: ۷۳۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 05 October 2017

سیدمحمدعلی علوی- روز پنجشنبه قیمت نفت اندکی افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت افزایش احتمال تشدید کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه بوده است. با این حال افزایش تولید آمریکا و همچنین از سرگیری فعالیت میدان نفتی شارارا در لیبی موجب شده است تا قیمت ها چنان که باید افزایش پیدا نکنند.
 
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۲۰ سنت افزای یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۶.۰۰ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بدون تغییر، بشکه‌ای ۴۹.۹۸ دلار صورت گرفت.
 
افزایش قیمت نفت با احتمال تشدید کاهش تولید
 
کارستن فریچچ تحلیلگر کامرزبانک در فرانکفورت گفته است: "اخبار نفت تناقض آمیز است. اوپک و روسیه در مورد گسترش کاهش تولید صحبت می کنند، اما هنوز با افزایش شدید صادرات نفت خام ایالات متحده آمریکا، میزان عرضه ی نفت بسیار بالاست."
 
در طول یک هفته گذشته هر دو شاخص نفتی بیش از ۵ درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت بیشتر به خاطر افزایش نگرانی ها مبنی بر خاتمه یافتن شتاب افزایش قیمت نفت برنت بوده است. نفت برنت در اواخر ماه سپتامبر توانسته بود با سرعت نسبتا زیادی به بالاترین نرخ خود در دو سال گذشته برسد، اما گویی که این شتاب رفته رفته کاهش یافته و اکنون قیمت نفت حتی در حال نزول است. 
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که قرارداد سازمان کشورهای صادر کننده نفت و دیگر تولید کنندگان، من جمله روسیه، برای کاهش تولید نفت و افزایش قیمت ها می تواند به جای این که در ماه مارچ سال ۲۰۱۸ پایان یابد، تا انتهای سال ۲۰۱۸ تمدید شود.
 
این بیانیه پیش از دیدار پادشاه عربستان سعودی از مسکو اعلام شده است.
 
در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.
 
از سر گیری فعالیت تولید میدان نفتی شارارا لیبی یکی از دلایلی است که موجب نگرانی تجار شده است. میدان نفتی شارارا از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر گرفته است. پیش از آن که نیروهای شورشی در روز یکشنبه موجب تعطیلی فعالیت های این میدان شوند، میزان تولید آن روزانه ۲۳۰ هزار بشکه نفت بوده است. 
 
این در حالی ست که از سوی دیگر و به گفته شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز، در اواخر ماه سپتامبر میزان تولید آمریکا با ۹.۵۵ میلیون بشکه در روز، به بالاترین حد خود از ماه جولای سال ۲۰۱۷ رسیده است و در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر، حفاران این کشور ۶ دکل نفتی به صنعت نفت آمریکا افزوده اند.
 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز دیروز اعلام کرد که در هفته گذشته، میزان صادرات نفت آمریکا به ۱.۹۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. دو هفته پیش، میزان صادرات آمریکا ۱.۵ میلیون بشکه در روز بوده است. همچنین در این گزارش آمده است که موجودی نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر ۶ میلیون بشکه کاهش داشته است. این در حالی ست که تحلیلگران انتظار داشتند در هفته مذکور موجودی نفت این کشور ۷۵۶ هزار بشکه کاهش یابد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی