بازدید 5359

نقل و انتقال انواع ارز به کردستان عراق ممنوع شد

عراق فروش دلار به بانک‌های بزرگ کردستان را متوقف کرده است و در روز سه‌شنبه هم نقل‌وانتقال ارز خارجی به این منطقه را ممنوع کرده است.
کد خبر: ۷۳۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 04 October 2017
عراق فروش دلار به بانک‌های بزرگ کردستان را متوقف کرده است و در روز سه‌شنبه هم نقل‌وانتقال ارز خارجی به این منطقه را ممنوع کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این تحریم‌های مالی به دنبال ممنوعیت مسافرت هوایی بین‌المللی مستقیم به این منطقه، که در روز جمعه توسط دولت مرکزی انجام شد، صورت گرفت.

طبق آن‌چه منابع بانکی و دولتی به رویترز گفتند، بانک مرکزی عراق به دولت منطقه‌ای کردستان اطلاع داده است که فروش دلار به ۴ بانک مهم کردستان را متوقف می‌کند و تمام نقل‌وانتقالات ارزهای خارجی به این منطقه را پایان می‌دهد.

تجارت‌هایی که به پول خارجی نیاز دارند و کارکنان خارجی منطقه کردستان که دستمزدها و حواله‌کردهای آنها معمولا به دلار انجام می‌شود بیشتر از همه از این قانون جدید آسیب خواهند دید.

تاجران و مهاجرانی هم که از پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های کردی اربیل و سلیمانیه استفاده می‌کردند مستقیما از این تحریم‌ها اسیب خواهند دید. این قوانین آنها را مجبور خواهد کرد از فرودگاه‌های بغداد و جنوب عراق استفده کنند که این باعث افزایش هزینه و تاخیر اضافی خواهد شد.

اما مقامات کرد در مرکز اربیل اعلام کردند که بانک‌های این منطقه تا به امروز هم به بغداد پاسخگو بودند و فرودگاه‌های این منطقه هم از مقامات هواپیمایی مسافری عراق تبعیت می‌کردند.

روز سه‌شنبه پارلمان عراق اعلام کرد تحریم‌های مالی‌ای را تصویب کرده است که با حفظ منافع شهروندان کرد، رهبری کردها را هدف قرار دهد.

دولت عربی شیعه عراق پیشنهاد کردها برای مذاکره بر سر استقلال را رد کرده است. دولت عراق از کردستان خواسته است نتیجه رای گیری را باطل اعلام کرده یا منتظر مواجهه با تحریم‌های بیشتر، انزوای بین‌المللی و مداخله نظامی احتمالی باشند.

دولت آمریکا در طول نبرد با داعش اتحاد خود با کردستان عراق را بیشتر کرده است اما در به رسمیت نشناختن استقلال کردستان با دولت عراق هم‌صدا شده است.

همسایگان قدرتمند عراق، ایران و ترکیه هم از بغداد حمایت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر