بازدید 4374
۶

وزیر دفاع هلند از سمت خود استعفا کرد

کد خبر: ۷۳۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 04 October 2017
«جنین هنیس پلاسچارت» وزیر دفاع هلند سه شنبه شب به دنبال کشته شدن دو نظامی این کشور جمعی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در کشور سومالی، از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، پلاسچارت در پایان جلسه کمیته دفاع در پارلمان هلند گفت، وی خود را مسئول کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن یک نظامی دیگر هلندی می داند که در جریان انفجار خمپاره معیوب، کشته و زخمی شدند.
 
وی در ادامه افزود: پس از مطالعه گزارشی که وزارت دفاع تهیه کرده بود، تصمیمات اشتباه و دیرهنگامی گرفته است و وی مایل نیست که این اتفاق بار دیگر تکرار شود.
وزیر دفاع هلند همچنین گفت که «تام میدندروب» فرمانده نیروهای مسلح، نیز در پی این حادثه از سمت خود استعفا می کند.
 
پلاسچارت از نوامبر 2012 (آبان 1391) سکاندار وزارت دفاع هلند بوده است.
 
هلند سپتامبر گذشته ماموریت نظامیان خود در چارچوب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در مالی و افغانستان را تا پایان سال 2018 تمدید کرده بود.
 
بر این اساس، 250 نظامی هلندی در قالب نیروی حافظ صلح سازمان ملل سال آینده میلادی در مالی فعالیت خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
این هلندی ها هم سوسول بازی در اوردن. باید بیان از وزرای ایرانی یاد بگیرن
مقام مسئول مگه اینجوری باید باشه باید چشمهایش را ببندد و بگوید: کو, کجا, من که ندیدم, دم در خونه ما که گرون نشده, 60% بیکاری حتما خواب دیدند و .......
همانند ما!!!
این همه استعفا برای دو کشته شدن دو نفر ؟!! به نظر یک کم عجیب میاد ! حداقل سالی 20 هزار نفر تصادف جاده ای کشته داریم هفته ای یک اتوبوس ته دره داریم با چندین کشته ! ولی اب از اب تکون نمیخوره بنظرم فرهنگ هلندی ها مشکل دراه باید بیان اینجا یک کم اموزش ببینم و اب دیده شوند !!
همین کارها رو کردند که هلند هلند شد، در امور سیاسی و آزادی های اجتماعی و امور اقتصادی هم مسئولین هلند اینگونه عمل می کنند.
چه وزیر دفاع زشتی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل