بازدید 9970
۴
با ابلاغ یک نامه 550 تن بیکار شدند؛

اشتغال زدایی بانک صادرات در سال تولید و اشتغال

چند سالی است که مشکل بیکاری به یک بحران تبدیل شده است و به نوعی همه مسئولین در تلاش هستند، با ارائه راهکاهایی، این بحران را حل کنند. در این میان، برخی نهادها و دستگاه ها نیز هستند که در جهت عکس این ماجرا حرکت می کنند. بانک صادرات در پایان شهریور ماه سال جاری با ارسال نامه ای به مدیرعامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران، لغو قرارداد ترویج خدمات و محصولات بانک را ابلاغ کرد و با ابلاغ این نامه، عملا حدود 550 تن بیکار شدند.
کد خبر: ۷۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 30 September 2017
چند سالی است که مشکل بیکاری به یک بحران تبدیل شده است و به نوعی همه مسئولین در تلاش هستند، با ارائه راهکاهایی، این بحران را حل کنند. در این میان، برخی نهادها و دستگاه ها نیز هستند که در جهت عکس این ماجرا حرکت می کنند. بانک صادرات در پایان شهریور ماه سال جاری با ارسال نامه ای به مدیرعامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران، لغو قرارداد ترویج خدمات و محصولات بانک را ابلاغ کرد و با ابلاغ این نامه، عملا حدود 550 تن بیکار شدند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در سال های اخیر، بیکاری به یک معضل جدی برای اقتصاد ایران تبدیل شده است و همه مسئولان به نوعی در تلاش هستند تا با این بحران مقابله کنند. به همین منظور و از بُعد اهمیت موضوع، رهبر معظم انقلاب، امسال را با نام "اقتصاد مقاومتی: تولید ـ اشتغال" نامگذاری کرد.

همچنین در متن قانون ششم توسعه نیز اشاره شده است، در پایان سال 1400 نرخ بیکاری باید به 8.6 درصد برسد. به علاوه طبق همین قانون، باید در سال جاری حدود 900 هزار شغل ایجاد شود. از این روی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ابتدای تیر ماه سال جاری برنامه اشتغال فراگیر در سال 96 را برای ایجاد 970 هزار شغل ابلاغ نمود و نهادهای مختلف مسئول ایجاد این 970 هزار شغل شدند.   

همان گونه که ملاحظه می شود، بسیاری از مسئولان کشور در تکاپو هستند تا با ایجاد اشتغال با معضل بیکاری مبارزه کنند. در این میان، برخی مسئولان نیز در برخی مواقع با ابلاغ نامه هایی در راستای اشتغال زدایی و بیشتر نمودن بیکاری گام هایی را برداشته اند. از آن جمله می توان به نامه اخیر بانک صادرات به مدیرعامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران اشاره نمود که در پایان شهریور ماه سال 96 به آن شرکت ابلاغ شده است.

در متن این نامه که با موضوع لغو قرارداد ترویج خدمات و محصولات بانک ابلاغ شده آمده است: با احترام، بازگشت به نامه شماره 3594/96 مورخ 96.06.11 در رابطه با ابلاغ لغو قرارداد ترویج خدمات و محصولات بانک توسط ترویجگران به استحضار می رساند با عنایت به نامه شماره 559749/96 مورخ 96.06.08 اداره کل سازمان و روش ها در خصوص ابلاغ دستور جناب آقای لشکر بلوکی عضو محترم هیأت مدیره بانک مبنی بر موافقت هیأت مدیره محترم بانک با لغو طرح ترویج خدمات و محصولات بانک توسط ترویج گران آن شرکت محترم و همچنین نظر به اتمام مدت زمان قرارداد منعقده فی مابین (به شماره 3/1281/201 مورخ 95.02.28) و الحاقیه مربوطه در تاریخ 96.06.11، ضمن تقدیر و تشکر از مساعی و همکاری، بدین وسیله خاتمه قرارداد صدرالاشاره در تاریخ اتمام (مورخ 96.06.31) جهت اقدام مقتضی ابلاغ می گردد. امید است بانک در آینده از سایر خدمات و همکاری های آن شرکت محترم بهره مند شود.

طی مصاحبه سایت تابناک اقتصادی با افراد آگاه در این قضیه، مشخص شد که این طرح زمینه اشتغال برای 550 نفر را فراهم کرده بود که با لغو آن این 550 تن عملا بیکار شدند. کار این 550 تن ارائه خدمات در شعب بانک صادرات اعم از خدمات مربوط به موبایل بانک بوده است. هنگامی که از علت تمدید نشدن قرارداد پرسیده شد، این فرد آگاه دلیل آن را مناسب نبودن اوضاع بانک صادرات عنوان کرد.

گفتنی است که طبق اخبار موثق، این بانک طی قراردادی با شرکت سامسونگ، 32 هزار کارت اعتباری یکصد میلیون ریالی را در مجموع با ارزش سه هزار و دویست میلیارد ریال از این شرکت خریداری کرده است تا آن ها را بین کارمندان خود توزیع نماید. نکته اولی که در این بین مطرح می شود این است که اگر حال و روز این بانک برای تمدید قرارداد فوق الذکر خوب نبوده است، چگونه قراردادی سه هزار و دویست میلیارد ریالی را با شرکت سامسونگ منعقد کرده و از این طریق  فرصت ایجاد شغل برای کارگران کره ای را فراهم نموده است. نکته دوم آنکه هر چند مدت قرارداد به پایان رسیده است، این بانک می توانست در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده، یکباره قرارداد را لغو و زمینه را برای بیکار شدن 550 نفر فراهم نکند. به هر صورت باید منتظر پاسخ مسئولین بانک صادرات در این زمینه ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۴
سلام
منم یکی از اون افراد بیکار هستم ممنون که این خبر راپخش کردید
تابناک عزیز هیچ ربطی به بانک صادرات و بیکاری افراد ندارد مدت قرارداد تموم شده و دیگه نیازی ندارد خود پرسنل بانک کارشون رو انجام میدن. بعدشم این 550نفری که شما میگی برای بانک صادرات نیست که داری اونو بدنام میکنی برا خود شرکت انفورماتیک هستن شرکت هم باید براشون کار اوکی کنه حالا این چه ربطی به بانک صادرات داره ...
مدیران به فکر منافع شخصی خود هستند. پشت پرده همه تصمیم گیری ها منافع شخصی است!
به نام خدا
در پاسخ به دوستان عزیزی که ادعا می کنند بیکاری افراد شرکت گسترش ربطی به بانک صادرات نداره، باید گفت داستان خیلی واضحه! اگر بچه کسی با توپ بزنه شیشه خونه مردم رو بشکنه، آیا منطقیه بگیم لطفاً برید از همون بچه خسارت بگیرید؟ وقتی بانک صادرات سهام دار عمده شرکت گسترش هست، معنی نداره گفته بشه به بانک ربطی نداره! انگار داستان شتر مرغه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل