بازدید 8360
۵
محمد جواد ظریف در مصاحبه اختصاصی با الجزیره؛

در صورت خروج آمریکا از برجام، یکی از گزینه های ایران نیز خروج است

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الجزیره تهدید کرده است که یکی از گزینه های ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، اقدام متقابل و خروج از توافق هسته ای خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 28 September 2017
وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الجزیره تهدید کرده است که یکی از گزینه های ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، اقدام متقابل و خروج از توافق هسته ای خواهد بود.
 
به گزارش «تابناک»، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران طی مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: اگر واشنگتن تصمیم بگیرد از توافق هسته‌ای خارج شود، تهران نیز از آن خارج خواهد شد.

آقای ظریف افزود: اگر آمریکا به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند باشد، در موضع بهتری قرار خواهد گرفت.
 
در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران نیز خارج می شود 

وزیر خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: اگر آمریکا از این توافق خارج شود، ایران گزینه‌های دیگری پیش روی دارد».

وی در مورد ازسرگیری روابط بین تهران و ریاض گفت که ایران آماده است در مورد اختلافات منطقه‌ای خود با عربستان گفت و‌گو کند.

ظریف به بحران قطر نیز اشاره نمود و اقدامات عربستان علیه قطر از جمله تحریم‌های اقتصادی و محاصره قطر را «غیر مثبت» خواند و از میانجی‌گری کویت در این بحران حمایت کرد.

وزیر امور خارجه ایران در انتقاد از سیاست‌های عربستان و امارات گفت: تهران همواره به دنبال تحقق ثبات در منطقه بوده است، ولی ریاض و ابوظبی به دنبال شکست تلاش‌های تهران بودند.

ظریف همچنین از عربستان سعودی خواست از صدور تروریسم و تفکر افراطی خودداری کند.

جزئیات کامل این مصاحبه بعدا منتشر خواهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
خروج از برجام آنها بایستی خروج ما از NPT باشد. سازمانی که هیچ خدمات فنی ارائه نمیدهد لزوم بودن ایران در این سازمان چیه؟ جزء محدود بودن ایران حتی داروهای هسته ای مورد نیاز بیمارانمان.
وقتی میگوئیم اسرائیل (منظور کشور اشغال شده فلسطین) بمب هسته ای دارد جواب آنها اینست که اسرائیل جزء این سازمان نیست. و ما هم کاری نمیتوانیم بکنیم. منطق دنیا اینطوریست.
دکتر ظریف عزیز خودت می دونی که زورت به عربده کشان دلواپس داخل کشور نمی رسه...ترامپ و امریکا رو بیخیال..هر بدبختی که قراره سر مردم ایران بیاد از همین داخل کشوره...
خروج از ان پی تی بهترین کار است
اصلا چرا تن به مذاکره دادید وچندین میلیارد دلارسرمایه گذاری را راکد گذاشتید لطفا دلایل تن دادن به مذاکره را برای مردم تشریح کنید.
یکی از گزینه ها خروجه.گزینه دیگه چیه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل