بازدید 28230
بسته خبری «تابناک»؛

توصیه رهبر انقلاب به مداحان در آستانه ماه محرم/احمدی‌نژاد خطاب به ترامپ: بی‌ادب، بی‎فرهنگ!/چرا روحانی وعده حضور زنان در کابینه را مطرح کرد؟/فرزند کروبی: ضرغامی با ادامه حصر موافق نیست

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:احتمال تشکیل کمیسیون اندیشه‌ورزی در مجلس خبرگان/استقبال چهره اصولگرا از سخنان روحانی/سنگ تمام خانوادگي و رانت بي سابقه تلويزيون براي رامبد جوان! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ 21 September 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

وعده شیرین سردار سلیمانی برای نابودی داعش

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تا دو ماه دیگر نابودی داعش را جشن می‌گیریم.سردار سلیمانی در مراسم اربعین شهید مرتضی حسین پور شلمانی ملقب حسین قمی اظهار کرد: وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر کردم و در آن تاکید کردم تا سه ماه دیگر ریشه داعش را می‌خشکانیم الان هم می‌گویم نابودی داعش نزدیک است و تا دو ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران و روسیه و سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند.

احمدی‌نژاد به خطاب به ترامپ: بی‌ادب، بی‎فرهنگ!

محمود احمدی نژاد به اظهارات سخیف ترامپ واکنش نشان داد.

متن یادداشت محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
اندیشه خود برتر بینی و سلطه گری دولتمردان آمریکا بار دیگر از زبان آقای ترامپ در صحن سازمان ملل منتشر شد و ذات خودخواهی را به نمایش گذاشت.
او نشان داد که با تاریخ و جغرافیا بیگانه است و تصور می کند که همه ملتها ، مانند او زورگو ، خودخواه و بدون تاریخ ، فرهنگ و ادب هستند.
چنین به نظر می رسد که آقای ترامپ در مواجهه با چند نفر و ارزیابی آنان، ملت ایران را نیز ضعیف تصور کرده است. در این صورت ، او نیز مانند اسلاف خود ، به بیراهه رفته است.
ملت بزرگ ایران قادر است از حقوق حقه خود در تمامی عرصه ها و صحنه ها به خوبی دفاع نماید و نیازمند دلسوزی فریبکارانه امثال ایشان نیست.
رئیس جمهور آمریکا و اطرافیان وی مطمئن باشند که ملت بزرگ ایران به زودی حقوق از دست رفته خود را نیز مطالبه و تمامی آن را استیفا خواهد کرد.
اگر آقای ترامپ تصور می کند که با این رفتارها بر اقتدار و قدر و قیمت امپراتوری آمریکا می افزاید و راه را برای چپاول گسترده تر ملت ها و سامان دادن به اقتصاد رو به افول این کشور هموار می کند، سخت در اشتباه است.این رفتارها ، تنها مسیر اضمحلال این امپراتوری خشن و خودخواه را کوتاه تر خواهد کرد.
اگرچه شب دراز شده است اما صبح بسیار نزدیک است.

احتمال تشکیل کمیسیون اندیشه‌ورزی در مجلس خبرگان

عضو مجلس خبرگان رهبری از احتمال تشکیل کمیسیون اندیشه‌ورزی در این مجلس برای بررسی مسائل انقلاب خبر داد.آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان مبنی بر تشکیل هیئت اندیشه ورزی، اظهار کرد: براساس فرمایشات امروز مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورزی در مجلس خبرگان، یا عنوان یکی از کمیسیون‌های فعلی این مجلس تغییر می‌کند و یا اینکه کمیسیون جدیدی تحت عنوان اندیشه‌ورزی تشکیل خواهد شد و احتمال تشکیل کمیسیون جدید بیشتر است.

دولتمردان هزینه رئیس جمهور بی‌ادب آمریکا  را بالا ببرند

 تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولتمردان ایران اسلامی باید هزینه آمریکا و رئیس جمهور بی‌ادب و بی‌اخلاق آن را در نقض برجام بالا ببرند و به عالم نشان دهند اینان به پیمان‌هایشان پایبندی ندارند.حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در ویژه برنامه تعویض پرچم بارگاه رضوی اظهار داشت: امروز هرکس در عالم عدالت خواهی و ظلم ستیزی را پیشه کند، در عمل به امام حسین(ع) لبیک گفته است.تولیت آستان قدس رضوی افزود: یزیدیان زمان، ظالم و پیمان‌شکن هستند اما سیاست جمهوری اسلامی آن است که نه ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود.

چرا روحانی وعده حضور زنان در کابینه را مطرح کرد؟

یدالله اسلامی دبیر مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، تصریح کرد: دولت دوازدهم با پشتکار و حمایت جامعه مدنی روی کار آمد، آیا عمل نکردن به وعده‌های انتخاباتی نمی‌تواند یک چالش برای دولت در آینده باشد؟وی با اشاره به قرار نگرفتن وزیر زن در کابینه گفت: چرا سهم زنان در کابینه به صرف خواستم و نشد پاسخ داده می‌شود، آقای روحانی با وجود آگاهی از موانع این کار چرا وعده حضور زنان در کابینه را مطرح کرد؟ آیا تفاوت وعده و عمل ایجاد مشکل نمی‌کند؟دبیر مجمع نمایندگان ادوار مجلس با اشاره به معضل پیری در میان مدیران کشور خاطرنشان کرد: ما افرادی را داریم که از دوران جوانی سابقه مدیریتی داشته و هنوز هم در همان پست‌ها مسئولیت دارند.اسلامی با اشاره به فرصت‌های پیش روی دولت دوازدهم اظهار داشت: ما در برخی حوزه‌ها چالش داریم، اما فرصت هم داریم که نیروی انسانی آماده به‌ کار بخشی از این فرصت‌هاست که از آن استفاده نمی‌شود، همچنین فضای مجازی که امروز واقعی‌ترین بخش زندگی ما شده نیز یک فرصت است.

عضو جمنا: باید رای ۱۶ میلیونی‌مان را حفظ کنیم

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در نشست مدیران استانی جمنا با تاکید بر جوان گرایی و استفاده از توان و اندیشه جوانان برای پیشبرد اهداف جمنا گفت: کار برای خدا خستگی ناپذیر است و انسانی که در این مسیر قدم بر می دارد نباید با ناملایمات و ملامت دیگران ناامید و سرخورده شود و همیشه باید به هم تذکر بدهیم که کارهای مان فقط برای قصد قربت و رضای خدا باشد.وی به عزم و اراده جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: با بصیرت و تلاش مضاعف باید وحدت را گسترش دهیم و با تثبیت همه جریان های انقلابی ۱۶ میلیون رای را حفظ کنیم و از هر نوع تفرقه و تشتت در میان نیروهای انقلابی جلوگیری نماییم که در این میان جذب جوانان اعم از دختر و پسر و کمک به ساختن نسل آینده از مسائل استراتژیک جبهه مردمی نیروهای انقلاب است.

استقبال چهره اصولگرا از سخنان روحانی

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل را پاسخی محترمانه و کوبنده به ترامپ عنوان کرد و گفت که نمی‌ توان با زبان شرارت‌آمیز و جنگ افروزی با ملت ایران سخن گفت.حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: سخنان ترامپ شان و جایگاه ریاست‌جمهوری در آمریکا را کاملا فروریخت و نشان داد واقعا ایشان شرایط لازم را برای ریاست‌جمهوری و اظهارنظر در مسائل جهانی ندارد. سخنان او آنقدر کوته‌فکرانه و بدوی بود که انسان احساس شرم می‌کرد این سخنان را گوش دهد و برای شنیدن آن وقت بگذارد.وی با بیان اینکه سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل پاسخی محترمانه و کوبنده به ترامپ بود، اضافه کرد: سخنرانی رییس جمهور نشان داد هرگونه اقدام و حرکتی بخواهد انجام شود جمهوری اسلامی به صورت متناسب پاسخ آن را خواهد داد. ما از بیان قدرتمند رییس‌جمهور در سازمان ملل که با نشان دادن فرهنگ، تمدن و پیشینه ملت بزرگ ایران بود، تشکر می‌کنیم.

توصیه رهبر انقلاب به مداحان در آستانه ماه محرم

نشریه خط حزب الله در تاره‎ترین شماره خود، توصیه‎ رهبر معظم انقلاب به مداحان را در آستانه مام محرم منتشر کرد.در صدمین شماره این نشریه از قول رهبر انقلاب خطاب به مداحان آمده است: «چقدر خوب است در این نوحه خوانی ها مضامین اسلامی، انقلابی قرآنی گنجانده بشود. یک وقت هست که سینه می زنند و صدبار مثلا می گویند «حسین وای»، خب این یک کاری است اما هیچ فایده ای ندارد و چیزی انسان نمی فهمد و یاد نمی گیرد. یک وقت هست که شما در همین مطلبی که [عزادار] تکرار می کند و با آن سینه می زند، با زبان نوحه و شعر، یک مساله روز، مساله انقلابی، اسلامی، معرفت قرآنی را می گنجانید؛ او وقتی تکرار می کند، در ذهن ملکه می شود؛ این خیلی با ارزش است، هیچ کس غیر از شما نمی تواند این کار را بکند؛ یعنی هیچ رسانه ای قادر نیست که این جور معارف الهی را با جسم، حان، فکر، روح، احساس و عقل آمیخته کند. 20/8/92»

نماینده‎ای که در هر موضوعی اظهارنظر می‎کند، بی‎سواد است

نائب رئیس‌مجلس تاکید کرد: نماینده‌ای داریم که در همه موارد اظهارنظر می‌کند. آیا از علمش است؟ خیر نیست از بی‌سوادی است. وقتی در هر موضوعی اظهارنظر می‌کنیم نتیجه‌اش همین می‌شود که مشاهده می کنیم.مسعود پزشکیان در همایش فرصت‌ها و چالش‌های دولت دوازدهم با بیان این که حضرت علی می‌فرماید کسی که با تمام وجودش می‌فهمد و با بصیرت عمل می‌کند ابتدای هر کاری باید بداند راه در پیشش به نفع اش است یا خیر، گفت: باید کسی که عمل می‌کند، بداند در جهت هدف است یا خیر؟ برای این که تصمیم بگیریم باید وقت بگذاریم.وی ادامه داد: مشکل ما این نیست که نمی‌توانیم عمل کنیم، مشکل ما تصمیم‌گیری است، صبح مدیر می‌گذاریم بعداز ظهر عوض می‌کنیم. ما نقشه راهی نداریم و چون نمی‌دانیم چکار باید انجام دهیم، آدم‌ها را عوض می‌کنیم.وزیر بهداشت دوره اصلاحات تاکید کرد: الان هر تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود اعتبار علمی اولیه را ندارد زیرا ما داده‌های درست و علمی نداریم.

یک عضو زرتشتی شورای شهر یزد تعلیق شد!

معاون سیاسی استاندار یزد گفت: حکم تعلیق سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد در دیوان عدالت اداری، قطعی نیست. در راستای صیانت از رأی مردم، پاسخ حقوقی مستدلی تهیه و به دیوان ارسال شده که منتظر بررسی این پاسخ و دیوان هستیم. شورای شهر یزد دارای 11 عضو است و سپنتا نیکنام عضو شورای چهارم و عضو فعلی آن است که حضورش در این دوره با اعتراض یک کاندیدای شکست خورده به دیوان اداری مواجه شد/عصرایران

در انتخاب نیروهای جوان مراقب ژن های خوب باشید!

دولت قبلی در ابتدای کار خود در سال 84 طرحی با عنوان مشاوران جوان را مطرح کرد که هرچند ظاهری جذاب و امیدبخش داشت، اما عملا صرفا سکوی پرتابی شد برای افرادی که هرچند جوان بودند، اما ویژگی اصلی‌شان این بود که جزو وابستگان نسبی، سببی و سیاسی دولت قبل بودند! حدودا دو سال قبل دولت یازدهم طرحی را با عنوان «دستیاران ستادی» کلید زد. یکی از اهداف اصلی این طرح این بود که نیروهای جوان و توانمند بتوانند در یک فرآیند رقابتی و شفاف، به‌عنوان مشاور و دستیار جوان مدیران ارشد فعالیت کنند. عملا بعد از گذشت دو سال و طی انواع و اقسام آزمون‌ها و مصاحبه‌ها تقریبا هیچ یک از نیروهای یاد شده در دستگاه‌های ذی‌ربط مشغول به کار نشده‌اند. متاسفانه تجربه ثابت کرده در بازار کار ایران نیروهایی که از طریق آزمون‌های استخدامی استاندارد، سختگیرانه، شفاف و منصفانه گزینش شوند نیروهایی بدون حامی و پشتیبان خواهند بود؛ زیرا کسی که به چنین آزمون‌هایی تن داده است و در یک رقابت منصفانه و شفاف بالا آمده است مشخص است که هیچ ژن خوبی نداشته است و اصولا ژن‌های مرغوب خود را در معرض چنین آزمون‌هایی قرار نمی‌دهند. دولت دکتر روحانی اگر می‌خواهد از جوانان به‌عنوان دستیار و مشاور برای وزرا و مدیران بهره ببرد و در عین حال به آفت ژن‌های خوب مبتلا نشود باید به سازوکاری که خود تعریف کرده است، متعهد باشد./ دنیای اقتصاد

سنگ تمام خانوادگي و رانت بي سابقه تلويزيون براي رامبد جوان!

رامبد جوان اخرین قسمت خندوانه را تبدیل به برنامه ی شخصی و خانوادگی خود کرد. قسمت اخر خندوانه با حضور نگار جواهریان به برنامه ای خانوادگی و تعریف و تمجید از یکدیگر تبدیل شد و با سنگ تمام تبلیغاتی برای فیلم «نگار» (اثر رامبد جوان!) از انتن صداوسیما به پایان رسید/ انتخاب

توصیه جنتی به سید حسن خمینی

آیت الله جنتی در حرم امام گفت: بنده مایل به حضور حاج حسن آقا(حجت الاسلام سید حسن خمینی) بودم و به ایشان عرض می کردم، که از همه اولی برای تبیین فرمایشات امام(ره) بیت ایشان است و این بیت است که پیشاپیش همه باید این مسائل و مطالب امام(ره) را مرتب بیان کنند و در این راه از صدا و سیما هم باید کمک گرفت، که به هر مناسبتی پیام های امام(ره) را بخواند و از صحیفه نور پر نور بهره ببرد./مشرق

عبور از روحانی اشتباه است

مصطفی تاج‌زاده گفت: باید وعده هایی را که شخص رییس جمهور داده است، زنده نگه داریم. من مخالف عبور از روحانی هستم، همچنان که مخالف عبور از رييس دولت اصلاحات بودم. اصلاح طلبان باید قاطعانه از دولت حمایت و موانع و مشکلات پیش روی دولت را افشا کنند. موافق تداوم ائتلاف اصلاح طلبان با دکتر روحانی و حامیانش هستم که از سال 92 تا کنون شکل گرفته است. آنچه اصلاح طلبان را به يكديگر پیوند می‌دهد، پذیرفتن شخص رییس دولت اصلاحات به عنوان پرچمدار اصلاحات و محور وحدت این جناح است/ روزنامه قانون

فرزند کروبی: ضرغامی با ادامه حصر موافق نیست

حسین کروبی در توضیح دیدار با عزت الله ضرغامی گفت: در این دیدار درباره موضوع حصر گفت‌و‌گو شد. آقای ضرغامی نگرانی‌هایی داشتند که اگر رفع حصر شود آقای کروبی چه برخوردی نشان خواهد داد. من هم نقطه نظراتی داشتم که به ایشان منتقل کردم. آقای ضرغامی هم گفت که می‌خواهد در حد و توانش موضوع را پیگیری می‌کند. آن چیزی که من از آقای ضرغامی برداشت کردم این بود که ایشان هم موافق ادامه حصر نیست و می‌خواهد این موضوع حل شود. برای همین هم بود که درخواست کرده بود ما همدیگر را ببینیم/ همدلى

دریافت رضایت نامه برای انتقال به بخش عادی به خاطر نداشتن توان مالی

دریافت رضایت نامه از والدین برای انتقال فرزند از ICU به بخش عادی به خاطر نداشتن توان مالی/ رونوشت:آقای دکتر هاشمی وزیر پرکار بهداشت جهت پیگیری

توصیه رهبر انقلاب به مداحان در آستانه ماه محرم/احمدی‌نژاد خطاب به ترامپ: بی‌ادب، بی‎فرهنگ!/چرا روحانی وعده حضور زنان در کابینه را مطرح کرد؟/فرزند کروبی: ضرغامی با ادامه حصر موافق نیست

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر