بازدید 17673

شهرهایی که دارای بیشترین بیماران دیابتی است

کد خبر: ۷۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 15 September 2017
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: بیشترین مبتلایان به دیابت در کشور در استانهای تهران و مازندران هستند.

به گزارش میزان، محمد خورشیدی در نشست تخصصی سیاست‌گذاران سلامت در حوزه دیابت، اظهار کرد: : بر اساس آمار شهرستان بابلسر از بیشترین بیمار دیابتی برخوردار است. دیابت بزرگترین اپیدمی تاریخ است که بیش از 415 میلیون نفر در جهان درگیر این بیماری هستند.

وی افزود: ایران پس از پاکستان و مصر سومین کشور به لحاظ مرگ و میر ناشی از عوارض دیابت است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران به افزایش مصرف انسولین در این استان اشاره کرد و گفت: از سال 92 تا 95 بیماری دیابت رشد قابل توجه‌ای داشته است.

خورشیدی تصریح کرد: 75 هزار نفر از بیماران تحت پوشش پزشک خانواده معادل 8 درصد از جمعیت شهری از بیماری دیابت رنج می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 89 تا 95 مصرف داروی تزریقی در بیماران دیابتی چهار برابرافزایش داشته است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران بیان کرد: یکی از راهکارهای کم هزینه در حوزه دیابت، توانمندسازی پزشکان است.

خورشیدی به رشد 77 درصد نسخه‌نویسی در حوزه دیابت اشاره کرد و گفت: نسخه تزریقی برای بیماران دیابتی در سال گذشته چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه استان تهران و مازندران بالاترین آمار مبتلایان دیابتی را در کشور دارند، ادامه داد: بر اساس آمار شهرستان بابلسر از بیشترین بیمار دیابتی برخوردار است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران از پرداخت 14 میلیارد تومان هزینه دارویی دیابت در سال 95 از سوی تامین اجتماعی خبر داد و یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

خورشیدی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شیوع این بیماری در 10 سال آینده، پرداخت هزینه در حوزه دیابت 10 برابر افزایش پیدا کند.

وی از خرید راهبردی خدمات سلامت به عنوان راهکار در این حوزه اشاره کرد و افزود: می‌طلبد این اقدام به‌صورت همگانی و یک وظیفه ملی در جهت راهکار پیشگیری از دیابت در جامعه نهادینه شود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش توانمندسازی و به‌کارگیری پزشکان عمومی از راهکارهای مقابله با بیماری دیابت است.

خورشیدی در پایان خواستار ایجاد کلینیک‌های ویژه در سطح 2 و 3 در جهت جلوگیری از این بیماری شد و گفت: راهکارهایی اتخاذ شود تا این بیماری جزو بیماری‌های خاص تلقی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر