بازدید 16369

اهمیت محدود کردن کالری در مبتلایان به دیابت نوع 2

کد خبر: ۷۳۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 14 September 2017
نتایج یک مطالعه نشان داد، دریافت روزانه 600 کالری به مدت 8 هفته می‌تواند جان میلیون‌ها بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 را نجات دهد.

به گزارش فارس، نتایج تحقیقات دانشگاه نیوکاسل نشان می‌دهد محدود کردن کالری‌های دریافتی می‌تواند به حفظ جان میلیون‌ها نفر کمک کند. 

بر اساس این مطالعه، دریافت روزانه 600 کالری به مدت 8 هفته می‌تواند جان میلیون‌ها بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 را نجات دهد.

محققان تاکید می‌کنند که دریافت کالری بیش از حد منجر به کبد چرب می‌شود که در نهایت باعث تولید بیش از حد گلوکز می‌شود؛ چربی بیش از حد نیز به پانکراس می‌رسد که سبب شکست سلول‌های تولید کننده انسولین می‌شود.

از دست دادن کمتر از 1 گرم چربی از پانکراس می‌تواند تولید انسولین را دوباره شروع کند و به همین دلیل پژوهشگران باور دارند، رژیم غذایی سالم می‌تواند مهم‌ترین عامل بازدارنده ابتلا به بیماری‌ها و درمان آنها باشد. 

محققان بر این باورند که از دست دادن کمتر از یک گرم چربی از پانکراس می‌تواند منجر به تولید انسولین شود و دیابت نوع 2 را متوقف کند؛ گرچه این روند درمانی طولانی است اما قطعا با نتیجه‌های مثبت همراه خواهد بود. 

پروفسور تیلور، سرپرست ارشد این نویسنده که تقریبا چهار دهه را صرف مطالعه این موضوع کرده است، می‌گوید: «من فکر می‌کنم نتایج این مطالعه بیش از هر کس دیگری به خود بیماران منفعت می‌رساند؛ آنها باید بدانند که محدود کردن کالری دریافتی تا چه حد می‌تواند مانع ابتلای آنها به بیماری‌های گوناگون شود». 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر