بازدید 9730
۲

آیا سایت‌های همسریابی قانونی هستند؟

کد خبر: ۷۲۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 13 September 2017
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به‌جز سامانه ملی همسان‌گزینی، همه سایت‌های همسریابی غیر مجازند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سیدجواد حسینی در شورای اجتماعی و فرهنگی استان که در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه استان برگزار شد، تنها سامانه ملی همسان‌گزینی را که کار واسطه‌گری بین خانواده‌ها را بر عهده دارد، مجاز شمرد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ورود این قبیل سایت‌ها به فضای شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام ابراز نگرانی کرد و گفت: این فضا به‌مراتب مخرب‌تر از سایت‌های همسریابی است. قانون تنها مرجع صدور مجوز سایت‌ها است و براین اساس همه این سایت‌ها غیر مجازند.

وی در خصوص جدی‌ترین عوامل طلاق عنوان کرد: تصورات زن و مرد از نقش یکدیگر در زندگی مشترک صحیح نیست و در اکثر مطالعات به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که زمانی که این ادراک محقق نمی‌شود، زندگی دچار مشکل می‌گردد و تلاش ما اینکه زوج با شناخت بهتری با هم مواجه شوند.

حسینی ادامه داد: درحالی‌که روابط نامتعارف یکی دیگر از عوامل آسیب به بنیان خانواده است، مطالعات نشان می‌دهد سایت‌های همسریابی غالباً با این رویکرد شکل می‌گیرند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تنها سایت‌هایی را دارای کارکرد واقعی دانست که در زمینه ازدواج موقت فعال هستند و اضافه کرد: با توجه به فضای جامعه اگر فردی قصد ازدواج داشته باشد، در خانواده، محل کار، دانشگاه و... فضای شناخت کافی وجود دارد و نیازی به مراجعه به این سایت‌ها نیست؛ بنابراین کسانی به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند که هدفی غیر از همسرگزینی دارند.

حسینی خواستار هماهنگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با نیروی انتظامی برای شناسایی و بستن سایت‌های غیر مجاز شد و گفت: شناسنامه فرهنگی شهرستان‌ها و آیین‌نامه هفته‌های فرهنگی از مصوبات جلسه امروز خواهد بود.

وی در لزوم تهیه شناسنامه فرهنگی شهرستان، تصریح کرد: برای هر حرکتی به شناخت نیاز است و ما اکنون از هیچ شهری در این زمینه شناخت کاملی نداریم. مؤلفه‌های این شناسنامه فرهنگی برای شهرستان‌ها ارسال شده و تهیه آن در دستور کار قرار دارد.

حسینی عنوان  کرد: از حدود هفت هزار و 500 میلیارد تومان درآمدهای تملیکی استان، حدود 2000 میلیارد تومان بودجه اجتماعی و فرهنگی استان است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خواستار تهیه نرم‌افزار به روز از شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌ها جهت داشتن اطلاعات به‌روز و تحلیل‌های مناسب در این حوزه شد.

وی برنامه‌های معاونت استانداری برای دهیاران را این‌گونه تشریح کرد: روستای پاک به‌معنی روستای عاری از طلاق، بیکاری، اعتیاد و افرادی است که کتاب نمی‌خوانند و هر روستای بالای 1500 خانوار باید یک تشکل غیردولتی در موضوع روستا داشته باشند.

حسینی ادامه داد: پارلمان بانوان و جوانان در روستاهای بالای 1000 خانوار فعالیت خود را آغاز کند. زنان 15 تا 31 سال روستا شناسایی شوند، مهارت‌های لازم توسط دستگاه‌‌ها به آن‌ها آموزش داده شود و در نهایت برای تولیدات آن‌ها بازار ایجاد گردد.

وی از سابقه جشنواره‌های فرهنگی گفت و اظهار کرد: درآن زمان هر شهر نمایشگاه مشهد با 95 غرفه معرفی می‌شد که با وجود حساسیت‌های  آن زمان، 20  بازدید کننده داشت و هیچ اعتراضی صورت نمی‌گرفت.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار جریان‌سازی فرهنگی در کشور را ضعیف دانست و اضافه کرد: آرام‌آرام با بحران هویت مواجه می‌شویم؛ چه مقدار فضیلت فرهنگی در جامعه تولید کرده‌ایم؟

حسینی ادامه داد: مناطقی در دنیا هستند که می توانند فضیلت فرهنگی تولید کرده و رذیلت‌ها را بسوزانند که در مردم‌شناسی به کوره مذاب معروفند؛ مشهد با توجه به دو ظرفیت فرهنگی وجود امام رضا (ع) و مقبره فردوسی یکی از این مناطق است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار از حضورنیافتن مدیران سازمان‌های دولتی در جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی انتقاد کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
وقتی مسئولین مملکتی هیچ طرح و برنامه ای برای اسانی ازدواج جز تبلیق توخالی ندارند نباید مانع کسانی شوند که تلاش دارند کاری در این زمینه انجام دهند.
مراجعه به سایت همسریابی برای لذت جویی!!!! مگه هدفی عیر از این دارند؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل