بازدید 15227
۲

جزئیات جالب از یک اسکناس جدید

کد خبر: ۷۲۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 12 September 2017
بانک مرکزی انگلیس روز پنج شنبه، اسکناس جدید ۱۰ پوندی را با ضریب بالای امنیتی به سبد پولی این کشور اضافه می کند.

به گزارش مهر به نقل از سی ان بی سی، قرار است بانک مرکزی انگلستان اسکناس جدید ۱۰ پوندی را در روز پنج شنبه روانه بازار کند؛ عرضه این اسکناس جدید با ۲۰۰امین سالگرد مرگ نویسنده برجسته انگلیسی، «جین آستن» همزمان شده است.

این اسکناس جدید از پلیمر ساخت شده و در قسمت جلو آن تصویر ملکه انگلیس وجود دارد و در قسمت زیرین آن تعدادی حروف و اعداد انگلیسی استفاده شده که فقط در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده است.

 
 
بکارگیری پلیمر در این اسکناس ۱۰ پوندی به هر چه زیباتر شدن آن کمک کرده است و به گفته کارشناسان بانکی، جعل این اسکناس بسیار سخت است. عمر این اسکناس در حدود ۵ سال برآورد می شود که نسبت به عمر فعلی اسکناس ۱۰ پوندی حداقل ۲ برابر بیشتر است.

در قسمت پشت اسکناس ۱۰ پوندی تصویر «جین آستن» به همراه یک نقل قول معروف از رمان معروف «غرور و تعصب» او تحت عنوان «من اعلام می کنم که هیچ لذتی مانند خواندن وجود ندارد»، دیده می شود.

همچنین یکسری علائم لامسه بر روی این اسکناس طراحی شده که افراد نابینا و کم بینا با لمس کردن آن بتوانند این اسکناس را تشخیص دهند.

اسکناس جدید ۱۰ پوندی دارای دو هولوگرام است که یکی از آنها شامل حرف TEN به معنای ده است که با کج شدن اسکناس به کلمه پوند تغییر پیدا می کند و هولوگرام بعدی شامل تاج ملکه انگلیس است که دارای طراحی سه بعدی است و با کج کردن اسکناس، چندین رنگ بر روی اسکناس جدید ۱۰ پوندی بوجود می آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
عکس میذاشتید خسته میشدید؟
اونوقت ما هزاری زدیم مایه ی ابرو ریزی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار