بازدید 6965

محاصره دیرالزور «رسماً» شکسته شد

کد خبر: ۷۲۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 05 September 2017
ارتش سوریه و مقاومت با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه،‌ موفق شدند با رسیدن به مقر «تیپ 137» در غرب دیرالزور، محاصره سه ساله این شهر را در شرق سوریه بشکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، امروز سه‌شنبه (پنجم سپتامبر) موفق شدند محاصره سه سال و یک ماه و 21 روزه داعش بر شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور را بشکنند.

بامداد یکشنبه نیروهای ویژه و پیشاهنگ سوریه موفق شده بودند خود را به مقر تیپ 137 در غرب شهر برسانند، جایی که نزدیک نقطه تحت محاصره به نیروهای ارتش سوریه بود که در حال پیشروی به سوی شهر بودند.

با فروپاشیدن صفوف دفاعی داعش در غرب شهر دیرالزور، ارتش سوریه موفق شد پیشروی چشمگیری طی سه روز اخیر به سوی غرب شهر انجام بدهد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش سوریه موفق شد از دو روز گذشته نزدیک به 20 کیلومتر به سوی غرب دیرالزور پیشروی کند؛ این سرعت پیشروی حکایت از وضعیت نابسامان داعش در شرق سوریه دارد.

پس از آزاد شدن شهر موصل در شمال عراق که به پایتخت داعش در این کشور مشهور بود و آزاد شدن بیش از 60 درصد شهر رقه در شمال سوریه که به پایتخت داعش در شمال این کشور مشهور است،‌ دیرالزور مهم‌ترین مقر داعش در منطقه به شمار می‌رود.

استان دیرالزور به جز مرکز استان واقع در شرق سوریه، 14 ژوئیه سال 2014 به اشغال داعش در آمد. بیش از 65 هزار غیرنظامی که نیمی از آنان زن و کودک هستند، در محاصره داعش قرار داشتند و اکثر کمک‌های اساسی با هواپیما و از طریق آسمان برای آنان ارسال می‌شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان