بازدید 6470
۱

تایید آزمایش یک بمب هیدروژنی در کره شمالی

کد خبر: ۷۲۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 03 September 2017
کره‌شمالی در بیانیه‌ای که از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، انجام ششمین آزمایش هسته‌ای را تایید کرد و آن را موفقیت آمیز خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ در این بیانیه آمده است: کره شمالی با موفقیت یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است.

بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری بر روی موشک‌های جدید بالستیک بین‌ قاره‌ای را دارد.

تلویزیون کره شمالی گفت آزمایش این بمب هیدروژنی به دستور کیم جونگ اون انجام شد و یک "موفقیت کامل" و "گامی معنادار" در جهت تکمیل برنامه تسلیحات هسته‌ای کشور بوده است.
 
در پی این امر کره جنوبی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا جلسه‌ای فوری تشکیل دهد.

ژاپن نیز اعلام کرده لرزه‌هایی که پس از این آزمایش در کره شمالی ثبت شده نشان دهنده این است که این آزمایش حداقل ۱۰ بار قوی‌تر از آزمایش‌های قبلی بوده است. آزمایش هسته‌ای قبلی بنا به تخمین کارشناسان حدود ۱۰ کیلوتن قدرت داشت.

آژانس آب و هوایی کره جنوبی با تایید "بسیار قوی" بودن این آزمایش هسته‌ای اعلام کرده، احتمالا قدرت این انفجار ۵۰ تا ۶۰ کیلو تن یعنی پنج تا شش برابر قوی‌تر از پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سپتامبر گذشته بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هنوز معلوم نیست که بمب مزبور هیدروژنی بوده یا نه. باید منتظر نمونه های محیطی توسط کره جنوبی و ژاپن بود تا به آمریکا برای آزمایش داده شود. معمولا چند روز تا دو هفته این روند طول میکشد. در ضمن کره جنوبی و آمریکا در یک مرکز مشترک در کره جنوبی باید نوترونهای ساطع شده را ارزیابی کنند که آن هم چند روز طول میکشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار