بازدید 4414

فلسطین وارد رقابت اسکار شد

کد خبر: ۷۲۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 31 August 2017
فلسطین، اوکراین و ونزوئلا جدیدترین کشورهایی هستند که فیلم برگزیده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، سینمای فلسطین امسال فیلم «واجب» به کارگردانی «آنماری جاسر» را به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرده است، فیلمی که چندی پیش برای اولین‌بار در جشنواره لوکارنو رونمایی شد و در آنجا موفق به کسب سه جایزه مستقل شد.

این کمدی جاده‌ای با بازی پدر و پسر «محمد بکری» و «صالح بکری» همراه است و داستان آن در بحبوحه آماده شدن برای یک مراسم عروسی در شهر ناصره روی می‌دهد.

این سومین‌بار است که «آنماری جاسر» با فیلم‌هایش نماینده سینمای فلسطین در جوایز اسکار می‌شود؛ وی پیش از این نیز در سال ۲۰۰۸ با فیلم «نمک دریا» و در سال ۲۰۱۲ با فیلم «وقتی تو را دیدم» منتخب سینمای فلسطین بود.

اوکراین نیز امسال فیلمی به کارگردانی «والنتین واسانویچ» با عنوان «سطح تاریک» را به آکادمی اسکار معرفی کرده است تا نماینده این کشور در جوایز اسکار باشد. این فیلم درباره یک عکاس ۵۰ ساله مراسم‌های عروسی است که در میانه زندگی با بحران عمیقی درگیر می‌شود. وی عکاس لحظات شاد و خوشبختی دیگران است در حالی که در زندگی شخصی‌اش همه او را ترک میکنند و او با پدر معلولش تنها می‌ماند.
 
 
فیلم «واجب»- فلسطین

فیلم «سطح تاریک» ماه گذشته در جشنواره فیلم «اودسا» به روی پرده رفت و با تمجید منتقدین رو به رو شد و در نهایت جایزه انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) را از این رویداد سینمایی کسب کرد.

این دهمین‌بار است که سینمای اوکراین از سال ۱۹۹۷ تاکنون، فیلمی به آکادمی اسکار معرفی می‌کند، اما تاکنون هیچکدام از این فیلم‌ها نتوانسته‌اند به جمع پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار راه یابند.
 

 
فیلم «سطح تاریک»- اوکراین

همچنین فیم «اینکا» ساخته «ایگناسیو کاستیو کاتین» در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار به نمایندگی از سینمای ونزوئلا معرفی شده است. این فیلم داستانی تخیلی و الهام گرفته از داستان شخصیت واقعی «ادوین والرو» قهرمان بوکس ونزوئلائی دارد که در آن «الکساندر لترنی» در نقش شخصیت اصلی بازی کرده است.
 
فیلم «اینکا»- ونزوئلا
پیش از این کشورهای ترکیه، آلمان، سوئد، بلژیک، نپال، جمهوری آذربایجان و جمهوری دومنیکن، سوئیس، عراق، گرجستان و تایلند نیز نمایندگان خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

در ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در انتها پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۴ اسفند) برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان