بازدید 4825
مطهری در پاسخ به تذکر پورابراهیمی:

پرونده کاسپین به قوه قضائیه ارسال شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از ارسال گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص موسسه مالی کاسپین از سوی هیات رئیسه به قوه قضائیه خبرداد.
کد خبر: ۷۲۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 29 August 2017
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از ارسال گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص موسسه مالی کاسپین از سوی هیات رئیسه به قوه قضائیه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 7 شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به علی مطهری نایب رئیس مجلس گفت: با توجه به تذکراتی که در صحن علنی از سوی نمایندگان مطرح می شود قرار بر این است که هیات رئیسه این تذکرات را به دستگاه های اجرایی اعلام کند و شما نیز به عنوان نایب رئیس مجلس به این موضوع به عنوان وظیفه هیات رئیسه واقف هستید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: مدتی است که موضوع اعمال ماده 236 درخصوص موسسه کاسپین در صحن علنی بعد از گزارشی که کمیسیون اقتصادی ارائه کرده و تصویب شده است، بلاتکلیف مانده و ما هیچ خبری مبنی بر اینکه این گزارش به دستگاه قضایی ارسال شده، نداریم، درحالی که براساس این ماده دستگاه قضایی باید خارج از تشریفات به این موضوع رسیدگی کند تا مردم تکلیف خود را بدانند.

وی تصریح کرد: اولین تذکر به هیات رئیسه این است که حتما گزارش مربوط به اعمال ماده 36 گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس  درخصوص موسسه مالی کاسپین به صورت شفاف بیان شود.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: همچنین مدتی است که درخصوص تعیین تکلیف وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد تذکر داده ایم، اما به این تذکرات توجهی نمی شود و درحال حاضر به رئیس جمهور اعلام می کنیم که حقوق و مطالبات این بازنشستگان به دلیل اختلاف میان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پاس کاری می شود و 85 هزار نفر از افرادی که هیچ کسی را ندارند تا صدای خود را به گوش آنها برسانند،در دوران فعالیت خود در سخت ترین شرایط کار کرده اند و ریه های خود را از دست داده اند، اما امروز وضعیت حقوق آنها مشخص نیست.

وی تاکید کرد: درخواست ما از هیات رئیسه مجلس این است که به این موضوع و رسیدگی کند، زیرا که این مباحث موضوعات مهم کشوری است و خواهش ما این است که تذکرات ما نمایندگان از سوی هیات رئیسه پیگیری و گزارش آن در صحن ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص وزارت راه و شهرسازی گفت: متاسفانه این وارتخانه هرچه تعهد در حوزه های مختلف داده است، هیچکدام عملیاتی نشده است. دو سال از زمانی که قرار بود برای جوانان نسبت به احداث مسکن مهر یا مسکن اجتماعی اقدام شود؛می گذرد، اما هیچ کاری انجام نشده و روز گذشته آقای آخوندی به کرمان سفر کرده اما هیچ تصمیمی در این خصوص برای جوانان اتخاذ نشده است که از هیات رئیسه می خواهیم به این موضوعات ورود کند.

پرونده کاسپین به قوه قضائیه ارسال شد

علی مطهری که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:درخصوص اعمال ماده 206 درباره موسسه کاسپین، روز گذشته نیز یکی از نمایندگان همین تذکر را داد،که عنوان شد: بنا است این گزارش به دستگاه قضایی ارسال شود که امروز اعلام می کنیم این کار انجام شده است و رونوشت آن برای کمیسیون اقتصادی نیز ارسال شده است.

وی درخصوص مطالبات بازنشستگان فولاد گفت: هیات رئیسه حداکثر می تواند این موضوعات را به طور مکتوب به اطلاع مسئول مربوطه برساند،ضمن اینکه خود کمیسیون اقتصادی مجلس نیز می تواند براساس ماده 236 یا ماده 49 گزارشی در همین خصوص تهیه کند، اما در عین حال اگر نیاز باشد که مسئولی به جلسه علنی یا غیرعلنی مجلس برای پاسخگویی دعوت شود، در هیات رئیسه مطرح خواهیم کرد.

مطهری همچنین درخصوص وضعیت مسکن مهر خاطرنشان کرد: تذکر شما قطعاً به گوش وزیر راه و شهرسازی خواهد رسید و ما نیز تاکید می کنیم که موضوع مسکن به زودی به نقطه انتها برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان