بازدید 5763

کانون وکلا به انحصار متهم شد

کد خبر: ۷۲۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 22 August 2017
رئیس شورای رقابت اعلام کرد: شکایت 200 دانش آموخته رشته حقوق از کانون وکلا به خاطر ایجاد مانع برای کسب و کار در دست بررسی است. وی همچنین گفت: درباره پذیرش دانشجوی پزشکی و مجوز داروخانه نیز شکایت هایی رسیده است به این ترتیب شورای رقابت ورود به عرصه خدمات وکالت و همچنین راه اندازی داروخانه ها را آغاز کرده است.
 
به گزارش مهر، رضا شیوا تصریح کرد:‌ اعتراض دانش آموختگان رشته حقوق این است که کانون های وکلا علاوه بر برگزاری آزمون با تعیین ظرفیت محدود پذیرش، برای پروانه وکالت به بهانه اشباع بازار، خلاف تکلیف قانونی عدم ایجاد مانع برای کسب و کار عمل می کنند. به گفته وی، دفاع کانون وکلا از تعیین ظرفیت محدود مستند به قانون کیفیت دریافت پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶است که در آن ظرفیت پذیرش به عهده یک کمیسیون با اعضای مشخص گذاشته شده است.
 
به گفته شیوا، اعتراض دانش آموختگان شاکی به ایجاد ظرفیت محدود برای پذیرش است.به گزارش خراسان، هم اکنون حدود 600 هزار نفر دانش آموخته حقوق در کشور داریم اما فقط 62 هزار نفر پروانه وکالت دارند. در سال گذشته نیز حدود 70 هزار نفر در آزمون وکالت شرکت کردند اما فقط هزار و 700 نفر پذیرش شدند. این در حالی است که برخی معتقدند نیاز به وکیل در کشور بیشتر است و وکلای پروانه دار بیشتر از ظرفیت پرونده می پذیرند. همین مسائل درباره داروخانه ها و پذیرش دانشجوی پزشکی نیز مطرح است و به تازگی درباره مجوز داروخانه ها نیز به شورای رقابت شکایت شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر