بازدید 3272

تیلرسون: همکاری مسکو و واشنگتن ضروری است

کد خبر: ۷۱۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸ 08 August 2017
وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که کشورش در حال بررسی پاسخ مناسب به اخراج دیپلمات های آمریکایی از خاک روسیه است اما در عین حال از نظر او ادامه همکاری های میان دو کشور هسته ای بزرگ جهان با اهمیت و ضروری است.
 
به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا هفته گذشته به بهانه دخالت روسیه در انتخابات این کشور مجموعه تحریم های تازه ای را علیه مسکو به تصویب رساند و با گنجاندن بند خاصی در این لایحه هرگونه اختیار دخالتی در اجرای این تحریم ها را از رئیس جمهوری آمریکا سلب کرد.
 
دولت روسیه نیز در واکنش به این تحریم ها علاوه بر اخراج بیش از 700 دیپلمات آمریکایی از این کشور دو مجموعه دیپلماتیک آمریکا را به مصادره در آورد.
 
رکس تیلرسون وزیرامور خارجه آمریکا روز دوشنبه در پی دیدار و گفت وگو با سرگی لاوروف همتای روسی خود در حاشیه نشست آسه آن به خبرنگاران گفت که در این دیدار موضوع روابط میان دو کشور را با لاوروف در میان گذاشته است.
 
وی بدون اشاره به جزییات مربوط به واکنش کشورش نسبت به اقدام اخیر کرملین گفت که در این گفت وگو کوشیده است تا به همتای خود و مسئولین دولت روسیه بفهماند که این اقدام تا چه درجه از اهمیت برخوردار بوده و به روابط میان دو کشور لطمه وارد کرده است.
 
وزیر امورخارجه آمریکا افزود: حملات سایبری روسیه به مرکز اطلاعات حزب دموکرات آمریکا بی اعتمادی فراوانی را ایجاد کرد.
 
وی ادامه داد: واشنگتن به رغم این بی اعتمادی ها مایل به ادامه همکاری با مسکو است و از نظر او چنین ارتباطی میان دوکشور که بزرگترین زرادخانه های هسته ای جهان را دارند از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر