بازدید 18777

مایلی‌کهن: ساکت راننده اکبر ترکان بود!

کد خبر: ۷۱۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 30 July 2017
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال انتقادات تندی را خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مایلی‌کهن در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن باشگاه سایپا گفت: باشگاه سایپا کار شایسته‌ای انجام داد و از ابراهیم صادقی تجلیل کرد، ابراهیم فردی است که فراتر از هر چیزی است که تصور می‌کنید.

وی افزود: باشگاه سایپا یک باشگاه ریشه‌دار و سازمان یافته است و این عنوان را یدک می‌کشد اما پرسپولیس و استقلال باشگاه سازمان یافته نیستند. در حال حاضر مدیران ما مدیران هزینه شده‌اند و فقط هزینه‌ها را برای ابقای خودشان بالا می‌برند، در حالی که در کشورهای اروپایی این گونه نیست و مدیر هم از طریق مجمع مشخص می‌شوند.

مایلی‌کهن در پاسخ به این سوال که در فوتبال ما بی‌اخلاقی زیاد شده است، گفت: ما در گذشته چهارشنبه‌ها یک بخت‌آزمایی داشتیم و فقط چهارشنبه‌ها قرعه‌کشی می‌شد، اما الان مدام این بخت‌آزمایی در حال انجام است نه تنها بازیکنان بلکه تماشاگران هم در جریان این بخت آزمایی هستند و به هواداران می‌گویند چنین پیامی را بفرستید تا این مقدار جایزه بگیرید.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سؤال که بازیکنان پرسپولیس در این چند وقت اخیر از مدیریت این باشگاه انتقاد و گلایه دارند و اینکه به دنبال گرفتن آپشن‌های قرارداد خود هستند،‌ گفت:‌ زمان ما کاپشن هم نداشتیم چه برسد به آپشن! اما باید بگویم وقتی شما با بازیکنی قرارداد می‌بندی مؤظف و مختار هستی که به قرارداد عمل کنی. مدیران ما مدیران هزینه هستند و نمی‌دانم چرا نمی‌آیند اعلام کنند که یک مدیر باشگاه چه مقدار دستمزد می‌گیرد و چرا این موضوع را اعلام نمی‌کنند. مدیران ما مدیران هزینه‌زایی هستند و برای اینکه خودشان در یک تیم باقی بمانند هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. به نظرم وقتی با بازیکنی قرارداد منعقد می‌کنید باید به آن پایبند باشید و بازیکن هم حق ندارد چیزی که عرف است پیرامون مسائل مالی صحبت نکند. نباید فراموش کرد که بعضی از این بازیکنان را تا دیروز کسی نمی‌شناخت و با دوچرخه هم به این طرف و آن طرف نمی‌رفتند. اما الان بهترین ماشین‌ها زیر پای‌شان است و البته حق‌شان است و به هر حال باید به خاطر مردم حجب و حیا بیشتر شود.

مایلی‌کهن درباره شرایط تیم‌های پایه فوتبال و اینکه آنها نتوانستند نتایج مناسبی بگیرند، گفت:‌ تا قبل از اینکه تیم امید به مسابقات قرقیزستان اعزام شود آقایانی که خودشان را همه فن‌حریف فوتبال می‌دانند و از دبیرکلی تا مدیریت و سرپرستی تیم ملی همه چیز را یدک می‌کشند عنوان می‌کردند همه کاره تیم آقای کی‌روش است. کی‌روش الان کجاست آیا رفته گل بچیند؟، در زمان قاجار هم اینگونه نبود. آقای کی‌روشی‌پور الان کجا هستند. کجای دنیا شما دیده‌اید کی‌روش از قبل هماهنگ کند و یک کاپ مشابه کاپ جام جهانی را دستش بگیرد و دور استادیوم بچرخد. یک میلیون و 200 هزار دلار در خوشحالی کی‌روش نهفته است و آن وقت که به شما می‌رسد می‌شود سال اقتصاد مقاومتی؛ و تازه این به غیر از پاداش‌هایی است که می‌گیرد.

وی افزود: کدامیک از سرمربیان ما 7 سال هدایت یک تیم ملی را برعهده داشته است. در 4 سال اول که خدایان ما را به جام جهانی بردند. 7 سال کی‌روش در رأس تیم ملی است و من این سؤال را دارم که کدام بازیکن ما از تیم ملی به اروپا یا فوتبال خارج از کشور رفته است. همه از آن طرف به ایران آمدند. تیمی که می‌گوییم مقتدرانه به جام جهانی صعود کرده چه می‌شود که بازیکنی از تیم ملی به کشورهای اروپایی نمی‌رود.

مایلی‌کهن افزود: شاید مردم از صعود تیم ملی به جام جهانی خوشحال باشند و آن هم به دلیل این است که افرادی مثل کی‌روشی‌پور اینقدر تبلیغ کرده‌اند و طبعاً‌ مردم هم سرشان کلاه می‌رود. در کشوری که ما هزار مدرسه کپرنشین داریم که این حرف را هیچکدام از کانال‌های ماهواره‌ای نمی‌زنند و تلویزیون ایران این آمار را اعلام می‌کند و این در حالی است که این پول‌ها در اینجا هزینه نمی‌شود. من می‌گویم وقتی این هزینه به این مربی داده می‌شود ایشان مطالبی هم ارائه دهد. طبعاً کی‌روش حتی یک صفحه هم در این باره ارائه نکرده است. 

وی ادامه داد: وقتی در یک مقطعی تاج که البته به نظرم باید بگویم استقلال رئیس سازمان لیگ بود کی‌روش درباره برنامه بازی‌های لیگ گفت این برنامه را من فکر کنم یک راننده تاکسی نوشته است و طبیعی است وقتی آن راننده تاکسی می‌شود رئیس که البته رئیس الان کی‌روش است و الان استقلال رئیس نیست.

مایلی‌کهن گفت: منصوریان در ماجراهایی که الان اتفاق افتاده مظلوم واقع شده و باید به شدت از ایشان حمایت شود. ما باید یا قوانین بین‌المللی را قبول داشته باشیم که باعث شده کشورهای صاحب سبک فوتبال راهشان را پیدا کنند باید به آن سمت حرکت کنیم و آن هم طبق معیار بین‌المللی باید 3 روز قبل از مسابقات بازیکن را در اختیار تیم ملی قرار دهیم. همین آقای «استقلال» زمان که ایشان در ذوب‌آهن بودند و من سرمربی تیم فوتبال بودم حمید عزیززاده مدافع ذوب‌آهن را می‌خواستم و زنگ زدم به معاون آقای استقلال و گفتم به این بازیکن نیاز دارم و به من گفتند حالا تیم ملی امید هم برد. ما اگر در ذوب‌آهن ببازیم چه کسی جواب ما را خواهد داد این حرف‌ها را آقای استقلال به من زد و هیچ واهمه‌ای در این باره ندارم.

وی افزود: الان فدراسیون ما چه کاری انجام می‌دهد من الان حاضرم کل مسابقات لیگ را در اختیار بگیرم و با کمترین هزینه و بهترین وجه این کار را انجام دهم.

مایلی‌کهن در پاسخ به این سؤال که شما رقم قرارداد کی‌روش را یک میلیون و 200 هزار دلار عنوان می‌کنید و این در شرایطی است که پرسپولیس سال گذشته 3 بازیکن خارجی به تیمش آورد که جمعاً یک میلیون دلار هزینه روی دست‌شان گذاشت و اینکه قرارداد خود آقای برانکو هم یک میلیون دلار است و این در حالی است که موفقیت چندانی هم به دست نیامده است چرا از این مسائل انتقاد نمی‌کند؟ گفت: من در صحبت‌های قبلی‌ام گفتم که مدیران ما مدیران هزینه هستم و این حرف شما را قبول دارم. به نظرم برانکو یکی از با شخصیت‌ترین مربیان است و این دلیل نمی‌شود که هر چیزی که برانکو بگوید ما بخواهیم قبول کنیم. آقای برانکو نزدیک به 600 میلیون تومان بدهی مالیاتی داشتند که وارد کشور شدند و من در آن زمان به مدیرعامل وقت معترض شدم و گفتم آن دنیا یقه‌ات را می‌گیرم. برانکو وقتی به ایران آمد باید درباره او متر و معیاری وجود داشته باشد و اینکه او توانسته پرسپولیس را قهرمان کند نباید قراردادشان را به یکباره 2 برابر کنند این رویکرد برمی‌گردد به مدیران هزینه‌ ما؛ من الان می‌دانم یکی از این مدیران باشگاه‌های بزرگ ما به دلیل ارتباطی که با یکی از این صاحب منصبان داشتند مدیر این باشگاه شده است.

وی افزود: یک بار بنده با این همه سابقه سرمربی تیم ملی شدم و همه من را کوبیدند و گفتند که اطلاعاتی هستم و بچه‌ سپاهی هستم و این در شرایطی بود که من در بهمن ماه 1356 لیسانس تربیت‌بدنی گرفتم و 14 سال در پرسپولیس حضور داشتم و کاپیتان این تیم بودم و در آن موقع عجیب بود که سرمربی تیم ملی شوم اما الان فردی مثل ساکت وقتی دبیرکل می‌شود حقش است؟! من نمی‌دانم ساکت با چه رویی در برابر من رزومه‌اش را نشان می‌دهد. من که عصاره ورزش هستم ایشان به من می‌گوید که من 10 سال در بطن فوتبال بودم و این در شرایطی است که ایشان در آن پست هم  اشتباهی بوده و با رابطه راه پیدا کرده است. آقایان آمده‌اند تا فوتبال به آنها کمک کند وگرنه امثال ساکت کوچک‌تر از آن است که به فوتبال ما کمک کند. حمید جاسمیان یکی از اسوه‌های فوتبال ما هستند اما ایشان را از فدراسیون ما اخراج کردند برای چه این کار را کرده‌اند؟ ایشان به قدری اخلاق و منش بالایی دارد و می‌دانم چه مشکلاتی دارد در زندگی، اگر هم قرار است کمکی شود باید به امثال این آقایان کمک شود نه امثال ساکت. ساکت تا الان کجا بوده و هرجا بوده با رانت بوده است. ایشان راننده آقای اکبر ترکان که در آن زمان رئیس هیأت فوتبال اصفهان بود، بوده است.

مایلی‌کهن افزود: در حال حاضر اولین کاری که می‌کنند در ابتدای دکوراسیون فدراسیون را تغییر می‌دهند و کلی بودجه روی دوش فدراسیون می‌گذارند که چرا این اتفاق می‌افتد به خاطر این است که آقای اسدی رفته است و آقای ساکت آمده‌اند.

وی هنگامی که با سؤالات پرتعداد خبرنگاران روبه‌رو شده بود به شوخی گفت با این سؤالها گویا قرار است من از زندان اوین سر دربیاوریم.

مایلی‌کهن درباره خروج برخی از بازیکنان از تیم‌های خود و حضور در اروپا و اینکه این ذهنیت به وجود آمده که کی‌روش بازیکنانی که از لیگ ایران به خارج از کشور می‌روند را دعوت می‌کند، گفت: رامین رضاییان به خاطر همین موضوع رفته است، سروش رفیعی هم به همین منوال. مگر آنها چقدر گرفتند که از تیم‌های خود خارج شده‌اند. اینها به خاطر اینکه گفته‌ شده‌ است به تیم ملی دعوت شوند از تیم‌های خود به خارج از کشور رفته‌اند. رامین رضاییان 8 ماه در تیم خودش بازی نکرده اما به تیم ملی دعوت می‌شود و خیلی جالب است یکی از رسانه‌ها هم در این باره صحبت و انتقاد نمی‌کنند. مدیران رسانه تیم ملی ما چه کسانی هستند و خیلی جالب است که مدیر رسانه‌ای تیم ملی ما یک پرتغالی است و من واقعاً متأسفم که امثال مدیران رسانه‌ای قبلی چه عیبی داشتند که کنار گذاشته شدند. من دلخور هستم شما رسانه‌ها باید از حق و حقوق فوتبال ایران دفاع کنید و به کی‌روش ارتباطی ندارد که بخواهد مدیر رسانه‌ای تعیین کند. مارکار آقاجانیان چه عیبی داشت که کنار گذاشته شد، افشین پیروانی هم همین‌طور، چرا نمی‌آیند صحبت کنند. در سال 1353 استادیوم آزادی ما ساخته شد، ژاپنی‌ها و کره‌ایی‌ها از دیدن این استادیوم حیران مانده بودند الان ورزشگاه انزلی آن وضعیت اسفبار را دارد. 

وی خاطرنشان کرد: در دنیا تبعیض نژادی در حال از بین رفتن است اما در فدراسیون فوتبال (آقای استقلال) رئیس فدراسیون، آقای ساکت با پست‌های متعددش،‌ آقای اسلامیان به عنوان نایب رئیس و محمد یاوری هم اخیراً‌ گویا به فدراسیون آمدند و آیا دیگر کسی نیست از اصفهان به فدراسیون بیاورند؟ آیا باید فدراسیون اینگونه باشد. آقای استقلال در حد من نیست. ما یک قانون در کشور داریم درباره اینکه از کجا آورده‌اید، اگر این را در کشور لحاظ کنند همه چیز درست می‌شود. من مایلی‌کهن با اینکه بچه کلفت بودم اما خانه داشتم اما استقلال چه داشته است که الان باید به 100 میلیارد تومان بگوید پول خُرد. چه اتفاقی افتاده که این شرایط به وجود آمده است. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر