بازدید 4015
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

افت بهای سکه آتی همسو با بازار نقدی / چشم اندار نقره بالاتر از ۱۹ دلار

قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه با ۰.۰۷ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۲۷ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ هم با ۰.۰۵ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزارتومان داد و ستد شد.
کد خبر: ۷۱۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 24 July 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۲ هزار و ۸۸۰ قرارداد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال ارزش معاملات نیز به ۳۸۵ میلیارد ریال رسید. این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، سکه تمام بهار آزادی دومین افت متوالی را تجربه کرد تا به کمترین قیمت در ۳۵ روز گذشته برسد. در دومین روز هفته، سکه ۳ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسید. این کمترین بهای سکه از ۲۵ خردادماه بود و موجب شد که سکه به کف قیمت برسد.

افت بهای سکه آتی همسو با بازار نقدی / چشم اندار نقره بالاتر از ۱۹ دلار

به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته همسو با بازار نقدی، هر ۵ سررسید منفی بودند، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۱۴ درصد افت با رقم یک میلیون و ۲۳۱ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه آتی سررسید آبان ماه افت ۰.۰۵ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۴ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه ۰.۰۷ درصد افت داشت.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۰۷ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۲۷ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ هم با ۰.۰۵ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزارتومان داد و ستد شد. (بورس کالای ایران)


قیمت جهانی نقره تا پایان امسال به بیش از 19 دلار خواهد رسید

مدیر موسسه سرمایه گذاری ئی تی اف پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس نقره تا پایان سال 2017 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد. به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اسکراپ رجیستر، مکسول گلد مدیر موسسه سرمایه گذاری ئی تی اف تاکید کرد: به نظر من قیمت نقره در نقطه عطف مهمی قرار گرفته است. نقره پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت طی ماه های آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: قیمت جهانی نقره طی هفته گذشته برای لحظاتی به کمترین حد در یک سال اخیر رسید و این مساله موجب شد تا سرمایه گذاران زیادی برای خرید این فلز گرانبها اقدام کنند.

اظهارات این تحلیلگر ارشد اقتصادی در شرایطی است که قیمت نقره در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد 3 درصدی روبرو شده و به بیش از 16 دلار در هر اونس رسیده است.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که قیمت نقره تا پایان امسال به 19 دلار افزایش خواهد یافت که نشانگر رشد 17 درصدی نسبت به قیمت های کنونی در بازارهای بین المللی است.

مکسول گلد افزود: یکی از مهمترین علل افزایش قیمت نقره طی ماه های آینده، تمایل بیشتر سرمایه گذاران بین المللی و صندوق های سرمایه گذاری جهان برای خرید خواهد بود. افت قیمت نقره در هفته های اخیر بسیاری از سرمایه گذاران را تشویق کرده است تا برای خرید نقره سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار داشت: رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی هم می تواند تاثیر مهمی بر افزایش قیمت جهانی نقره داشته باشد. بی شک نقره پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت تا پایان سال 2017 میلادی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: رشد تقاضای صنعتی برای نقره نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت این فلز طی ماه های آینده باشد. تقاضای صنعتی بیش از 50 درصد کل تقاضای نقره در بازارهای بین المللی را تشکیل می دهد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار نقره می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت این فلز طی ماه های آینده باشد.

به نظر می رسد بازار جهانی نقره در شرایط کنونی با کمبود عرضه و رشد فزاینده تقاضا روبرو شده است. این عامل می تواند طی ماه های آینده موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی این فلز گرانبها شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل