بازدید 5054

آرامکو به دنبال حفظ بازار آسیا

چند منبع مطلع روز چهارشنبه اعلام کردند که شرکت سعودی آرامکو تمام نفت خام مورد نیاز ماه آگوست مشتریان خود در هند و جنوب شرقی آسیا و همچنین چهار مشتری آسیای شمالی اش را تامین خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 11 July 2017
چند منبع مطلع روز چهارشنبه اعلام کردند که شرکت سعودی آرامکو تمام نفت خام مورد نیاز ماه آگوست مشتریان خود در هند و جنوب شرقی آسیا و همچنین چهار مشتری آسیای شمالی اش را تامین خواهد کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، این نشان می دهد که چگونه عربستان سعودی، به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان، در صدد است سهمش در بازار آسیا، که بیشترین رشد تقاضای نفت جهان را داراست، حفظ کند.

آرامکو به دنبال حفظ بازار آسیا

عربستان سعودی پیشتر میزان صادراتش به اروپا و ایالات متحده آمریکا را کاهش داده است تا بتواند به تعهدش  نسبت به قرارداد کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و بعضی از کشورهای غیر عضو نظیر روسیه، پایبند بماند.

از ماه ژانویه تولید کنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) در تلاش اند تا با کاهش تولید نفت میان عرضه و تقاضا ایجاد کنند و به این طریق موجب افزایش قیمت نفت شودند.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. اما با این حال قیمت هردو شاخص نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدیت از آن تاریخ به بعد سقوط بیشتری داشته است.

یکی از منابع گفت که در ماه آگوست، «هیچ کاهش عرضه ای صورت نمی گیرد» حتی برای مقادیر سنگین تر مانند نفت خام متوسط و نفت سنگین مورد نیاز مشتریان جنوب آسیا.

حداقل یکی از خریداران آسیای شمالی نیز به طور کامل محموله نفت خام سنگین عربی را که درخواست کرده است، دریافت می کند.

این نشان می دهد که عربستان در سیاست خود مبنی بر کاهش عرضه به این خریداران در نیمه اول سال جاری، تغییر ایجاد کرده است. در نیمه اول سال شرکت سعودی آرامکو تولید نفت خام سنگین ارزان تر را برای رسیدن به سهمیه اوپک کاهش داده بود.

آرامکو برای ماه آگوست در حال فروش نفت سنگین عربی با کمترین میزان تخفیف در سه سال گذشته است.

عربستان سعودی در نیمه اول سال جاری سهم بازار خود را در ژاپن، که بزرگترین بازار آسیا ست، افزایش داده است. واردات نفت عربستان سعودی از ژانویه تا جولای 2017 به 1.3 میلیون بشکه در روز رسید که این میزان 7.7 درصد نسبت به سال پیش رشد داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل