بازدید 6322

سفر بسکتبالیست مشهور آمریکایی به کره شمالی

کد خبر: ۷۰۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸ 14 June 2017
«دنیس رادمن» بسکتبالیست مشهور سابق لیگ بسکتبال «ان ‌بی ‌ای» آمریکا که به روابط خوب با کره شمالی شهرت زیادی دارد، بار دیگر راهی این کشور شده است.

به گزارش ایرنا، سفر او به کره شمالی از روز سه شنبه شروع شده است و در فرودگاه پکن نیز او حاضر به جواب دادن به سوالات خبرنگاران آمریکایی نشد.
 
از سوی دیگر روزنامه چاینا دیلی چین می نویسد که او از طریق پکن راهی کره شمالی شده است اما این یک سفر رسمی از سوی آمریکا به حساب نمی آید.
پیشتر نیز از این بسکتبالیست تصاویری منتشر شده بود که در کنار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در حال دیدار مسابقات بسکتبال است.
 
از سوی دیگر خبرگزاری های آمریکایی از جمله فاکس نیوز گزارش کرده اند که او سفر شخصی به کره شمالی انجام داده است و در این سفر نماینده رسمی دولت آمریکا نیست.
 
پیشتر برخی افراد مشهور آمریکایی به تناوب از کره شمالی دیدار کرده و بین دو کشور به صورت محرمانه گفت و گوهای کارشناسی در جریان بوده است اما هرگز این موضوعات رسانه ای نشده است.
 
این بسکتبالیست آمریکایی 56 ساله یکی از بهترین بازیکنان خط دفاعی در این رشته در لیگ «ان بی ای» محسوب می شود و به دلیل سفرهایش به کره شمالی شهرت فراوانی پیدا کرده و دیدگاه هایی در حمایت از پیونگ یانگ داشته است.
 
گزارش ها حاکی است که وزارت امور خارجه آمریکا هم در ارتباط با این سفر مورد سوالات فراوانی قرار گرفته اما حاضر به پاسخگویی به آنها نشده است.
 
رادمن در سال 2014 به همراه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بازی بسکتبال نمادین را میان بازیکن‌های سابق «ان ‌بی‌ ای» و تیمی از کره شمالی را هماهنگ کرده بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل