بازدید 4246

سناریوی تکراری افزایش قیمت گوشت در ماه رمضان

طی ماه های اخیرافزایش افسار گسیخته قیمت گوشت در مغازه های سطح شهر، نگرانی‌هایی برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد که با آغاز ماه رمضان این افزایش قیمت، شیب تندتری به خود گرفته است.
کد خبر: ۷۰۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 05 June 2017
طی ماه های اخیرافزایش افسار گسیخته قیمت گوشت در مغازه های سطح شهر، نگرانی‌هایی برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد که با آغاز ماه رمضان این افزایش قیمت، شیب تندتری به خود گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طی ماه های اخیر افزایش افسار گسیخته قیمت گوشت در مغازه های سطح شهر نگرانی هایی برای مصرف کنندگان ایجاد کرد که با آغاز ماه رمضان این افزایش قیمت شیب تندتری به خود گرفت که البته خیلی غیر منتظره به نظر نمی رسد. 

این در حالی است که مسئولان امر از ثبات قیمت‌ها خبر می‌دهند که با این وجود مردم انتظار دارند آب از آب تکان نخورد، اما انگار دلالان و گران‌فروشان چند وقتی است که به بازار بدون متولی عادت کردند و در ایام مختلف می‌توانند، بیشترین سود را از این بازار هرج و مرج به‌دست آورند.

گزارشات میدانی حاکی از آن است که نرخ گوشت از مرز ۵۰ هزار تومان عبور کرده که فعالان حوزه، کمبود و گرانی دام در بازار را علت اصلی این نوسانات می‌دانند.

حال جای این سؤال مطرح است که با توزیع گسترده گوشت وارداتی در میادین نوسانات قیمت فروکش می‌کند؟

علیرضا، ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: وضعیت مناسب بارش و کاهش عرضه دام از سوی دامداران نوسانات قیمت گوشت گوسفندی در بازار را رقم زد.

وی افزود: با وجود نوسانات قیمت گوشت گرم گوسفندی در نظر داریم که با واردات و توزیع گسترده در میادین طی روزهای آتی از این امر جلوگیری نماییم.

به گفته ولی، واردات گوشت گرم از کشورهای گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان و استرالیا جهت تنظیم بازار و کاهش قیمت صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: گوشت گرم گوسفندی وارداتی به صورت لاشه با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به هر میزانی در میادین به مصرف کننده عرضه می‌شود.

سازمان حمایت کجاست؟

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به تأثیر شیوع تب کریمه کنگو در قیمت گوشت در بازار افزود: مافیای گوشت با شایعاتی مبنی بر تب کریمه کنگو به دنبال واردات گوشت هستند.

به گفته وی با توجه به نوسانات شدید قیمت گوشت و عدم کنترل فاصله تولید تا مصرف، سودجویان از این طریق قصد ضربه به تولید داخل را دارند.

مقدسی با بیان اینکه برخی افراد با واردات قصد نابودی تولید داخل را دارند، اظهار کرد: سازمان حمایت کجاست که باید پاسخگو باشد و جلوی واسطه گری‌ها را بگیرد، این در حالی است که به اندازه نیاز گوشت در کشور وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه حداکثر نرخ هر کیلو گوساله نر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: با این وجود نرخ هر کیلو لاشه ۲۵ هزار تومان است که با احتساب هزینه‌های حمل و نقل، کشتار و سود مغازه دار با قیمت ۳۴ الی ۳۵ هزار تومان باید به مصرف کننده عرضه شود، این درحالی است که هر کیلو گوشت با نرخ ۵۱ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

توقف کشتار دام به دنبال شیوع تب کریمه کنگو

منصور پوریان رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی بیان کرد: هر کیلو گوشت گرم بره وارداتی با نرخ ۳۱ هزار و ۵۰۰ و میش با نرخ ۲۴ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر شیوع تب کریمه کنگو بر گوشت داخلی، افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو کشتار دام زنده به سبب کاهش تقاضا تا حدودی متوقف شده است.

پوریان تصریح کرد: با توجه به کاهش نرخ لاشه درب کشتارگاه جای سؤال است که چرا همچنان هر کیلو گوشت با نرخ 43 الی 44 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر