بازدید 23973

اظهار علاقه معتمدآریا به بازی در قیصر

گر قرار بود یکی از نقشهای فیلم را بازی کنم دوست داشتم نقش بهمن مفید را در فیلم بازی کنم چون احتیاج به قدرت وتسلط بسیاری است .
کد خبر: ۶۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۲ 22 October 2009
سایت شفاف نوشت:

در سینما فلسطین و در جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت ،واقعا شب محشری برپا بودچون برای اولین بار پس از انقلاب بخشهای مهمی از فیلم قیصر مسعود کیمیایی در مستند "قیصر چهل سال بعد "به کار گردانی مسعود نجفی در یک سینمای مهم به نمایش در آمد . برای کسانی که بارها قیصر رابرروی نسخه وی اچ اس و سی دی دیده اند تماشای قیصر در یک سالن سینمای پر از جمعیت لذتی عجیب و غریب بود .

دیشب نزدیک بود به خاطر ازدحام چندین بار تعدادی از تماشاگران از پله ها به پایین بیافتند ودرگیری های لفظی نیز به خاطر شلوغی به وجودآمد ولی خدا رحم کرد .دیشب مستند"قیصر چهل سال بعد " مسعود نجفی به دلیل استقبال تماشاگران دوبار به نمایش درآمدبااینکه صدای فیلم نه چندان خوب بود ولی برای بسیاری از نسل جوان وحتی نسل قدیمی دیدن قیصر همراه با سوت وکف تمماشاگران بود .

"مستند قیصر چهل سال بعد " مسعود نجفی از جهاتی بسیار خارق العاده بود . کسانی که سالها در جشنواره های فیلم کوتاه ومستند وانیمیشن حضور دارند برای اولین بار تماشاگرانی می دیدم که شاید اصلا نمی دانستند"جشنواره سینما حقیقت یعنی چه "؟شاید اولین بار به تماشای یک مستند می رفتند.

" قیصر چهل سال بعد " درروز آخر جشنواره سینما حقیقت شور تاریخی را به وجود آورد . مسعود نجفی کار گردان فیلم دراین مستند لحظات خوب و به یاد ماندنی را به وجود آورده بود .به قول امیر قادری فیلمی که مااینقدر باهاش حال می کنیم یعنی فیلم خیلی خوبی است دیگر.

در ابتدای این مستند کیمیایی درباره انتخاب نام قیصر برای این فیلم می گوید :قیصر اسمی است تند و نا آشنا که تهاج درونش است .اسمی است که خوب وتند گفته می شود .

کیمیایی درباره شراکت بهروز وثوقی دراین فیلم می گوید : بهروز وثوقی یک روز می گفت من شریکم یک روز دیگر می گفت نیستم .

کیمیایی دراین فیلم توضیح می دهد : تدوین فیلم قیصر تدوین بسیار سختی بود و عدم تخصص می توانست به یک فاجعه منجر شود .

جمشید مشایخی نیز دراین فیلم می گوید : قیصر پس از خشت وآینه و گاو سومین فیلم من بود .بارها از من پرسیده اند اگر بخواهی دوباره نقشی را تکرار کنی چه نقشی را انتخاب می کنی ؟ گفته ام نقش خان دایی در قیصر .

کیمیایی نیز بااشاره به بازی جمشید مشایخی در نقش خان دایی در فیلم قیصر می گوید :نگاه همراه با تعجب جمشید مشایخی به نقش خان دایی نگاهی فراموش نشدنی در تاریخ سینماست .کیمیایی همچنین صدای دوبلور نقش قیصر (منوچهر اسماعیلی )را در ماندگاری نقش بسیار موثر می داند .

در این فیلم فاطمه معتمدآریا بااشاره به اینکه قیصر فیلمی ملی است می گوید :اگر قرار بود یکی از نقشهای فیلم را بازی کنم دوست داشتم نقش بهمن مفید را در فیلم بازی کنم چون احتیاج به قدرت وتسلط بسیاری است .

منوچهر اسماعیلی دوبلور معروف ایران نیز تعریف می کند که در آن زمان بااشاره به دیالوگ تند وتیز بهمن مفید در قهوه خانه به بهمن مفید می گوید : تو چی گفتی که هیچ کدام از دوبلورها نمی توانند بگویند و آخر از همه خود بهمن مفید این دیالوگ را برای دوبله می گوید .

جلال پیشواییان از بازیگران نقش منفی فیلم قیصر نیز می گوید : مردم در آن زمان به خاطر بازی دریک نقش منفی از او متنفر بودند وفحش می دادند .

علی معلم نیز بااشاره به نقشهای منفی این فیلم می گوید :نقشهای منفی و بازیگرانی که این نقشها رایازی می کردند خیلی خوب بودند .

پرویز نوری منتقد قدیمی سینما نیز می گوید :اولین نفری که نقد مثبت بر فیلم قیصر نوشت من بودم وآن را درمجله ستاره سینما نوشتم .

سیروس الوند نیز توضیح می دهد : در آن زمان به منتقدان حامی فیلم قیصر این اتهام را می زدند که از تهیه کننده فیلم پول گرفته اندتا در نشریات مختلف درباره یصر مطلب بنویسند .

کیمیایی نیز در بخشهایی از این فیلم اشاره می کندکه بارها به او پیشنهاد ساخت قیصر ۲ را داده اند و حتی درزمان جنگ به او پیشنهاد ساخت قیصر در جنگ را داده بودند .

فیلم مستند "قیصر چهل سال بعد "با بریدن کیک زیبایی که پوستر قیصر در آن است وفوت کردن شمع های روی کیک چهل سالگی قیصر به پایان می رسد .

جلال پيشواييان، منوچهر اسماعيلي، تهمينه ميلاني، بهمن مفيد و تعداد زيادي از منتقدان و نويسندگان سينمايي از جمله حاضران در اولين نمايش اين فيلم مستند بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
قیصر بخاطر بازی بهروز وثوقی ماندگار شد، ولی افسوس که تو این متن هیچ چیزی گفته نشده.... واقعا که افسوس
هوچی بازی پایان نا پذیر. چرا هیچ کس از اسفندیار منفرد زاده یاد نکرد که درخشانترین سهم را در فیلم قیصر داشت.صدای ضرب زورخانه در آن موسیقی پر هیجان را میشود از یاد برد؟
لازم به ذکر است که مسعود کیمیای موفقیت های خود را مدیون بهروز وثوقی است از قیصر گرفته تاررضاموتوری داش اکل و... . هم بخاطر بازی او و هم به علت معروف بودن او
من خيلي در جريان اين قبيل بزرگداشت ها نيستم فقط ميگم كه : خدا كنه اين بزرگداشت ها ادامه پيدا كنه !
گنجه قارون و نميخوام !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر