بازدید 4162
تلاش آمریکا برای تعمیق روابط تجاری با چین،

قرارداد چین و آمریکا برای تجارت گوشت قرمز و سفید

ایالات متحده آمریکا و چین تجارت گوشت قرمز و مرغ و همچنین دسترسی به شرکت های مالی خود را افزایش خواهند داد. به گفته ویلبور راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده، این اقدامات به عنوان بخشی از طرح کاهش کسری تجاری شدید آمریکا با چین صورت می گیرند.
کد خبر: ۶۹۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 12 May 2017
ایالات متحده آمریکا و چین تجارت گوشت قرمز و مرغ  و همچنین دسترسی به شرکت های مالی خود را افزایش خواهند داد. به گفته ویلبور راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده، این اقدامات به عنوان بخشی از طرح کاهش کسری تجاری شدید آمریکا با چین صورت می گیرند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، این قراردادها اولین نتیجه ملموس مذاکرات تجاری است که در دیدار بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین انجام شد. ماه گذشته این دو رئیس جمهور در فلوریدا دیدار کردند تا درباره همکاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان گفتگو کنند.

قرارداد چین و آمریکا برای تجارت گوشت قرمز و سفید

راس در جلسه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت دو کشور توافق کرده اند تا چین اجازه واردات گوشت گاو از ایالات متحده را تا قبل از 16 ژولای بدهد و آمریکا نیز در همین مهلت قانون پیشنهادی را برای اجازه ورود مرغ پخته چین به بازارهای ایالات متحده صادر خواهد کرد.

پکن همچنین به سرویس های  کارت پرداخت متعلق به آمریکا اجازه خواهد داد تا فرایند صدور مجوز خود را در بخشی که سیستم «یونیِن پِی UnionPay» چین تقریبا انحصار کامل آن را در اختیار داشته است شروع کنند. شرکت های خارجی در چین نیز قادر خواهند بود تا به ارائه خدمات رتبه بندی اعتبار بپردازند.

ترامپ در دروه کمپین انتخاباتی خود تعهد داده بود تا شیوه های تجاری چین و سایر کشور ها که از نظر او غیرمنصفانه تلقی می شود را متوقف خواهد کرد.

گفتگوی با چین آخرین سری اقداماتی است که ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در ژانویه با هدف تغییر شکل روابط تجاری بین المللی آمریکا انجام داده است.

راس گفت "این اقدام به ما کمک خواهد کرد تا کسری موجود را پایین بیاوریم. بنشینید و تماشا کنید"

راس گفت تا انتهای سال حتما شاهد تأثیر در مازاد تجاری چین با ایالات متحده خواهیم بود.

آمریکا همچنین اشتیاق خود را به افزایش صادرات گاز طبیعی مایع (ال ان جی)  نشان داد و گفت چین می تواند درباره هرگونه قراردادی مذاکره نماید که شامل قرارداد های بلند مدت با عرضه کنندگان آمریکا می شود.

هنوز مشخص نیست که این قرارداد ها دقیقا به چه میزان تجارت بین این دو کشور را افزایش خواهد داد.

سال گذشته چین ممنوعیت طولانی مدت خود را برای واردات گوشت گاو از آمریکا برداشته بود با این حال از آن موقع خریدهای کمی انجام شده است. ممنوعیت مزبور در سال 2003 به علت مشاهده یک مورد از انسفالوپاتی اسفنجی شکل یا جنون گاوی در ایالت واشینگتون اعمال شده بود.

اپراتورهای کارت اعتباری آمریکا، ویزا کارت و مستر کارت هنوز به طور مستقل اجازه معاملات در چین را ندارند این درحالی است که قانون 2012 سازمان تجارت جهانی پکن را به باز کردن این بخش ملزم کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها