بازدید 14798
تابناک گزارش می‌کند

اولین واکنش‌ها به مناظره دوم نامزدهای ریاست جمهوری

دومین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) در فاصله 14 روز مانده به انتخابات،با محوریت مسائل سیاسی و فرهنگی با حضور شش کاندیدا برگزار شد . این مناظره واکنش هایی را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به همراه داشت. علاوه بر مردم، سیاسیون و برخی شخصیت ها نیز نظریات خود را در خصوص دومین مناظره انتخاباتی 96 عنوان کردند که در این گزارش به برخی از آنان اشاره شده است.
کد خبر: ۶۹۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ 05 May 2017
 دومین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر جمعه با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگی با حضور شش کاندیدا برگزار شد.

 به گزارش «تابناک»، پس از حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما برای حضور در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل سیاسی و فرهنگی، برگزار شد و شش کاندیدای ریاست جمهوری در چندین نوبت توانستند در مورد مسائل سیاسی و فرهنگی به بیان دیدگاه های خود بپردازند و به سولات مطرح شده پاسخ دهند. این مناظره دارای حواشی مختلفی هم بود که بیشتر در بحث های مطرح شده بین جهانگیری، قالیباف و روحانی به چشم می آمد.  در مناظره امروز میرسلیم و هاشمی طبا جدی تر از جلسه اول مناظره در بحث های چالشی شرکت کردند. بیشتر واکنش ها شامل اطلاعیه هایی است که در رد ادعاهای مطرح شده در مناظره دوم محل بحث و چالش بوده است.

تکذیبیه وزارت اقتصاد در پاسخ به ادعای رئیسی

در اولین واکنشها به مناظره امروز روابط عمومی وزارت اقتصاد اطلاعیه ای صادر کرد که در آن به توضیح مسائل گفته شده توسط یکی از نامزدها پرداخته شده است.
روابط عمومی وزارت اقتصاد نقل قول یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از وزیر اقتصاد در خصوص عدم همکاری های بانکی با دیگر کشورها در پسابرجام را تکذیب کرد.
در این اطلاعیه آمده است: آنچه وزیر اقتصاد در موضع گیری های متعدد بر آن تاکید کرده اند برقراری روابط کارگزاری و بانکی با بانک های سایر کشور ها از جمله مجموعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است لکن در این مواضع بیان شده که روابط بانکی ایران با برخی بانک های بزرگ هنوز دچار مشکلاتی است که در حال رایزنی برای حل آنها هستیم . 
بر این اساس ضمن احترام به همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادعای عدم ارتباط با بانک های سایر کشورها به نقل از وزیر اقتصاد را به صراحت تکذیب می کنیم.

توییت رئیس جمهور سابق بلافاصله بعد از پخش مناظره دوم

ترجمه توئیت جدید محمود احمدی‌نژاد که به زبان انگلیسی نوشته شده بود بدین قرار است:
بهار پس از یک زمستانِ تاریک و طولانی خواهد آمد. ارتش مخالفانِ بهار نمی‌توانند مانع شکفتن بهار شوند.

 فروزنده :جهانگیری بیانیه خواند
لطف الله فروزنده  عضو شورای مرکزی جمنادر گفتگویی به مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری واکنش مشان داد و گفت : متاسفانه آقای روحانی به جای اینکه پاسخگوی کارنامه 4 ساله خود باشد، 4 سالی که تمامی امکانات و منابع آن در اختیار دولتش بوده، مدام کارنامه دولت قبل را آن هم بدون حضور آنها تخریب می‌کند. مردم باید بدانند که ادامه دولت آقای روحانی نتیجه‌ای جز رکود، بیکاری، رانت‌خواری، اشرافی‌گری، عدم توجه به توان داخلی و استفاده از مدیران پیر نخواهد داشت. 
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با انتقاد از عملکرد جهانگیری در مناظره امروز، گفت: متاسفانه امروز همه دیدند که آقای جهانگیری انشاء می‌خواند و از نوشته‌هایی که برای او از قبل تنظیم شده بود، استفاده می‌کرد. واقعا آقایان مردم را چه فرض کرده‌اند، چرا برای شعور مردم ارزش قائل نیستند.

واکنش وزیر دفاع به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره

سردار حسن دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره دوم در تلویزیون را نادرست خواند.
سردار دهقان در واکنش به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: در دولت یازدهم تا پایان سال 95 تامین اعتبارهای دفاعی تا دو و نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته و این رقم در سال ۹۶ به چهاربرابر نسبت به دولت قبل می‌رسد.
وزیر دفاع افزود: دوره دولت یازدهم  شکوهمندترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های موشکی و دفاعی کشور بوده است.

توییت مشاور روحانی درباره مناظره دوم

حسام‌الدین آشنا: روحانی نمی‌خواهد بر اثر مناظره به جامعه شوک وارد شود
 آشنا در توییتی نوشت: آن طور که به نظر می‌آید روحانی در مناظره امروز نگران آرامش جامعه بود و نمی‌خواهد اجازه دهد در اثر مناظره‌ها نگرانی و شوکی در جامعه وارد شود.

واکنش سردار جزایری به سخنان یکی از نامزدها در مناظره دوم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به سخنان یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در مناظره امروز، واکنش نشان داد.
سردار مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در مناظره امروز به موضوع توان موشکی اشاره کرده بود، پاسخ  داد.
سردار جزایری ضمن بی‌ارتباط دانستن توان موشکی با موضوع برجام، اظهار داشت: ارتقاء توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صریح استراتژیست‌ها و  کارشناسان نظامی و سیاسی داخلی و خارجی، وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.
سردار جزایری تصریح کرد: ما مجدداً به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید و توصیه می‌کنیم که از ورود مناقشه‌آمیز به  مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح  به مردم اجتناب ورزند.
به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری حسن روحانی به اظهاراتی در خصوص توان موشکی و ارتباط دادن آن با  برجام پرداخت.

واکنش عضو جمنا به مناظره دوم
مهدی محمدی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال شخصی خود درباره دومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: امروز بخش بزرگی از راه پیروزی پیموده شد. تیم روحانی- جهانگیری به وضع فاجعه باری مناظره را باخت. روحانی، حتی وقتی نوبت به برجام رسید، جز عصبانیت چیزی نداشت و تنها زمانی می‌خندید که می‌خواست دیگران را مسخره کند.
در بیان عمق فاجعه همین بس که وقتی می‌خواست از موفقیت‌هایش در سیاست خارجی بگوید دو بار به موضوع سوریه اشاره کرد. مسئلهای که همه می‌دانند به هرکس مربوط باشد به آقای روحانی هیچ ارتباطی ندارد. تنها نقش ایشان و دوستانشان در موضوع سوریه این بوده است که چوب لای چرخ مبارزان علیه داعش کنند یا علیه آنها -مثل آقای کرباسچی- ناسزا بگویند.
جهانگیری هم در این مناظره تمام شد. او نشان داد حتی برای ایفای نقش کاندیدای پوششی به اندازه کافی استعداد ندارد. کسی که نمی‌تواند یک متن از پیش نوشته شده را به زبان مردم از رو بدون غلط بخواند معلوم است که نباید نقشی بیش از یار کمکی به او بدهند. من فکر میکنم وارد عصر «پسا روحانی» شده‌ایم. خداحافظی همین حالا!

واکنش زاهدی به مناظره دوم: قالیباف و رئیسی خوش درخشیدند
نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: توجیهات و دفاعیات روحانی و جهانگیری از عملکرد دولت، ضرورت تغییر و تحول را صد چندان کرد.
محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دومین مناظره کاندیداها در صفحه شخصی خود نوشت: توجیهات و دفاعیات روحانی و جهانگیری از عملکرد دولت، ضرورت تغییر و تحول را صد چندان کرد.
وی تاکید کرد: قالیباف و رئیسی خوش درخشیدند.

واکنش حسین دهباشی به سخن روحانی در مناظره امروز

آقای روحانی! «ارکستر سمفونیک» پس از بازگشایی در ۹۵ مجددا تعطیل شد
حسین دهباشی به ادعای حجت‌الاسلام روحانی در مناظره درباره راه‌اندازی ارکستر سمفونیک ملی پاسخ گفت.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در مناظره امروز خود مدعی شد که "ارکستر سمفونیک ملی که تعطیل شده بود را راه‌اندازی کرده است.
این سخنان روحانی با واکنش رئیس ستاد تبلیغات روحانی در سال 92 رو برو شد.
دهباشی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که جسارت است گویا «ارکستر سمفونیک تهران یک سال ونیم پس از بازگشایی در اردیبهشت 1395 (با اعتراض به عملکرد وزارت ارشاد) مجددا تعطیل شد» نشد؟

واکنش معصومه ابتکار به پیشنهاد قالیباف 

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به پیشنهاد قالیباف در مناظره دوم نوشت:
اقای شهردار! اقایان روحانی وجهانگیری طبق اصل١۴٢قانون اساسی صورت اموال خود و بستگان رااعلام نموده اند. کاش این قانون برای شهرداران هم اجرامی شد.
درخواست رئیسی از صدا و سیما:
 ابراهیم رئیسی پس از مناظره اظهار کرد: یکبار برای همیشه یک مناظره بین روحانی با احمدی‌نژاد برگزار شود تا بالاخره دولت فعلی پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

واکنش وزیر نفت به ادعایی در مناطره دوم ریاست جمهوری

وزیر نفت به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره دوم تلویزیونی واکنش نشان داد.
 بیژن زنگنه در واکنش به اظهارات مصطفی هاشمی‌طبا و جریمه 14.5 میلیارد دلاری ایران در قرارداد کرسنت در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما در مورد کرسنت هیچ جریمه‌ای نشده‌ایم و قاطعانه و قدرتمندانه در حال دفاع‌ایم. البته به دلیل ضعف دولت گذشته ما به عدم اجرای قرارداد محکوم شدیم». 

شکایت ستاد قالیباف از مجری مناظره

ستاد محمدباقر قالیباف کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به اقدام مجری مناظره انتخابات برای تعویض برگه قرعه‌کشی، از وی به کمیسیون تبلیغات شکایت و اعتراض خود را به صورت مکتوب تقدیم این کمیسیون کرد.

واکنش وزارت ارشاد به ادعای فرهنگی قالیباف
پاسخ وزارت ارشاد به ادعای قالیباف بازشدن فرهنگی و هنری: 
خانه سینما پس از سالها تعطیلی ، با پیگیری دولت یازدهم، اهتمام فعالان سینما و دستور مستقیم رئیس جمهوری بازگشایی شد
تعداد سالن های سینما از 306 به 420 افزایش یافت
میزان فروش سینما از 26میلیارد به 170 میلیارد تومان افزایش یافت و سینمای ملی رونق کم نظیری را تجربه کرد که نشان دهنده آشتی مردم با سینما است
دفعات اجرای نمایش از حدود 67 هزار به بیش از 102 هزار افزایش یافت و اجرای تئاتر در سالن های کشور 200 درصد افزایش یافت.
تعداد اجرای صحنه ای موسیقی از 530 اجرا در 91، به 2321 اجرا در سال 95 افزایش یافت
حال آنکه توسعه فضاهای فرهنگی و هنری از وظایف و تکالیف قانونی شهرداری ها است و شایسته است مدیران شهری از ارایه اطلاعات نادرست به افکار عمومی اجتناب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار