بازدید 4497

هشدار دامپزشکی درباره شیوع تب کریمه کنگو

اداره کل دامپزشکی استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست با توجه به شیوع فصل گرما، فعالیت کنه‌ها و احتمال شیوع تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو، اقدامات بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند.
کد خبر: ۶۹۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 04 May 2017
اداره کل دامپزشکی استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست با توجه به شیوع فصل گرما، فعالیت کنه‌ها و احتمال شیوع تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو، اقدامات بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند.

به گزارش مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، این اداره کل طی اطلاعیه‌ای درباره شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) هشدار داد و از مردم خواست اقدامات پیشگیرانه لازم را در این زمینه رعایت کنند؛ متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

دامداران، کارگران دامداری‌ها، ذابحین، کارگران کشتارگاه‌ها، قصابها وکلیه افراد مرتبط با دام، باتوجه به شروع فصل گرما و فصل تکثیر و فعالیت کنه ها و احتمال بروز و شیوع  بیماری تب خونریزی دهنده، رعایت نکات و اقدامات بهداشتی ذیل جهت پیشگیری از بروز بیماری، ضروری است:

*خودداری از هرگونه نقل و انتقال و خرید و فروش دام های مشکوک و غیر بومی و بدون مجوز دامپزشکی به ویژه در مناطقی که سابقه بروز بیماری دارد.

* رعایت موارد ایمنی و بهداشتی هنگام کار با دام از قبیل استفاده از دستکش، ماسک، چکمه و لباس مناسب.

* اجتناب از کشتار غیرمجاز دام.

* از جدا سازی و له کردن کنه های موجود روی بدن دامها خودداری نمایید.

* از خوردن وآشامیدن و سیگار کشیدن در هنگام کار خودداری نمایید.

*بعد از انجام کار روزانه، دست ها، وسایل و البسه کار را شستشو و ضد عفونی نمایید.

* تماس انسان با خون و بافت های آلوده دام می تواند برای انسان بیماری زا باشد.

* سعی شود هنگام خرد کردن گوشت یا آلایش خوراکی از دستکش استفاده کنید.

* عدم استفاده از گوشت های فاقد مهر دامپزشکی.

*از تماس با خون و ترشحات دام کشتار شده پرهیز نمایید.

* در کشتارگاه های دام در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و یا بروز علایم بیماری شامل تب بالا، دردهای عضلانی و سر درد، پرخونی مخاط چشم و خونریزی عمومی در بدن سریعا به مراکز    بهداشتی درمانی مراجعه نمایید.

 *درصورت استفاده از گوشت دام قربانی در مراسم و اعیاد، پیش از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال  (صفر تا چهار درجه) نگهداری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان