بازدید 20676

مبتلایان به آلرژی، این غذاها را مصرف نکنند

کد خبر: ۶۹۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 03 May 2017
یک متخصص تغذیه در خصوص غذاهای آلرژی‌زا گفت: فردی که به حساسیت فصلی مبتلاست یا سابقه ابتلا به آن را دارد، تا حد امکان از ادویه‌ها، غذاهای تند، بودار، خوراکی‌های فرآوری‌شده (مانند سوسیس، کالباس و...) و غذاهای سرخ‌کردنی استفاده نکند.

به گزارش ایسنا، علیرضا استاد رحیمی بیان کرد: با آمدن بهار، فصل طراوت و رویش، شروع آلرژی و حساسیت‌های آزار دهنده، سرفه‌های طولانی و عطسه‌های مکرر از یادگار روزهای بهاری برای افراد آلرژی‌دار است.

وی افزود: گرده‌های برخی از گیاهان در هوا پراکنده می‌شود و از جمله عواملی که باعث آلرژی در این فصل می‌شود، پراکندگی ذرات گرده گل‌ها و درختان گل‌دار و یا عطر و نیش حشرات است. علاوه بر این، استفاده‌ برخی از مواد غذایی نیز ممکن است موجب تشدید آلرژی در این فصل شود. این مواد آلرژی‌زا باعث می‌شوند که سیستم ایمنی بدن، بیش از حد فعال شده و علائم حساسیت‌زا در بدن ایجاد شود که آلرژی‌های فصلی، یکی از انواع شایع آلرژی‌هاست.

این متخصص تغذیه در خصوص غذاهای آلرژی‌زا اظهار کرد: معمولا آلرژی غذایی نسبت به سیستم ایمنی بدن هر فرد متفاوت است و این عوامل در بدن هر فردی واکنش‌های متفاوتی را بروز می‌دهد. شایع‌ترین مواد غذایی که باعث تشدید آلرژی در بدن افراد می‌شود شامل بادام زمینی، گوجه فرنگی، تخم مرغ و توت فرنگی است.

وی با بیان اینکه  آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف و ماده‌ای است که به طور طبیعی بی‌ضرر است، گفت: علایم مبتلا به این بیماری، سوزش و آبریزش بینی، قرمز شدن چشم و آبریزش چشم است و اگر درمان به موقع انجام نشود، اختلال در ریه و باعث بروز بیماری آسم می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر