بازدید 3760

سند شورای اتحادیه اروپا درباره حل بحران سوریه

شورای اتحادیه اروپا سندی ۶ بندی را در خصوص حل بحران سوریه به تصویب رساند.
کد خبر: ۶۸۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 04 April 2017
شورای اتحادیه اروپا سندی ۶ بندی را در خصوص حل بحران سوریه تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، تنها چند روز پس از اعلام موضع دولت آمریکا در خصوص عقب نشینی از اولویت دهی به حل تعارض سوریه، اتحادیه اروپا بار دیگر مدعی شد که «بشار اسد» در آینده سوریه جایی ندارد.

«فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «پس از شش و سال و نیم جنگ [داخلی]، کاملاً غیرواقع بینانه است که باور داشته باشیم آینده سوریه دقیقاً مشابه گذشته آن خواهد بود. اتحادیه اروپا خواهان انتقال قدرتی هدفمند و فراگیر در سوریه است که پذیرای تمام اقشار این کشور باشد». وی در ادامه افزود: «این حق تمام اقشار سوریه است که [در مورد آینده آن] تصمیم بگیرند».

«ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این ارتباط مدعی شد: «فرانسه باور ندارد که بشار اسد بتواند سوریه جدید را رهبری نماید».

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در لوکزامبورگ با انتشار یک اطلاعیه رسمی اعلام کردند که «اتحادیه اروپا تنها در صورتی در بازسازی کشور جنگ زده [سوریه] مشارکت خواهد کرد که یک انتقال قدرت سیاسی فراگیر، گسترده و واقعی به طور جدی در حال انجام باشد».

شایان ذکر است که این موضع اتحادیه اروپا در تناقض با موضع دولت آمریکا قرار دارد که هفته گذشته اعلام کرد «برکناری اسد از قدرت دیگر اولویت این کشور نیست».

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه اعلام کرد که مقامات واشنگتن از تمرکز بر سیاست «حذف بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از ساختار قدرت در این کشور جنگ زده عقب نشینی کرده‌اند. نیکی هیلی در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران گفت: «اولویت ما دیگر یک جا نشستن و تمرکز بر برکناری [بشار] اسد نیست. اولویت ما آن است که به نحوه به انجام رساندن امور و افراد مورد نیازمان برای همکاری در خصوص ملت سوریه نگاهی دقیق بیاندازیم».

گفتنی است که اتحادیه اروپا میزبان یک همایش بین المللی در بروکسل جهت جمع آوری کمک مالی برای پناهجویان سوری خواهد بود. نمایندگانی از ۷۰ کشور در این همایش که از سوی آلمان، انگلیس، نروژ، کویت، قطر و سازمان ملل متحد ترتیب داده شده است، شرکت خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار