بازدید 53729
درباره سوءرفتاری که فراگیر شده است؛

چرا حمید گودرزی هزینه اظهاراتش را با یک «تکذیب» پرداخت نکرد؟

اظهارات گودرزی در رد برداشت از صحبت‌هایش و «شیطنت» خواندن این برداشت‌ها، در حالی است که تنها فیلم‌ دارای فیلم ناامیدکننده که بازیگرش فریاد می‌زند، عرق‌گیر بر تن دارد و سیمرغ بلورین را برده، «ابد و یک روز» است و برنده این سیمرغ بلورین نیز «نوید محمدزاده» برای بازی تأثیرگذارش در نقش یک معتادِ خرده فروش است که انصافاً نیز این نقش را به خوبی درآورده است.
کد خبر: ۶۸۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱ 02 April 2017
حمید گودرزی چه کسی را نقد کرد؟
موضع گیری حمید گودرزی در برنامه «دورهمی» علیه فیلم سینمایی «ابد و یک روز» که به شدت از سوی سینماگران، منتقدان و مخاطبان مورد توجه قرار گرفت و سپس انکار این موضع‌گیری، این پرسش را پیش آورده که آیا قرار نیست هیچ چهره‌ای برای رفتار یا گفتارش هزینه‌ای پرداخت کند و همچنان می‌توان «تکذیب» را بزرگ‌ترین گریزگاه برابر گرداب نقد عمومی مورد بهره برداری قرار داد؟
 
به گزارش «تابناک»؛ اظهارات حمید گودرزی، بازیگر سینما در برنامه «دورهمی» به شدت جنجال آفرین شد، تا شاهد رقم خوردن حواشی وسیعی باشیم. او در خصوص غیبت چند ساله خود در سینما و تلویزیون با اشاره به باندبازی حاکم بر فضای هنری، توضیح داد: «در دهه هشتاد که ما فیلم بازی می‌کردیم، آدم هایی که روی پرده می دیدیم، قهرمان، خوشتیپ و خوش قیافه بودند. مردم اگر، پنج تومان، چهار تومان پول، سه تومان  بلیت می‌دادند و به سینما می آمدند، خوشحال از سالن بیرون می آمدند. در آخر هم با حال خوب از سینما بیرون می‌آمدند.»
 
بازیگر فیلم داماد خجالتی و چپ دست ادامه داد: «آقای مدیری الان می آیند هشت تومان می دهند و یک آدم‌های چرکِ کثیفی را -خودتان رفته‌اید جشنواره و می‌بینید- که پسره با زیر پیراهن فیلم بازی می‌کند -اسم نمی‌برم- و بعد فیلم پایان تلخ، یک پایان باز، بدون قهرمان. مرده با خانمش از سالن بیرون آمده و هشت تومان هم داده و به زنش مشکوک است و موبایل زن را (نگاه می کند). چرا؟ در فیلم مرد به زن خیانت می‌کند.»
 
گودرزی افزود: «سریال ترکی می‌بینیم، نویسندگان عزیزمان از روی سریال‌های ترکی لطف می‌کنند و خیانت را تم قرار می‌دهند و مردم عزیزمان هم بدون آنکه جای پارک پیدا شود، بدویی بروی توی سالن، خیانت کردن نگاه کنی و با حال بد از سالن بیرون بیایی. نه قهرمانی وجود دارد، نه پسر خوش تیپی وجود دارد، فقط هم می‌گویند این خوب بازی کرد. چرا؟ چون دو تا داد بیشتر زد و چون رگ گردنش بیشتر پاره شد، به او سیمرغ بلورین می دهند. آخر اینکه نشد.حمید گودرزی چه کسی را نقد کرد؟
 
بازیگر فیلم‌های بی‌وفا و مجنون لیلی تأکید کرد: «در تمام دنیا برای آن به سینما می‌روند تا آنچه در زندگی طبیعی نمی‌بینند، روی پرده ببینند. رویاهایشان را روی پرده ببییند. (با اشاره به مهران مدیری) آدم ببیند نگاه می‌کند، لذت می‌برد. من هشت تومن بدهم، بروم چه نگاه کنم؟ پلشت... .»
 
اظهارات حمید گودرزی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در اینستاگرام این بازیگر واکنش بسیار منفی در پی داشت و بسیاری از کاربران این شبکه‎‌ها با اشاره به سوابق حرفه‌ای غیرقابل دفاع گودرزی در بازی در فیلم‌های دختر، پسری بی‌محتوا که بعضاً ارزش یک بار دیدن نیز ندارد، پرسیدند که با چه اعتماد به نفسی و اتکا به چه کارنامه‌ای درباره سیمرغ بلورین صحبت و تصور کرده به او در سینمای ایران ظلم شده است؟!
 
این انتقادها باعث شد تا حمید گودرزی امروز رسماً جا بزند و از آنچه به صراحت گفته، به سرعت عقب نشینی کند و بکوشد انتقادهای مطرح نسبت به خود را کاهش دهد. بازیگر «دزدان خیابان جردن» در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام با انتشار عکسی از نوید محمدزاده نوشت، منظورش این بازیگر نبود و حتی اشاره کرده که در یک تماس تلفنی با او، مستقیم قضیه را با محمدزاده مطرح کرده است.
 
حمید گودرزی در تکذیبیه‌ خود تأکید کرده است: «عده‌ای شیطنت کردند و صحبت‌‌های من را کنار یکی از فیلم‌های خوب و ارزنده سینمای ایران گذاشتند و خواستند حرف‌های من را به این فیلم و بازیگر مورد نظرش ربط بدهند. خواهش می‌کنم فضا را مسموم نکنید. من نه تنها توهین نکردم، بلکه انتقادم از کلیت فضای سینمای ایران در این سال‌ها بود، نه فیلم و بازیگر خاصی.»
 
اظهارات گودرزی در رد برداشت از صحبت‌هایش و «شیطنت» خواندن این برداشت‌ها، در حالی است که تنها فیلم دارای فیلم ناامیدکننده که بازیگرش فریاد می‌زند، عرق‌گیر بر تن دارد و سیمرغ بلورین را برده، «ابد و یک روز» است و برنده این سیمرغ بلورین نیز «نوید محمدزاده» برای بازی تأثیرگذارش در نقش یک معتادِ خرده فروش است که انصافاً نیز این نقش را به خوبی درآورده است. بنابراین، انکار مخاطبِ موضع گیری گودرزی توسط او، به خودیِ خود توهین به شعور مخاطب محسوب می‌شود.
 
با این حال، نکته مهم‌تر از مواضع غیرکارشناسی گودرزی، این است که موضع‌گیری آخر حمید گودرزی بیش از پیش نشان داد که عدم مسئولیت پذیری نسبت به رفتار یا گفتار در ایران هر روز شایع تر می‌شود و ظاهراً به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که هیچ کس حاضر نخواهد بود برای آنچه انجام داده یا موضع‌گیری که داشته، ذره‌ای و کمتر از ذره‌ای هزینه پرداخت کند.
 
قریب به اتفاق چهره‌ها به محض آنکه درمی‌یابند به واسطه خطای رفتاری یا گفتاری در گرداب نقد عمومی گرفتار شده‌اند، به جای اصلاح موضعشان و یا پذیرش هزینه آنچه انجام داده‌اند یا گفته‌اند، به راحتی حرف‌ یا عمل خودشان و همه چیز را تکذیب می‌کنند؛ رویکردی که باعث شده شمار تکذیب‌ها در سال به رقمی نجومی برسد و همواره رسانه‌ها متهم شوند که نقل قول‌ها، برداشت‌ها و تفسیرهای کذب منتشر می‌کنند و بار بی‌مسئولیتی چهره‌ها بر دوش رسانه‌ها سنگینی کند.
 
به نظر می‌رسد، باید هزینه این «تکذیب‌ها» و «جا زدن‌ها» توسط افکار عمومی آنچنان برای چهره‌ها افزایش یابد که ساده‌ترین گریزگاه توأم با بی‌مسئولیتی، انکار واقعیت نباشد. اگر افکارعمومی در آینده چنین هزینه‌ای به چهره‌ها به جهت تکذیبِ کذب‌شان تحمیل نماید، شمار گروهی که همچنان جسارت می‌کنند به جای پذیرش هزینه رفتار و گفتارشان، دست روی گزینه تکذیب و انکار بگذارند، از شمار فیلم‌های گودرزی که عمدتاً ضعیف و غیرقابل دفاع است، کمتر خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۲۲
با بعضی حرف هاش واقعا مخالفم اما به زور از یه جا حرفش رو کات کردید و به اون تیکه اش میچسبونید و منظورش رو به یه شخص خاص میرسونید درست نیست فکر کنم. یکم خوشبین باشیم بد نیست. به جای این کار حرف هاش رو نقد کنید.(جایی که به نظرتون ایراد داره)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
واقعا بنده موندم چطور ایشون استدلال کردند
الان درد جامعه ما اعتیاد.طلاق .خیانت و...است سرمونو کنیم زیر برف فیلمای مزخرف دوست دهتر دوست پسری بسازیم؟؟؟؟شما بازی کنی همه چی درست میشه؟چقد توهین؟چقد دست گربه به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف..
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
ایشان انتقادی به انتخاب سوژه ها مطرح کرد. پر واضح است که در یک فیلم بازیگر خودش لباسش را انتخاب نمی کند و اصولا سوزه فیلمنامه انتخاب شده توسط کارگردان را بازی می کند و نباید این انتقاد را به خود بگیرد. اتفاقا اگر توانسته باشد آن پلشتی را به این حد تاثیر گذار نمایانده باشد لایق سیمرغ بلورین هم هست اما انتقاد و نظر شخصی این بود که سوِه هایی که این روزها برای ساخت فیلم انتخاب می شود بیشتر ملال آورند که دسته کم به نظر من بی راه هم نیست. گواه این موضوع هم استقبال زیاد از فیلمی مثل خوب بد جلف است که بدون دست مایه های ملال آور و با فراهم کردن اوقاتی شاد برای خانواده ها موفقیت زیادی کسب کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
بازیگر فیلم داماد خجالتی و چپ دست ادامه داد! خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
اعتماد به نفس زیادی هم داره این آقای خود خوش تیپ پندار ! مگر بازیگری به تیپ و قیافست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
منظور از خوش تیپ خودشه واقعا؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
دستش هم درد نکنه کاملا هم درست گفت .من وقتی ابد یک روز دیدم تا چند روز دچار سردرگمی فکری بودم .ما خودمون از این بدبختی ها زیاد داریم بعد این اقایون هم اشک گریه بدبختی با اشکال چندین پکیج عرضه می کنند.اگر من بودم به این فیلم کلاغ سربی هم نمیدادم چه برسه سیمرغ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
به طور خاص اين فيلم ابد و يك روز واقعا بد بود! بد به معناي واقعي كلمه. حيف پول كه به سي دي اش داديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
فیلم های کمدی هم هست می تونستید اونهارو انتخاب کنید و ببینید که غمگین نشید ابدو یک روز عای بود و عالی تر ازاون بازی محمدزاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
مثبت ها را عشق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
ابد و یک روز یکی از بهترین فیلم های چند سال اخیر... شما می تونی بر اساس سلیقه خودتون فیلم انتخاب کنید و تماشا کنید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
حرفی که زده راسته. الان سینمای ایران شده چرت و پرت. خیانت و بدبختی و فلاکت.. اسمشو گذاشتن هنر و دارن یه مشت خزعبلات تحویل ملت میدن. کسی که میره فیلم میبینه میخواد سرگرم و بانشاط بشه ولی این فیلمای فعلی بدتر افسرده و بدبین و ناامید میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
مضمون هر فیلمی اعلام میشه...پس کسی که دنبال سرگرمی هست مجبور نیست این فیلم یا فیلم های مشابه رو ببینه...بره فیلم کمدی ببینه که با نشاط بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
و گودرزی هم بازیگر همین سینمای چرت و چرت و خیانت و بدبختی که تو میگی ،
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
خیانت و بدبختی و فلاکت ، چرتو پرته ؟ ، خب مسئولین هم مثل شما به این مسائل نگاه میکنن و معتقدن بجای حل مسائل باید صورت مسئله رو پاک کرد ، دوست عزیز سینما مثل تلویزیون نیست ، شما میتونی برای اینکه افسرده نشی چرتو پرتارو نبینی برو بلیط یه فیلم سرخوشانه بخر ببین ، ابد و یک روز و فروشنده چرتو پرت ن؟! ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
حسادت كه شاخ و دم نداره بذار خالى شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
قبول کنیم که خیلی بی راه نگفته...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
با سلام و عرض خسته نباشید
ایشون حرف هایی زدند که درست بود ولی این خوب نیست رسانه ها سوءاستفاده کنند و از جشنواره ای طرفداری کنند که به قول این رسانه ها خیلی حرفه ای داوری نمیشود . برای مثال در همین رسانه ها به سیمرغ بهترین موسیقی متن گیر دادید و زیر فشار گذاشتید حالا میایید میگویید چرا اجازه انتقاد نداریم.بعد ایشون چیزی رو تکذیب نکرده اند گفته منظورشون به آقای نوید محمد زاده نبوده شما بیایید به زور ایشون رو زیر بار انتقاد و حرف قرار دهید . البته در کل حرف هایی که ایشون زدند اصلا تخصصی نبوده و در برنامه ی دورهمی بودند نه برنامه هفت پس بحث تخصص را وارد نکنید
امیدوار توسعه انتقاد درست و انتقادپذیری در سال 1396
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
بجای پرداختن به شعور مخاطب برو اصل موضوعی که ازش حرف زده رو بازش کن
واقعا محتوای فیلم های ایرانی داره به چه سمتی میره؟
بنظرم نقدش بجا بود ولی بیانش اونقدر بد بود ک. موضوع رو منحرف و خرابش کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
نوید محمدزاده برای ابدویک روز سیمرغ نگرفت. پریناز ایزدیار گرفت . یه مقدار اطلاعاتتان را به روز کنید.
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
اقا خودت اطلاعاتت رو بروز کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
جفتشون گرفتند داداش. يكي براي بازيگر نقش اول زن و يكي براي بازيگر نقش مكمل مرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
آقای گودرزی این فیلم های تلخی که ساخته میشه تخیلات کارگردان ها نیست ، این ها واقعیت جامعه ی ماست که حتی گاهی اوقات تلطیف شده ، خیانت در جامعه هست که سینما میشه نه بالعکس ، فقر ، اعتیاد و مشکلات اقتصادی در جامعه هست که در فیلم ها انعکاس پیدا میکنه

از اینها که بگذریم خداییش کدوم بازیگر درجه یک میاد توو یه برنامه ی تلویزیونی جلوی چشم بیننده ها از مجری ای که کارگردان هم هست گدایی بازی بکنه و با استیصال و درماندگی درخواست بازی کردن بده که " تورو خدا منو توو فیلم آینده تون بازی بدید آقای مدیری ، قول میدم که پول هم نگیرم ! "

آقای گودرزی امسال که گذشت ولی شما برو شورای شهر ثبت نام کن ، شاید اونجا موفق شدی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
شورای شهر رو خوب اومدی :))
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
واقعیتهای جامعه ما را که شما نام بردی مگر خود مردم نمی دانند و نمی بینند که با پرداخت حداقل 8 هزار تومن بروند تماشاکنند. در سالهای اخیر اینهمه فیلم تلخ و با تم خیانت و اعتیاد و فقر ساخته و پخش شده. شما بگو چه نتیجه مثبتی به دنبال داشته. مردم خسته شدند از اینجور فیلمها. همیشه فیلمهای کمدی بالاترین میزان فروش رو در جدول آمار داشته چون مردم دنبال شادی و نشاطند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
در حال حاضر که فیلم های کمدی پای ثابت سینما بوده و هست و مخاطب حق انتخاب داره ، سینما مثل تلویزیون نیست که شما مجبور باشی فیلمی رو تحمل کنی ، تاثیر مثبت رو که دیگه شما باید از مسئولین بپرسی چون وظیفه فیلم طرح مسئله س ، حل معضلات اجتماعی وظیفه ی مسئولان مملکته ، الان چندتا فیلم کمدی رو پرده ی سینما هاست ؟ ، بس نیست ؟ ، کمه؟ ، به نظر من فیلم خوش ساخت باشه ولی تا میتونه تلخ باشه ، چه اشکالی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
معلوم میشه بیکاری عزیز فقط میای کامنت میذاری
حمید گودرزی درست گفته و جنجال براه افتاده وادارش کرد به تکذیب این یک فشار برای خفه کردن صدای واقعیت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
اگر درست بوده نباید تکذیب می کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
خیلی آدمای بزرگتر از حمید گودرزی برای کارای خیلی مهمتر و اشتباهاتی که تو زندگی مردم بسیار تاثیر گذاری داره، کوچکترین معذرتخواهی ای نمیکنن. حمید گودرزی که سهله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
بگم ؟ بگم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
سلام. اما من با کلیات اظهارات ایشان، فارغ از اینکه چه کسی گفته است، تا اندازه ای موافقم. در گذشته حال سینمای ما خوب نبود اما حالا بدتر هم شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
راجب تم خیانت و زیرپیراهن بسیار عالی گفت که الان در سینمای ما پز روشنفکری شده ولی بعدش که حرفش را پس گرفت خوب نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
راجب نه ! راجع به . درست بنویس .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
برای شما عمیقاً متأسفم. به جای اینکه روی این موضوع مقاله بزنید که اصلاً چرا یک فرد دگراندیش (که البته در این مورد مطمئن نیستم آن قدر هم ایشون دگراندیش باشد و با بررسی نظرات سایت‌های مختلف حدود یک چهارم نظرات رو هم‌سو با ایشون حالا با ادبیات متفاوت دیدم) باید هزینه بابت اظهارنظرش بدهد. اگر قرار باشد هزینه‌ای هم بدهد، این هزینه در قالب بحث و گفتگو و فضای تبادل نظر باشد. من هم اگر هزاران نفر با فحش ناموسی به اکانتم حمله کنند عقب‌نشینی می‌کنم. هرگاه افکار عمومی فحش و مسخره کردن رو جایگزین روش‌های متمدنانه‌تر کرد و شما هم جای دستور حمله دادن، در این زمینه فرهنگ‌سازی کنید و به شخص مزبور فرصت توضیح و یا دفاع از نظراتش رو دادید، اون موقع انتظار جسارت از بقیه در ثابت موندن روی حرفشون داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
ولی در مورد فیلمانه های بدرد نخور فیلم‌های این روزها راست میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
مشكل أصلي اينجاست كه در ايران آزادي عقيده وكلام از بين رفته اگر يك نَفَر بياد عقيده اش رو مستقيم بگه اونقدر له ميشه كه مجبوره عقب نشيني كنه يا بهتره بگم حرفش ماست مالي كنه چه عيبي داشت نظر آقاي گودرزي نظرش رو گفت ميتونيم قبول داشته باشيم ميتونيم نداشته باشيم چرا تحمل شنيدن نظرات متفاوت اين همه برامون سخت شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
تابناک،حالا شما چرا مته به خشخاش می گذاری؟!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
من برنامه رو کامل دیدم. او هیچ اشاره ای به هیچ فیلمی نکرد و کلی صحبت کرد. شما هم مصداقسازی نکنید. من طرفدارش نیستم‌ولی اساس حرفهاش که راجع به باندبازی بود کاملا صحیحه و همه قبول دارن. شما هم بعنوان یک سایت پرمخاطب سعی درافشای این باندها کن و نه اینکه دنباله رو حرفهای برخی.
پاسخ ها
پرواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
کاملا موافقم. شما تابناک یکبار هم که شده مثل این فیلم حارجیا که یک روزنامه سعی در افشاگری میکنه پرده ازین باند بازی بردار. سوژه بسیار خوبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
درود بر ببر کرد فروردینی: نوید محمد زاده
رفتار و عکلکرد برخی از مردم درباره اظهارنظر یک بازیگرد نشان دیگریست بر عدم بلوغ نقد و واکاوی در سینمای ایران و سایر حوزه ها که نمونه های آن کم نیستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
بستگی دارد به این که چه کسی چه اظهار نظری می کند . باید دید گوینده مطلب خودش جه عملکردی داشته .
مشکل آمها اینه که فکر می کننه همیشه باید در اوج بمانند . نه برادر من همجین قراری نیست !! اگر قرار بر این بود که جا برای رشد دیگران باز نمیشد . در هر دوره ای عذه ای مشهور میشوند و در دوره بعد افراد جدیدی می آیند . باید با این موضوع کنار آمد . هر چند درک می کنم برای افراد شاخص بسیار سخت است .
انصافا فیلم ابد و یک روز بی محتواست وارزش دیدن نداره
اینکه حمید گودرزی چه کارنامه ای دارد نمی دانم و شاید قضیه ای علی حده باشد ولی اینکه فیلم ها می توانستند مشکلات جامعه را هنرمندانه تر و ظریف تر به نمایش بگذارند شکی نیست.
جسارت نکرده. بنده خدا نظرش رو گفته.
حالا چرا تابناک طرفدار نوید محمدزاده شده الله و اعلم.
حدودابا ۶۰تا۷۰درصدصحبتهای اقای گودرزی موافقم
البته بااجازه تابناک
حمید گودرزی متوهم، با خودش چی فکر کرده، این پسر اصلا بازیگر نیست، یه نقش کلیشه آبکی رو تو یه سری فیلم چرت و پرت که حتی ارزش نداره 1500 تومن پول CD براش بدی، بازی کرده، فکر کرده شده بازیگر!!! به هر حال مردم هنرمندا رو از هنرمندنماها خوب تشخیص میدن و برای هنرمنداشون ارزش قائلن.
بچه از بزرگش یاد میگیره، مگه بفیه تکذیب نمیکنن، تا حالا کدوم مسولی رو دیدی تو این کشور قبول کنه مسولیت حرفش رو. بی خیال همه چیمون به همه چیمون میاد.
همین حرفها را رضا کیانیان هم بیان کرد چرا کسی به او حمله نکرد ؟مشکل اینجا است خیلی ها تحمل شنیدن حرفی که مورد پسندشان نیست را ندارند حمید گودرزی یک انتقاد ساده کرد گفت فیلمی که خیانت و پلشتی را نشان بدهد را دوست ندارد به نوع نقش بازی کردن یک نفر در فیلم هم انتقاد کرد که اصلا مهم نیست من ابد و یک روز را دیدم وسط فیلم هم پا شدم امدم بیرون بعنوان یک بیننده فیلم دوست ندارم تلخی های زندگی را بدین شکل ببینم تلخی هایی که با شدت و ضعف هر روز با ان دست به گریبانیم اتفاقا اقای گودرزی خیلی هم مودبانه و صادقانه صحبت میکرد
از قدیم گفتن که آدم اول فکر میکنه بعد سخن به زبان می آورد, تمام این رفتارها به سیستم آموزش بر میگردد به طور کلی البته
انتقاد مگه آزاد نیست البته اگه به شخص خاص توهین شود نه ولی انتقاد از مافیای سینما جایز است وباید به افرادی چون گودرزی بیشتر بها داده شود
من مصاحبه رو نديدم ولي اين صحبت ها رو خوندم كاملا درست بود
آخه اين بنده خدا كه اسم كسي رو نياورد
حالا مگه دروغ گفته که اینقدر غیرتی شدید البته از قدیم گفته اند که حرف حق تلخ است
مقاله منطقی و باارزشی بود ، متاسفانه بی تربیتی رفتاری و کلامی از سطح خیابانهای بدنام شهر ها به عرصه های عمومی کشیده شده است . و هرکسی که به هر دلیلی گمنام و در حال فراموشیست ، سعی میکند با توهین و فحاشی و شکستن شخصیت سایرین ، خودش را مطرح و مجددا به سر زبانها بیندازد ، که قطعا مردم باید با تحریم جدی و طولانی اینگونه افراد جواب دندان شکنی به سایرین که قصد ابن عمل ناپسند و ناجوانمردانه را دارند گردند . متاسفانه عوامل دورهمی هم برای بیشتر جذاب کردن برنامه تقلیدی و سبک خود به اینگونه اعمال و جریانها عمدا دامن میزنند .
همه مردم برداشتشان نوید محمدزاده بوده بعد براحتی میاد میگه سوبرداشت و شیطنت!! کار خوبی نیست اینجور رفتارها
خوب راست گفته. سینمای این روزها بازتاب جامعه پر از عصبیت این روزها هست و بس! واکنش ها به حرفش رو ببینید. همه عصبی هستیم. اینستاگرام بعضی از این به اصطلاح هنرمندا رو بخونید متوجه میشید! وقتی فیلمهای با این مضمون مخاطب دارند یعنی مخاطب تو شرایط مشابه هست و درک موقعیت براش ساده تره بنابراین بیشتر می پسنده و این یعنی وضع روان جامعه سالم نیست! من با حمید گودرزی موافقم. فیلنامه های قدیمی قشنگتر بودن. سریال خانه سبز رو یادتون بیاد.. واقع زیبا و دلنشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
از این جهت دیدن، بله درسته متاسفانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
می تونست همین حرف های شما رو بدون اشاره به یک فیلم و شخص خاص بزنه . در واقع باید کلی گویی می کرد .
واقعا اعتماد به نفس داره این گودرزی
توی فیلم ابد و یک روز خیانتی نبود ... ایشون از خیانت هم صحبت کرد ... نوید محمد زاده یک بازیگر عالی هستند
حالا مگه خود آقای گودرزی چه شاخی تو سینما شکونده که به دیگران ایراد میگیره؟
بهتره یکبار دیگه کارنامه کاریشون رو نگاه کنه
حتی یک کار ارزنده در کارنامه نداره تماما فیلم های زرد و عوام پسند
پاسخ ها
فرهاد
| Iraq |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
ببجشید آقای خاص کار شناس فیلم عوام نپسند
فيلم ابد و يك روز و فيلم خشم و هیاهو مزخرف ترين فيلم هاي بوده كه در عمرم ديدم فيل بايد اميد دهنده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
خشم و هیاهو که از یک ماحرای واقعی اقتباس شده بود . تقصیر نوید محمدزاده چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
این نظر شخصی شماست و کاملا سلیقه ای است من که از فیلم ابد و یک روز واقعا لذت بردم فیلمنامه بسیار قوی داشت ضمنا آنکه با پنهان کردن واقعیت آیا اونا از بین می رن بنظر شما کشور ما فقط گل و بلبل فقیر و معتاد و ... نداره
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
آخه یعنی چی که فیلم باید امید دهنده باشه؟ کی به شما اجازه داده که واسه کلیه فیلم‌ها تعیین تکلیف کنی؟
خوب شما برو اون فیلمی که امیددهنده‌ست رو ببین.
صد در صد موافقم. فکر کردید بالیوود یا همین هالیوود چی فیلمی میسازند. 90درصد فیلمها برای شادی و حال خوب دادنه . فکر کردید اونها کم بدبختی و مشکل دارند. فیلمهای اغصاب خورد کن امروزی که جز یاس و ناامیدی با فیلنامههای سر در گم. حرف حق زده وسلام
اقای گودرزی شما با با این طرزفکرت به درد بازی تو بالیود و فیلمهای هندی می خوری !!برو پیش عامرخان و شاهرخان!!!!!!!!!!
انتقاد گودرزی درست و کاملا مودبانه بود
تابناک عزیز، خوب نوشتی. کلا این قضیه داره تبدیل به یک فرهنگ عمومی جامعه از بالا تا پایین میشه. دو پهلو صحبت کردن، صادق نبودن، دروغ گفتن، تقیه کردن، تکذیب کردن واضحات و ....
بیشتر از همه هم در بلند مدت، در لایه های بالای سیاسیون اتفاق افتاده و به پایین تزریق شده.
دوستان سينما مديومي نيست كه بشه در مورد اعتياد و باقي معظلات جامعه حرف بزنه سينما براي سرگرم كننندگيش رشد كرد از سينما همينو بخوايد
یعنی این خبر زرد و آبکی انقدر مهم است که در تیترهای اصلی آنرا گذاشته اید و بعد یک عده هم آمده اند کامنت داده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟ جالب است برای خبرهای مهم روز تیتر اصلی نمیزنید و هیچ نظری هم منتشر نمیشود بعد برای همچین خبری این همه مطلب گذاشته اید، تاسف برای تابناک و اداره کننده اش و تاسف بیشتر برای آنهایی که برای این اخبار سخیف و خاله زنکی نظر میدهند.
جمید گودرزی دستت درد نکنه.... حرف حق رو زدی و حرف حق تلخه....
به نظر بنده منظور اقای حمید گودرزی فیلم هفت ماهگی و اقای حامد بهداد بود. چون تم این فیلم خیانت است و در چند صحنه حامد بهداد با زیرپوش بازی کرده است.
واقعا وقتی یه بازیگر درجه یک مثل نوید محمد زاده میاد باید یه عده حسودی کنن بعد هم طرف میگه ادم حسودی نیستم
مردم ما،نهاد ها،سازمان ها،نهاد های فرهنگی،هنری و.و.و. باید انتقاد پذیر باشند و یاد بگیرند که دیگری نظر،سلیقه،باور،و دیدگاهی متفاوت دارد. و بیان آن نباید مورد هجمه قرار بگیرد. هر کس می تواند نظر خودش را بگوید و اگر انتقاد یا دفاعی دارد،با بیانی مودبانه بگوید.اقای گودرزی هم دیدگاه خودش را گفت،درست یا نادرست،این همه هیاهو برای چه؟
متاسفانه در جامعه ای زندگی می کنیم که موقع بیان نظرات و عقاید باید به شدت حواسمان به خودسانسوری باشد وگرنه مثل این بازیگر گرفتار آماج حملات میشویم. از یکطرف نگران باشیم از حرفهایمان انتقادی برعلیه دولت و سیاسیون و ... برداشت نشود و از طرف دیگر طرفداران بازیگران و کارگردانها، خوانندگان، ورزشکاران برداشت سویی از حرفهای ما نکنند. ماجرای ملا نصرالدین و پسر و الاغش رو به یاد بیارید که در رفت و آمدشان هرطور رفتار میکردند مورد انتقاد هم ولایتی ها قرار میگرفتند و این حکایت این روزهای ماست.
در مورد یک میلیون فالوئر خیلی خوب اومد . واقعا سطح درک هنر در جامعه رو نشون میده . البته خودش هم فقط فیلم در پیت بازی کرده .
به هر حال هر فیلمی مخاطب خودش رو داره و البته هر از چندگاهی هم یه چیزی مد میشه یه موقع فیلم گیتار و خوانندگی و یه موقع هم پز روشنفکری دادن ...
احمدی نژاد هم در اهواز کلی انتقاد کرد و طرف حسابش هم مشخص نبود!!!
من نه اهل سینما هستم. فیلم تلوزیون هم توفیق اجباری نصیبم میشه نگاه کنم
اما. این آقا انتقاد کرده. و با روشی که ما در پیش می گیریم. کسی جرات نمی کند انتقاد کند
پاسخ ها
sajad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
بهترین نطر بود
ابد و یک روز و خشم و هیاهو رسما اشغال هم حساب نمیشن! چه وضعشه!! مد شده هر دری وری را به اسم روشنفکری به خورد مردم بدن و با هزار دوز و کلک مردم را بکشن سینما ازش پول بگیرن!!!!
حالت تهوع به ادم دست میده ! خجالت بکشید!
سینمای سیاه به درد نمیخوره. اگر مضمون یک فیلم معضلات اجتماعی هم باشه باید امید درش وجود داشته باشه یا به زبان طنز باشه. وگرنه میشه فیلم سیاه و چرک و شبه روشنفکری.
به نظر بنده سینما هم نیاز به فیلم های طنز داره هم فیلم های اجتماعی واقع بینانه و انتخاب رو برای انتخاب فیلم به مخاطب بده..ولی متاسفانه فیلم های با موضوع خیانت و اعتیاد و آسیب های اجتماعی دیگه خیلی از فیلم های دیگه پیشی گرفتن و این برای جامعه ی افسرده ما خیلی خوب نیست و ی جورایی داره تکراری میشه
پاسخ ها
sajad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
کاملا موافقم
منم 150 ميليون بابت هر فيلم بگيرم
طلبكار مي شم چرا حقوقم كمه و ميگم چرا فيلم لذت بخش و بازيگر خوشتيپ كم شده!
اينا از سيريه
حالا چرا اين فرد لو داد دستمزدشو (علي رغم همكاراش)خدا عالمه
ولي حيف كه نون بازو چقدر تو اين زمونه سخت درمياد و نونه.....
درست گفته
حرف حساب زده. ابدو یک روز چی داشت مثلا؟؟؟ کاملا با حرفاش موافقم سینمای ایران به بیراهه می رود.
سلام.اینکه بگوییم در همه جای دنیا می آیند و تصاویری را فیلم می کنند که مردم در رویاهایشان می بینند خیلی ساده انگاری است.کجای دنیا این وجود دارد. آنهم نوعی از سینماست.
کار بسیار بزرگ کارگردان و بازیگران ابد و یک روز ستودنیست.من این فیلم را 5 بار دیده ام و عالیست.
حميد گودرزي انجا كه گفت تهران مال تهرانيهاست و نه مال شهرستانيها و انجايي كه به قوم لر توهين كرد و ان نامه سر گشاده همسرش از امريكا شخصيت ايشون براي همه روشن شد اگه خودش نقش اول همين فيلما بود اون وقت چچچچچچچچچچچچچچچچي ميگفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
ولی اینکه گفته تهران مال تهرانيهاست
راست گفته وگرنه هرکی از شهرستان راه نمی افتاد بیاد تهران این وضعیت ترافیک و هوا بشه
ایشون به موضوع خیانت اشاره کردند و کاملا هم حرفشون درست بود ، موضوع خیانت در چند سال اخیر موضوع شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است که واقعا تاثیر بدی در فرهنگ این مرزویوم داشته ، جهت گیری نویسنده متن کاملا غرض ورزانه است.
با حرفهاي گودرزي كاملا موافقم.
فیلم تلخ می سازند پول جمع می کنن با پولش میرن دنیا گردی و عشق و حال...
آقای مهران مدیری این روزا بد جوری به پیسی خورده و می خواد هر طور شده مطرح باشه . اینم یه راهشه که یکی که توهم زده رو بیاره تو برنامه و طرف هر چی می خواد بگه بعدم بگه نه منظوری نداشتم . خب یه جوی به پا می شه از بی خبری که بهتره !!!
به گفته شخص اقای گودرزی در مکالمه با اقای مدیری برای یک فیلم ۳۰ روزه ۱۵۰ میلیون تومان پول گرفته و نسبت به دستمزد و کار سایر بازیگران حسادت می ورزید که البته اینکار با چراغ سبز مهران مدیری صورت گرفت بعد در مجلس ما به حقوق بالای یک مدیر که یک ارگان یا اداره یا سازمان را مدیریت میکند ایراد میگیرند
با سپاس از حمید گودرزی عزیز برای شجاعت و صراحت کلام ... فقط اشتباه اینجا بود که از یک نفر در سینما چرک و کثیف یاد شد ... همه سینمای ایران در دست آدم های چرک و کثیف .. فیلم ها فقط واسه تلف کردن وقت و پر کردن جیب خودشون ساخته میشه .. در ضمن مردونگی به رگ کلفت گردن نیست وگرنه خر خیلی رگ گردنش کلفته ...
هنرمندانی که از دردهای اجتماع به دور هستند و نظرشان بر این است که حتی این مشکلات به تصویر کشیده نشود، به اعتقاد من هنرمند نیستند. رسالت یک هنرمند در جامعه همین است که هر کدام به نوعی با استفاده از توانمندی هایشان مشکلات جامعه را عیان کنند.
ابد و یک روز یا فیلم جدایی نادر از سیمین که اسکار گرفت و بسیاری از دیگر فیلمها که مورد اقبال عمومی واقع می شوند، ممکن است که سوژه محزونی داشته باشند ولی مگر غیر از این است که از دردهای جامعه حرف می زنند.
فیلم ابد و یک روز عالیست اما بعضی فقط به دنبال اینند که خودشان را به طریقی به مردم نشان دهند
این طور افراد حتی ارزش بحث هم ندارند به نظر من
نوید محمد زاده بازیگری است که تمام فیلم هایش مخاطب دارد و فیلمی خوب است که مردم دوست داشته باشند نه این که دور از زندگی عاادی ما مردم باشد و حتی عصبانیت هایش هم زیبا است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل