بازدید 5167

آماری از سوء تغذیه در میان مردم کره شمالی

کد خبر: ۶۷۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 24 March 2017
سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد، حدود 41 درصد مردم کره شمالی دچار سوء تغذیه هستند و کمبود مزمن مواد غذایی در این کشور همچنان بسیار رایج است.

به گزارش العالم، گروه اچ.سی.تی (Humanitarian Country Team) گروهی متشکل از نهادهای وابسته به سازمان ملل و سازمانهای غیردولتی بین المللی در گزارشی با عنوان نیازها و اولویت ها اعلام کرد نیازهای انسانی در کره شمالی بسیار وخیم است.
 
براساس این گزارش که براساس شاخص گرسنگی در جهان (GHI) تهیه شده است، حدود ده و نیم میلیون نفر از جمعیت کره شمالی یعنی حدود 41 درصد از مردم این کشور دچار سوء تغذیه هستند. این شاخص یک ابزار آماری است که توسط موسسه بین المللی تحقیقات درباره سیاستهای غذایی (IFPRI) محاسبه شده است. این موسسه در فهرست طبقه بندی گرسنه ترین کشورها در جهان، کره شمالی را در ردیف 98 از مجموع 118 کشور مورد بررسی، قرار داده است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، تاپان میشرا (Tapan Mishra) یک مسئول سازمان ملل در کره شمالی گفت کره شمالی از سوی بقیه کشورهای جهان به فراموشی و انزوا سپرده شده و در حال تجربه شرایط انسانی بسیار وخیمی است.
 
وی افزود یافتن منابع مالی برای برنامه های بشردوستانه در کره شمالی که به علت برنامه های هسته ای و بالستیک خود تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد، همچنان یک چالش است.
این مسئول سازمان ملل گفت: ‌ من از کمک کنندگان می خواهم که اجازه ندهند ملاحظات سیاسی مانع از حمایت و کمک های بشردوستانه آنها شود.
 
حدود 18 میلیون نفر از مردم کره شمالی یعنی حدود 70 درصد از جمعیت این کشور که یک میلیون و 300 هزار نفر از آنها کودک زیر پنج سال هستند، به جیره های غذایی اقلامی همچون غلات و سیب زمینی وابسته هستند. اما بیشتر مردم تغذیه ای متعادل ندارند.
 
براساس این گزارش، بین ماههای ژوئیه تا سپتامبر 2016 سهمیه این اقلام غذایی به طور متوسط به 300 گرم در روز برای هر نفر رسید و این میزان خیلی کمتر از هدف رسمی که 573 گرم تعیین شده بود، است.
 
علل این سطح هشدار دهنده سوء تغذیه در کره شمالی بسیار پیچیده است و از زمین نامساعد و شرایط آب و هوایی بد تا نبود بذر با کیفیت و کود و تجهیزات کشاورزی می تواند در آن دخیل باشد.
 
کره شمالی که اقتصاد و کشاورزی آن پس از چند دهه سوء مدیریت و اختصاص منابع مالی به برنامه هسته ای در حال ویرانی است، در نیمه دوم دهه 1990 شاهد قحطی مرگباری بود. بنا بر اعلام سازمان های غیردولتی در این قحطی صدها هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر