بازدید 3075

مخالفت فولکس واگن با پیشنهاد ادغام با فیات کرایسلر

تلاش مدیرعامل فیات کرایسلر برای یافتن یک شریک با عدم علاقه فولکس واگن به مذاکره با رقیب کوچکتر خود، برای بار دوم شکست خورد.
کد خبر: ۶۷۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 09 March 2017
تلاش مدیرعامل فیات کرایسلر برای یافتن یک شریک با عدم علاقه فولکس واگن به مذاکره با رقیب کوچکتر خود، برای بار دوم شکست خورد.

به گزارش ایسنا، سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر هفته جاری اظهار کرد فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست از ادغام اوپل با پژوسیتروئن به سختی ضربه خواهد خورد و ناچار می شود پای میز مذاکره با این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی حاضر شود.

اما ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن به سرعت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: این شرکت که برای احیا از رسوایی آلایندگی دیزلی تلاش می کند، به حد کافی مشکلات دارد و آماده مذاکره درباره هیچ موضوعی نیست.

وی به رویترز گفت: ماه‌هاست که مارچیونه را ندیده است.

مارچیونه مدتهاست از ضرورت ادغام میان شرکتهای خودروسازی برای کاهش هزینه‌های طراحی فناوری و تولید صحبت می کند.

قرارداد پژوسیتروئن برای خرید اوپل، شرکت فیات کرایسلر را در موقعیت دشواری در اروپا قرار می دهد. این گروه مقروض تنها حدود هفت درصد سهم در بازار اروپا دارد و با حاشیه سود ۲.۵ درصد، از بیشتر رقیبانش عقب قرار دارد.

مخالفت مولر با پیشنهاد سرجیونه پس از مخالفت مشابه از سوی جنرال موتورز صورت گرفت. مارچیونه اظهار کرده است جنرال موتورز با وجود تصمیم اخیرش برای فروش اوپل و خروج از اروپا، همچنان گزینه محبوب برای ادغام مانده است.

دان امان، رییس جنرال موتورز در واکنش به این اظهارات به خبرنگاران در نمایشگاه خودروی ژنو گفت: ما پیش از این به این موضوع علاقه نداشتیم و اکنون حتی علاقه کمتری پیدا کرده ایم.

از نظر تئوری، ادغام میان فولکس واگن و فیات کرایسلر بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا با حدود ۳۰ درصد سهم بازار ایجاد خواهد کرد و برای فولکس واگن بواسطه فعالیتهای کرایسلر، موقعیت قوی در آمریکای شمالی فراهم می کند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل فولکس واگن تاکید کرده است بزرگی مقیاس فعالیت، برای این شرکت در اولویت نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار