بازدید 3320
رییس دانشگاه آزاد:

شناخت کمتر مفاخر ایرانی از دردهای روزگار ماست

کد خبر: ۶۷۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 05 March 2017
دکتر حمید میرزاده روز شنبه در آیین آغاز به کار این کنگره در تالار غیاث الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهارکرد: آشنایی مردم با ادیبان و شعرا و فخرای کشور یکی از ضروریات جامعه ایرانی اسلامی ماست.
 
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و رسانه نخستین کنگره بین المللی محتشم، وی افزود: براساس مصوبه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم بر تجدید چاپ آثار فاخر انجام شده در مورد دانشمندان، مفاخر و شعرای ایران گرفته شد.
 
میرزاده گفت: مقرر شد حتی پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیز به مفاخر و دانشمندان هرمنطقه پرداخته شود که این کار عظیمی در عرصه فرهنگی برای آشنایی نسل جوان با مفاخر است.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهارکرد: یکی از دردهای روزگار ما شناخت کمتر جوانان از مفاخر ایرانی است در حالیکه نسل جوان ما بسیاری از مفاخر و اندیشمندان خارجی را می شناسند.
 
دکتر میرزاده به تجدید چاپ کتاب محتشم که بیش از ۳۰ سال پیش توسط انجمن خوشنویسان تهیه شده بود، در ۲۰ هزار نسخه اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ نسخه از این آثار به شرکت کنندگان در کنگره اهدا می شود.
 
میرزاده تاکید کرد: سه دلیل ماندگاری ترکیب بند محتشم و اشعار آیینی این مرثیه سرای بزرگ شیعی ذکر مصیبت اباعبدالله با شرح جانسوز واقعه کربلا، تکیه بر زبان شیرین و معنی آفرین فارسی و صداقت محض محتشم به اباعبدالله است.
 
وی تصریح کرد: شعر محتشم فضای سه بعدی واقعه عاشورا است که به دلایل حیرت آور بیش از ۴۰۰ سال در تاریخ ادبیات عاشورایی ایرانیان ماندگار شده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر