بازدید 3411
تحولات عراق در 24 ساعت گذشته؛

از برخی سرکردگان داعش بیعت خود با بغدادی را شکستند تا استفاده داعش از پهباد برای بمباران اطراف موصل+تصاویر

یک منبع امنیتی در استان نینوا عراق اعلام کرد که برخی از نیروها و سرکردگان داعش بیعت خود با ابوبکر بغدادی را شکسته و با اجرای عملیات انتحاری مخالفت کردند.
کد خبر: ۶۶۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 05 February 2017
 یک منبع امنیتی در استان نینوا عراق اعلام کرد که برخی از نیروها و سرکردگان داعش بیعت خود با ابوبکر بغدادی را شکسته و با اجرای عملیات انتحاری مخالفت کردند.

به گزارش تابناک، این منبع خاطرنشان کرد، در پی انتشار اخباری از کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده اصلی داعش، برخی اعضا و رهبران داعش بیعت با البغدادی را شکستند و دوستگی میان اعضای داعش افزایش یافته است.

وی گفت که یکی از سرکردگان سوری داعش با نام ابو عبدالله الشامی که در کنار گروهی از عاملان انتحاری در موصل می‌جنگید، اعلام کرده بیعت بغدادی را نقض کرده و گفته است "بیعت با یک شخص نامعلوم باطل به شمار می‌آید به این دلیل که بغدادی قدرت و توانایی در اختیار ندارد."

این منبع که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد، افراد جدا شده از ابوبکر بغدادی روایت‌هایی از بخاری و ابن تیمیه ذکر کرده‌اند که در آنها اعلام شده اطاعت از شخصی که وجود ندارد و فردی گمنام و کسی که قدرت بر هیچ چیزی ندارد، جایز نیست.

الشامی این سوال را مطرح کرد: چگونه با بغدادی به عنوان خلیفه خود بیعت کنیم در حالی که وی فاقد توانایی است و نمی‌تواند از اراضی که ما تحت کنترل درآورده‌ایم، حفاظت کند پس دیگر او خلیفه ما نیست.

 استفاده داعش از پهباد برای بمباران اطراف موصل+تصاویر
 
 
 در یک گزارش تصویری جدید که از سوی گروه تروریستی داعش منتشر شد، تروریستها از هواپیما‌های بدون سرنشین برای حمله به مواضع سربازان عراقی در جنوب تلعفر استفاده میکنند.

به نقل از وبسایت «هِوی»؛ بر اساس یک گزارش تصویری که روز 4 ام فوریه (روز گذشته) بر روی کانال های گروه تروریستی داعش قرار گرفت، تروریست‌ها از پهپاد برای بمباران مناطق اطراف موصل و جنوب تلعفر استفاده می‌کنند.  توضیح مختصری که بهمراه عکس هاست، مورد زیر را شامل می شود:

«یکی از پادگان های سوخته در پی حمله به سربازان ائتلاف در روستای سوداحیح در جنوب تلعفر».

داعش ادعا می کند این گزارش تصویری متعلق به مناطق تحت اشغال « ولایت الجزیره» هستند.

 تجهیزات نظامی ارتش عراق در جنوب موصل برای آغاز حملات به بخش غربی شهر

تجهیزات نظامی زیادی به جنوب شهر موصل جهت آمادگی برای مشارکت در نبرد آزادسازی بخش غربی این شهر فرستاده شده است.

به گزارش الوطن العربی، کریم ذیاب، یکی از مسئولان نظامی در ارتش عراق اعلام کرد که تجهیزات نظامی پلیس که شامل صدها خودروی زرهی و نفربر و تجهیزات توپخانه‌ای و سلاح است به همراه صدها سرباز می‌شود، به منطقه تل البوسیف رسید.

وی گفت: نیروهایی که تازه آمده‌اند، نیروهای مستقر در این منطقه را تقویت می‌کنند و هزاران سرباز در منطقه مقابل کرانه دیگر رود دجله در بخش غربی موصل مستقر هستند.

از سوی دیگر، محمد الدلیمی، از مسئولان فرماندهی عملیات الانبار گفت که داعش ساخت ایست‌های مخفی در صحرای الانبار در مجاورت با مسیر بین المللی به سمت مرزهای عراق با اردن را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد که این اقدام داعش پس از آمادگی‌های اردن و عراق جهت گشودن این گذرگاه در مقابل انتقال کالاها و مسافران صورت گرفته است.

این مقام عراقی اظهار کرد که عملیاتی توسط نیروهای عراقی برای دور کردن تروریست‌های داعش از این مسیر بین المللی صورت می‌گیرد و مقرها و ایست‌های نظامی گشوده شده است و نیروهای ارتش در مسیر برای دور کردن خطر از این گذرگاه و کامیون‌های تجاری مستقر شده‌اند.

 عقب‌نشینی ناگهانی داعش از مرز دیالی و صلاح الدین
 
 یک منبع امنیتی در دیالی یک‌شنبه از عقب‌نشینی فوری عناصر عرب و غیر عرب داعش از "المطبیحه" و فرار آنها به سمت "الحویجه" خبر داد.

این منبع امنیتی به شبکه خبری سومریه عراق گفت: " بنابر اطلاعات تجسسی، عناصر داعش که در منطقه المطبیحه در مرزهای اداری بین دیالی و صلاح الدین مستقر بودند یک باره به سمت الحویجه در جنوب غرب کرکوک عقب نشینی کردند."

این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: "الحویجه در حال حاضر پایگاه مهم داعش است و بسیاری آن را موصل کوچک می دانند چرا که تعداد نسبتا زیادی از سرکرده ها و عناصر داعش از ملیت های مختلف در آنجا حضور دارند." وی خاطرنشان کرد که این عقب نشینی ممکن است برای این منظور صورت گرفته باشد که در صورت آغاز عملیات آزادسازی الحویجه، پرونده اداره این جنگ را به داعشی های عرب و غیر عرب واگذار کنند.

گفتنی است که "المطبیحه" یکی از مناطق پر آشوب و درگیری است و در مرز بین دیالی و صلاح الدین واقع شده است و هر از گاهی شاهد درگیری های شدید است.

 الحشد الشعبی راه های ارتباطی داعش در شمال تلعفر را قطع کرد
 
نیروهای الحشد الشعبی روز چهارشنبه با انجام عملیات کاربردی راه های ارتباطی داعش در شمال شهر تلعفر میان روستای عین طلاوی و منطقه تلال سینو را قطع و بر این جاده مسلط شدند.

به گزارش الفرات نیوز،الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این عملیات 40کیلومتر مربع در شمال غرب تلعفر آزاد شد و نیروهای الحشد بر روستای عین طلاوی مسلط و تمامی راه ها و نقاط رخنه که داعشی ها با استفاده از آنها می توانستند به منطقه تلال سینو نفوذ کنند، بسته شد.

بر اساس این بیانیه، نیروهای الحشد همچنین جاده مواصلاتی یاد شده را پاکسازی و پنج بمب کارگذاشته شده در جاده را منفجر کردند.

این بیانیه افزود: نیروهای الحشد توانستند پهباد داعش را در نزدیکی تلال سین سرنگون و شماری از خودروهای بمب گذاری شده را منهدم و سرنشینان شان را به هلاکت برسانند.
دی این عملیات همچنین انبار سلاح داعشی ها شامل 40 گلوله خمپاره و 30 بشکه انفجاری C4 در نزدیکی تلال سینو در شمال غرب تلعفر به دست نیورهای الحشد الشعبی افتاد..
بر اساس این گزارش، داعشی ها از ابتدای عملیات و پیشروی نیروهای الحشد الشعبی تسلط خود را بر منطقه از دست دادند.

 پیشروی 13 کیلومتری رزمندگان نجبا در محور تکریت-موصل
  
فاز دوم عملیات آزادسازی محور تکریت - موصل از 15 بهمن کلید خورد که پیشروی 13 کلیومتری رزمندگان مقاومت نجبا موجب فرار تروریست‌های تکفیری داعش از مراکز و ذخایر مهم نفتی و تسلیحاتی این منطقه عراق شد.

براساس گزارش روز یکشنبه دفتر مقاومت اسلامی جنبش نجبا در ایران، نیروهای مقاومت اسلامی عراق از روز جمعه 15 بهمن‌ماه فاز دوم عملیات آزادسازی موصل از محور تکریت را آغاز کردند که تا به این لحظه، بیش از 13 کلیومتر آزاد و پاکسازی شده است.

رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در این عملیات، پیشروی قابل توجهی در آزادسازی جزیره 'الصینیة' داشتند که در اثر آن شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده و ذخایر تسلیحاتی آنان نیز به غنیمت رزمندگان نجبا درآمد.

در جریان عملیات رزمندگان نجبا به جزیره 'صلاح الدین'، مراکز نفتی مهمی از تسلط تروریست های تکفیریا خارج شد که داعش پیش‌تر، از آن‌ها به عنوان مقرهای فرماندهی استفاده می‌کرد.

رزمندگان مقاومت اسلامی همچنین پنج روستای واقع در جزیره صلاح الدین را آزاد کردند که اهالی آنها به منازل خود بازگشتند.

از دیگر دستاوردهای مقاومت اسلامی نجبا در جبهه های جزیره صلاح الدین می‌توان به انهدام خودروهای حامل تیربار داعش و انهدام ده‌ها کمین گروه تروریستی داعش توسط یگان موشکی این جنبش نام برد.

روستاهای 'عبد علی' و 'عرب سایر' واقع در جزیره صلاح الدین نیز روز گذشته (شنبه 16 بهمن‌ماه) از لوث وجود تروریست‌های تکفیری داعش پاک و چند انبار ذخیره تسلیحات و مهمات آنها به نفع جبهه مقاومت اسلامی غنیمت گرفته شد.
از سوی دیگر، رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء موفق شدند در جاده مواصلاتی بیجی به موصل پیشروی هفت کیلومتری داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی