بازدید 9231

مقام عالی امنیتی روسیه جاسوس از کار درآمد

رئیس اداره امنیت اطلاعات روسیه به اتهام ارتباط با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و خیانت به کشورش، بازداشت شد.
کد خبر: ۶۶۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 31 January 2017
 رئیس اداره امنیت اطلاعات روسیه به اتهام ارتباط با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و خیانت به کشورش، بازداشت شد.

به گزارش اینترفکس، چند روز پس از انتشار شایعات در خصوص سرنوشت «سرگئی میخائیلوف» رئیس اداره امنیت اطلاعات سرویس فدرال امنیتی روسیه، این خبرگزاری به نقل از منابعش مدعی شد وی به اتهام ارسال اطلاعات محرمانه برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دستگیر شده است.

منابع مطلع در سرویس فدرال امنیتی روسیه اظهار کردند این کارمند عالیرتبه سرویس فدرال با همدستی معاونش «دیمیتری دوکوچائف»، بر خلاف مفاد قسم ‌نامه حرفه‌ای خود عمل و با سیا همکاری کرده است.

این منبع گفت: تاکنون در ارتباط با این پرونده، 4 نفر دستگیر شده‌اند ولی به نظر می‌ رسد 8 نفر دیگر هم با این موضوع در ارتباط باشند که البته با توجه به عدم ارتکاب جرم، در دادگاه در جایگاه شهود خواهند نشست.

پیش از این تصور می ‌شد که این بازداشت‌ها ممکن است با پرونده حملات هکرهای گروه «گمنامان بین‌المللی» یا همان «هامپتی دامپتی‌ها» در ارتباط باشد ولی امروز اعلام شد این پرونده «خیانت» ارتباطی با گروه هکرهای گمنامان بین‌المللی ندارد.

پیش از این، روزنامه کامرسانت از دستگیری سرگئی میخائیلوف خبر داده بود و علاوه بر آن، اعلام کرده بود «روسلان استویانوف» رئیس اداره بررسی رخدادهای کامپیوتری سازمان اطلاعاتی روسیه هم به جرم «خیانت» به کشورش، دستگیر شده است.

بازرسان به خبرنگار کامرسانت گفته بودند میخائیلوف از طریق یک رابط، از خارجی‌ها پول گرفته است.

روزنامه روسی نویاوا هم پیش از این اعلام کرده بود این مقام ارشد سرویس امنیتی روسیه، در نشست مدیران ارشد این سرویس بوده که مأموران به ناگاه وارد سالن شده و وی را با کیسه ‌ای کشیده بر سر، از محل جلسه بیرون می‌ کشند.

این در حالی است که آذر ماه امسال بود که سرویس فدرال امنیتی روسیه از آمادگی «سرویس‌های اطلاعاتی خارجی» برای حملات بزرگ سایبری به زیرساخت‌های مالی و بانک‌های بزرگ روسیه خبر داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار