بازدید 5382

اولاند اروپایی ها را به مخالفت با ترامپ فراخواند

کد خبر: ۶۶۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 29 January 2017
رادیو فرانسه گفت:درست چند ساعت قبل از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا، فرانسوا اولاند طی سخنانی در حاشیه اجلاس سران کشورهای جنوب اروپا که هم اکنون در 'لیسبون' در جریان است با لحن تندی نسبت به مواضع دونالد ترامپ هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش فارسی رادیو فرانسه ، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت: «من اعتقاد دارم که باید به دونالد ترامپ با 'قاطعیت' پاسخ دهیم». او اضافه کرد که «وقتی که از سوی رئیس جمهوری آمریکا درباره اروپا اظهار نظر می‌شود و زمانی که او 'برگزیت' را مدل مناسبی برای سایر کشورهای اروپا توصیف می کند، من معتقدم که باید پاسخ او را داد».
 
وی همچنین گفت وقتی رئیس جمهوری آمریکا درباره شرایط اقلیمی در جهان، توافق‌های 'نشست جهانی تغییر آب و هوا' (کاپ 21) در پاریس را بزیر سؤال می برد، باید پاسخ خود را بگیرد». او اضافه کرد که «تصمیمات حمایت‌گرانه ترامپ می‌تواند سیستم‌های اقتصادی را بی‌ثبات کند. مخالفت با پذیرش مهاجران هم همینطور».هولاند نتیجه گرفت که اروپا در مقابل سرنوشتی که انتظار او را می کشد، در موقعیت حساس گزینش قرار گرفته است.
 
'همایش لیسبون' که ٧ کشور جنوبی اروپا را گردهم آورده است، صبح امروز در پایتخت پرتغال آغاز بکار کرد. غیر از رئیس جمهوری فرانسه، رهبران کشورهای پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، قبرس، مالت و یونان نیز در این همایش حضور دارند.
 
این کشورها قرار است خود را برای شرکت در اجلاس اتحادیه اروپا که سوم فوریه در 'مالت' برگزار خواهد شد آماده کنند. موضوعاتی همچون چگونگی هماهنگی اروپا بقصد مقابله با پیامدهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، رسیدگی به توزیع عادلانه مهاجرانی که بی‌وقفه به اروپا وارد می شوند و نیز موضوع امنیت و دفاع اروپا، از جمله مسائل مهمی هستند که در 'اجلاس لیسبون' مورد توجه قرار میگیرند.
 
یکی از مسائل مهمی که کشورهای شرکت کننده باید به آن رسیدگی کنند، چگونگی ادامه همکاری با ترکیه در عرصه مدیریت مهاجران است. این رادیو افزود: روز گذشته ترکیه ، یونان را تهدید کرد که اگر نظامیان ترک پناهنده در یونان را به این کشور تحویل ندهد، ترکیه توافق مربوط به مهاجران را که «مسئولیت ترکیه در آن، جلوگیری از ورود مهاجران به اروپاست»، رعایت نخواهد کرد.
 
یک مقام پرتغالی به خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که اجلاس امروز لیسبون، هدفش تأکید بر همبستگی کشورهای اروپائی عضو اتحادیه اتحادیه است.
فرانسه نیز معتقد است که هدف همایش امروز تجمع کشورهای عضو بقصد به جلو راندن پروژه اروپاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل