بازدید 7190

اعلام میزان محرومیت "ورزشکاران حشیشی!"

کد خبر: ۶۵۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 25 January 2017
قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: مصرف حشیش به خاطر افزایش کارایی ورزشکار و کاهش استرس چهار سال محرومیت به دنبال دارد.
 
به گزارش ایسنا دکتر رامین طباطبایی در رابطه با مصرف حشیش توسط ورزشکاران از طریق قلیان و عواقب ناشی از آن، افزود: حشیش چون جزء ماده ممنوعه است و مصرف آن سبب افزایش عملکرد ورزشکار و از بین رفتن استرس می‌شود، دوپینگ محسوب می‌شود و چهار سال محرومیت برای ورزشکار به دنبال خواهد داشت.

وی گفت‌: اگر ورزشکار بتواند اسناد و مدارک معتبری در جلسه دادخواهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از خود ارائه دهد، این میزان محرومیت بسته به اسناد و مدارک ورزشکار می‌تواند به دو سال و شاید تنها به توبیخ کتبی منجر شود. البته مصرف حشیش چون در ایران ممنوعه است و پیگرد قانونی دارد، اگر ورزشکاری آگاهانه اقدام به مصرف چنین ماده‌ای کرده باشد، پرونده او به نهادهای قضایی نیز ارجاع داده خواهد شد.

طباطبایی با بیان این که حشیش جزو ماده مخدر است و شرایط خاص خود را دارد، افزود: اگر ورزشکاری آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به مصرف چنین ماده ای کرده باشد، حق شرکت در هیچ مسابقه‌ای اعم از داخلی، برون مرزی و حتی بازی‌های رسمی را ندارد.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در پایان با هشدار به بازیکنان فوتبال و فوتسال نسبت به مصرف قلیان اظهار کرد: ورزشکاران باید نسبت به مصرف قلیان حساسیت بیشتری به خرج دهند. زیرا هنگام استفاده از قلیان امکان دارد مواد مختلفی از طریق قلیان وارد بدن شود که سبب بروز دوپینگ در ورزشکار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل