بازدید 107604
اخبار لحظه به لحظه و تکمیلی از روند امدادرسانی در روز دوم

شهادت یکی از آتش نشان مصدوم/ چهار خبرنگار و عكاس زير ساختمان مدفون شدند/ احتمالي بعيد، 300 نفر زير آوار گرفتار هستند/قطع اميد از سلامت آتش نشانان گرفتار/ شنبه عزاي عمومي اعلام شد/ پيكر دو شهيد از زير آوار بيرون كشيده شد/هنوز آتش زبانه مي كشد/پيكر دو شهيد ديگر پيدا شد

از حادثه شومی که چند دقیقه به ساعت هشت صبح روز پنجشنبه با حریقی کوچک در یکی از طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو آغاز شد و بعد به فروریختن این سازه مرتفع منجر شد، بيش از چهل ساعت گذشت، اما هنوز شمار زیادی از امدادگران در محل حادثه به تلاشی بی وقفه مشغولند تا بلکه ایرانیان را به شنیدن خبری خوش میهمان نمایند.
کد خبر: ۶۵۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 20 January 2017
 از حادثه شومی که چند دقیقه به ساعت هشت صبح روز گذشته با حریقی کوچک در یکی از طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو آغاز شد و بعد به فروریختن این سازه مرتفع منجر شد، زمان زیادی گذشته اما هنوز شمار زیادی از امدادگران در محل حادثه به تلاشی بی وقفه مشغولند تا بلکه ایرانیان را به شنیدن خبری خوش میهمان نمایند.
 
به گزارش «تابناک»، در ادامه، رویدادهای مرتبط با روز دوم امدادرسانی به حادثه دیدگان فروریختن ساختمان پلاسکو در اختیار شما قرار دارد.
 
اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
 
اخبار روز سوم را اینجا بخوانید 
 
00:00 برنامه هاي وزارت خارجه براي حادثه پلاسكو
 
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در روز عزای عمومی حادثه دلخراش مرکز تهران که منجر به شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار شده است، گفت: به کلیه سفارتخانه ها و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دستور داده شد پرچم های کشور را نیمه افراشته کنند و با توجه به ابراز همدردی های مقامات و شهروندان بسیاری از کشورها، دفتر یادبود قربانیان قهرمان این حادثه تاثرانگیز را نیز مفتوح  نمایند.

 
40: 23 پيكر چهار شهيد از زير آوار بيرون كشيده شد
 
شنيده ها از محل حادثه حاكي از اين است كه دقايقي پيش پيكر چهار شهيد حادثه از زير آوار بيرون كشيده شد./شبكه خبر
اين خبر دقايقي پيش توسط سخنگوي سازمان آتش نشاني تكذيب شد.
 
شهادت یکی از آتش نشان مصدوم/ چهار خبرنگار و عكاس زير ساختمان مدفون شدند/ احتمالي بعيد، 300 نفر زير آوار گرفتار هستند/قطع اميد از سلامت آتش نشانان گرفتار/ شنبه عزاي عمومي اعلام شد/ پيكر دو تن از آتش نشانان پيدا شد/پيكر يك شهيد از زير آوار بيرون كشيده شد/هنوز آتش زبانه مي كشد 
 
 
30: 23 ورود آمبولانس هاي بهشت زهرا به محل حادثه
 
همزمان با پيدا شدن يك پيكر بي جان و تقويت گمانه هايي مبني بر شناسايي محل محصور شدن تعدادي از آتش نشانان شهيد، دو دستگاه آمبولانس متعلق به بهشت زهرا به محل حادثه آورده شد.
 
25: 23 توضيحات سخنگوي سازمان آتش نشاني در مورد جسد پيدا شده
 
جلال ملكي سخنگوي سازمان آتش نشاني در مورد جسدي كه دقايقي پيش پيدا شد، گفت: بدن و سر و صورت آتش نشان شهید آسیب دیده و امکان شناسایی فعلا وجود ندارد و جسد باید کامل به پایین منتقل شود تا از روی اتیکت هویت مشخص شود.
 
15: 23 بيرون كشيدن يك جسد
 
در حالي كه به نيمه هاي شب دومين روز عمليات جست و جو نزديك مي شويم، برخي رسانه ها اعلام كردند كه اولين پيكر بي جان آتش نشانان از زير آوار خارج شد.
هنوز خبري در مورد هويت اين جسد منتشر نشده است./فارس
 
10: 23 فرار تأمين اجتماعي از حمايت همه جانبه از آسيب ديدگان
 
در حالي كه حادثه پلاسكو افكار عمومي ملت ايران را جريحه دار كرد و همه مقامات سياسي و اجرايي كشور به نوعي همدردي خود را با آسيب ديدگان اعلام كردند، شروط اعلامي رئيس سازمان تأمين اجتماعي در حمايت مشروط از آسيب ديدگان موجي از نگراني را در ميان بخشي از خسارت ديدگان ايجاد خواهد كرد.
نوربخش در رابطه با اقدامات حمايتي اين سازمان به شبكه خبر گفت: درمان و بستری همه حادثه دیدگانی که بیمه بوده اند رایگان خواهد بود
او تأكيد كرد: با ادارات کار هماهنگي صورت گرفته تا بیمه بیکاری بیمه شدگان پلاسکو برقرار شود.
بر اين اساس به نظر مي رسد با گذشت روزهاي آتي و سرد شدن موج خبري حادثه روزهاي تلخي براي آن دسته از حادثه ديدگان كه از بيمه برخوردار نيستند، آغاز شود.
 
00: 23 كفش و كلاه يك آتش نشان پيدا شد
 
اخبار رسيده از محل حادثه پلاسكو نشان مي دهد دقايقي پيش گروه هاي امداد و نجات موفق شدند يك كلاه و يك كفش آتش نشاني پيدا كنند. همين موضوع جنب و جوش و اميد تازه اي به گروه تجسس بخشيده است.
 
50: 22 احضار مالكين ساختمان پلاسكو به دادسرا
 
شنيده ها حاكي از اين است كه مقامات قضايي بنا دارند در راستاي بررسي دقيق علل و عوامل حادثه تلخ روز گذشته مالك و يا مالكين ساختمان پلاسكو را به دادسرا احضار و علت عدم رعايت نكات ايمني و بي توجهي به اخطارهاي پيشين را جويا شوند.
علی فاضل رییس اصناف کشور این را گفت و ادامه داد: کسبه حاضر در پلاسکو مالک نبودند و اخطارها نباید به مستاجر داده شود بلکه باید مستقیما به مالک اعلام شود به این ترتیب هیات امنای ساختمان نمی‌توانستند در این زمینه مداخله‌ای داشته باشند./ايسنا
 
00: 22 دستور دادستاني براي شناسايي عاملان حادثه پلاسكو
 
دقايقي پيش جعفري دولت آبادي، دادستان تهران در محل حادثه پلاسكو حاضر شد و از نزديك در جريان روند امداد رساني قرار گرفت. او ضمن تشكر از جان فشاني آتش نشانان و ساير امداد گران گفت: به سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اجازه دادیم مقدمات تشکیل پرونده مربوط به شناسایی مقصران این حادثه را انجام دهد.
 
 00: 21 افزايش احتمال يافتن پيكر آتش نشانان شهيد
 
به دنبال افزايش سرعت آوار برداري احتمال يافتن پيكر آتش نشانان افزايش يافت. از همين رو اطراف ساختمان با با گونی های آبی بسته شد تا عکاسان و خبرنگاران ساختمان را نبینند.
 
30: 20 ساختمان مجاور پلاسكو آتش گرفت
 
دقايقي پيش در ساختمان مجاور به ساختمان پلاسكو آتش زبانه كشيد و براي دقايقي در مسير امداد رساني و نجات آتش نشانان زير آوار اختلال ايجاد شد.
شهادت یکی از آتش نشان مصدوم/  آتش و دود هنوز متوقف نشده است/تكذيب نجات نخستين آتش نشان از زير آوار/ چهار خبرنگار و عكاس زير ساختمان مدفون شدند/ احتمالي بعيد، 300 نفر زير آوار گرفتار هستند/قطع اميد از سلامت آتش نشانان گرفتار/ شنبه عزاي عمومي اعلام شد/ پيكر دو تن از آتش نشانان پيدا شد 
 
20: 20 اقدام ارزشمند فدراسيون فوتبال در پاسداشت شهداي آتش نشان
 
با تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ،  تمامی رقابت‌های باشگاهی فوتبال در هفته آینده به یاد شهدای آتش نشان و گرامیداشت فداکاری آنها برگزار می شود.
 
15: 20 پيام تسليت رئيس قوه قضاييه در پي حادثه پلاسكو
 
 آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در پيامي حادثه پلاسكو و شهادت جمعي از آتش نشانان قهرمان را تسليت گفت. در بخشي از اين پيام آمده است: بی شک از جان گذشتگی ها، شهامت و شجاعت عزیزان آتش نشان هیچگاه از اذهان تاریخ و ملت  قدرشناس پاک نمی شود. این حادثه تلخ و تاسف برانگیز بار دیگر ضرورت توجه بیش از پیش به ایمنی ساختمانهای قدیمی در کشور را از سوی متولیان امر نشان داد.
 
00: 20 ادامه تلاش ها براي نجات آتش نشانان گرفتار
 
در تازه ترين خبرها رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از ايجاد دسترسي جديد براي نجات آتش نشانان گرفتار در زير آوار خبرداد و گفت: زیرزمین بازارکویتی‌ها که جنب پلاسکو قرار دارد، همتراز با موتورخانه پلاسکو است، لذا تصمیم گرفته شد که با ایجاد حفره در دیواره زیرزمین بازار کویتی‌ها به موتورخانه پاساژ پلاسکو که احتمال داده می‌شود تعدادی از افراد در آن محبوس شده باشند، برسیم.
 
45: 19 خدمات رساني مشاوران و روانشناسان بهزيستي به آسيب ديدگان
 
مهدی میرمحمدصادقی، معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از متخصصان روانشناسی و مشاوران تحت نظارت سازمان بهزیستی به سلامت روان افراد حاضر در این حادثه، بازماندگان و همچنین آسیب‌دیدگان ارائه خدمت داشته باشیم./ايسنا
 
30: 19 تعطيلي دو مدرسه در حوالي ساختمان پلاسكو
 
با توجه اعلام محدوديت هاي ترافيكي از سوي پليس راهور، رييس آموزش و پرورش منطقه 12 تهران اعلام كرد: دبیرستان دخترانه امامیه و دبستان دخترانه امید امام در محدوده ساختمان پلاسکو فردا(شنبه 2 بهمن) تعطیل است.
پيش از اين از سوي مسئولان اعلام شده بود كه تمامي مدارس داير است.

45: 18 اقدام تحسين بر انگيز قهرمانان كشتي ايران
 
در اقدامي تحسين بر انگيز و به نشانه حمايت از جامعه آتش نشاني كشور كه در حادثه پلاسكو متحمل خسارت شديد شدند، «جابر صادق زاده»، «قاسم رضایی» و «حسن یزدانی» قهرمانان کشتی ایران و جهان  در جریان مسابقات قهرمانی کشتی جام تختی با لباس آتش نشانی روی تشک کشتی آمدند.
 
شهادت یکی از آتش نشان مصدوم/  آتش و دود هنوز متوقف نشده است/تكذيب نجات نخستين آتش نشان از زير آوار/ چهار خبرنگار و عكاس زير ساختمان مدفون شدند/ احتمالي بعيد، 300 نفر زير آوار گرفتار هستند/قطع اميد از سلامت آتش نشانان گرفتار/ شنبه عزاي عمومي اعلام شد/ پيكر دو تن از آتش نشانان پيدا شد 
 
 
15: 18 كل مصدومي و فوتي تاكنون 111نفر
 
بر اساس آمار به دست آمده از حادثه پلاسكو آمار مصدومان ساختمان پلاسکو تا كنون به شرح زير است:
کل مصدومین و فوتی: 111 نفر؛ درمان در محل: 74 نفر؛ انتقالی 37 نفر (فوتی 1 نفر - بستری 5 نفر – ترخیص 31 نفر)؛ از 37 مصدومی که به مراکز درمانی انتقال یافتند: فوتی (بهنام میرزاخانی-35 ساله – بیمارستان مطهری)،
تعداد 5 نفر در حال حاضر بستری «فخرالدین گودرزی (پارس) - امیر مهدیانی (کسری)- محمد آستراکی ( سینا)- سید مجتبی حنیفه ( سینا ) – مهرداد ربیعی ( بانک ملی)» و 31 نفر درمان و از مراکز درمانی ترخیص شدند.
 
00: 18 ارسال پيام تسليت رئيس جمهور بلاروس براي رئيس جمهور ايران
 
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به حسن روحانی همتای ایرانی خود، شهادت شماری از آتش نشانان ایرانی در آتش سوزی و ویرانی برج پلاسکو را تسلیت گفت./ايرنا

 45: 17 خسارت ديدن 4هزار كارگر و تخريب 580 كارگاه توليدي
 
نوربخش، مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي ضمن تأميد بر تلاش اين سازمان براي پرداخت خسارات وارده به كارگران و آتش نشانان آسيب ديده افزود: با این اتفاق 580 کارگاه تخریب  و  بیش از4000 کارگر و تعدادی از آتش نشانان که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند آسیب دیده‌اند که مسوول پرداخت مستمری و هزینه درمان و بیمه بیکاری شان بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.
 
30: 17 هنوز پيكري از زير آوار خارج نشده است
 
جلال ملكي، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تشريح كرد : هنوز هیچ پیکری از زیر آور بیرون نیامده است.
او از مردم خواست به اخبار منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند. 
 
10: 17 پيكر دو تن از آتش نشانان گرفتار در آوار پيدا شد
 
گفته مي شود، تیم‌های جست‌وجو حین آواربرداری با پیکر دو تن از آتش‌نشانان روبه‌رو شدند که نیمی از بدن آنها از زیر آوار خارج شده و با توجه به تأکیدی که برای سالم خارج شدن اجساد وجود دارد، دستگاه‌های امدادی در تلاشند تا بدون کمترین آسیب‌دیدگی پیکر این افراد را از زیر آوار خارج کنند./فارس
 
 
00: 17 هيچ سندي مبني بر امنيتي بودن حادثه وجود ندارد
 
سردار ساجدي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در مورد تمهيدات امنيتي محدوده گفت: همه عوامل در حال فعاليت هستند. محدوديت هاي ترافيكي از فردا مثل امروز جمعه جاري است و حوالي چهارراه محدوديت باقي خواهد بود. تردد مردم عزيز به استثناء محدوده 200 متري ساختمان مجاز است و مدارس منطقه نيز تعطيل نيست.
ساجدي نيا افزود: ما هيچ آماري در مورد قربانيان اعلام نمي كنيم ولي كساني كه يقين دارند عزيزان آنها در ساختمان بوده اند به كلانتري بهارستان مراجعه كنند.
اين مقام مسئول در مورد اموال كسبه گفت: كسبه به كلانتري وحدت اسلامي مراجعه كنند و مدارك و اسناد خود را براي تطبيق با اموال يافته شده ارائه دهند.
ساجدي نيا تأكيد كرد: تاكنون دو مورد مراجعه به پليس آگاهي براي شناسايي اعضاي خانواده و مفقودان وجود داشته و من خبر منتشر شده مبني بر مراجعه 25 خانواده براي پيگيري وضعيت مفقودان را تكذيب مي كنم.
 
35: 16 بلند شدن دوباره دود غليظ از ميان خرابه ها 
 
براساس مشاهده شاهدان عيني لحظات پيش بار ديگر دود غليظي از ميان خرابه هاي ساختمان پلاسكو بلند شد و عمليات امداد را با مشكل رو به رو كرد.
 
30: 16 پيام تسليت دانش آموزان آتش سوزي مدرسه شين آباد
 
دانش آموزان مدرسه شين آباد پيرانشهر كه در سال 91 قرباني يك آتش سوزي شده بودند، در قالب پيامي براي آتش نشانان قهرمان حادثه پلاسكو نوشتند: «اشک می‌ریزیم تا آتش پلاسکو خاموش شود».
 
20: 16 مزاحمت مداوم برخي از شهروندان براي نيروهاي امدادي 
 
به رغم پيام هاي مكرر مسئولان و نيروهاي امدادي مبني بر عدم حضور مردم عادي در محل حادثه و خلوت نگه داشتن معابر منتهي به چهار راه استامبول هنوز جمعي از شهروندان تلاش مي كنند تا با گذر از سد نيروهاي انتظامي خود را به محل حادثه رسانده و احتمالاً‌عكس سلفي بگيرند.
 
 
15: 16 شنبه عزاي عمومي اعلام شد
 
بر اساس اخبار دريافتي هيئت دولت در جديدترين تصميم خود در باره حادثه پلاسكو در پيامي روز شنبه را عزاي عمومي اعلام كرد.
 
متن پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه تلخ و اندوهبار آتش سوزی و فروریختن ساختمانی در مرکز تهران که منجر به جان باختن و آسیب دیدن تعدادی از مردم و آتش نشانان متعهد و پرشهامت شد، مایه تاسف و اندوه فراوان گردید.

 در این سانحه دردناک و تاسف بار جلوه ای پرشکوه از ایثار و فداکاری آتش نشانان شجاع در برابر دیدگان ملت رشید ایران و جهانیان به نمایش گذاشته شد. فداکارانی که با بذل جان از عهده امتحانی دشوار در مراقبت مسئولانه از مردم و حفظ جان آنان سربلند و موفق برآمدند.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از این بزرگ مردان ایثار و فداکاری، قدردانی از خدمات ارزنده آنان،  آرزوی سلامتی برای مجروحان و تسلیت به بازماندگان به منظور بزرگداشت جان باختگان و همدردی با بازماندگان آنان روز شنبه دوم بهمن ماه 1395 را عزای عمومی اعلام میکند و عموم مردم ایران را به قدرشناسی شایسته از آنان دعوت می نماید.

 
00: 16 پيام تسليت وزارت خارجه فرانسه
 
وزارت خارجه فرانسه طي ساعات گذشته در ارسال پيامي به مقامات سياسي ايران، بروز حادثه دلخراش پلاسكو و درگذشت جمعي از آتش نشانان ايراني را به خانواده قربانيان تسليت گفت.
 
45: 15  احتمال انفجار دوباره در ميان آوار وجود دارد
 
پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با خطرات احتمالي گفت: احتمالا یک مخزن اصلی گازوئیل در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو وجود دارد که نگران انفجار آن هستیم.
وي اضافه كرد: احتمال می‌رود افرادی در طبقات پایین و در زیر آوارها مصدوم شده باشند که احتمال نجات زنده آنها وجود ندارد.


 30: 15 رئیس اورژانس کشور: عمليات خاكبرداري ادامه خواهد داشت
 
كوليوند رئيس اورژانس كشور با اشاره به مشكلات موجود در فرايند امداد رساني گفت:  نیروهای امدادی با دودی که از شعله‌های آتش در زیر خاک متصاعد می‌شود، دچار سرگیجه و مشکلات دیگر می‌شوند که لازم است نیروهای اورژانس برای مداوای آنها حضور داشته باشند.

وي افزود: تا زمانی که عملیات خاکبرداری پلاسکو ادامه داشته باشد ما در صحنه حضور خواهیم داشت./فارس

 
15:15 قطع اميد نيروهاي امدادي از سلامت آتش نشانان گرفتار
 
به رغم اينكه عمليات امداد و نجات بلافاصله پس از تخريب ساختمان آغاز شد اما تا كنون به نتيجه اميد بخشي دست نيافته است. بر همين اساس سخنگوي سازمان آتش نشاني در تازه ترين گفته هاي خود از زنده بودن آتش نشانان گرفتار قطع اميد كرد و گفت: احتمال زنده بودن آتش نشان های مفقود به صفر رسیده است.
وي افزود: به دلیل حرارت بالا و شعله های آتش، شاید به پیکر سالم آتش نشان ها دسترسی پیدا نکنیم. /مهر
 
00: 15 استمرار پيام هاي تسليت مقام هاي سياسي خارجي
 
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در پیامی به همتای ایرانی خود حادثه تلخ ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت. 
 
 
45: 14 افراد زير آوار 20 نفر هستند 
 
با توجه به گمانه هايي متناقض در مورد تعداد افراد زير آوار  ملكي، سخنگوي سازمان آتش نشاني به رسانه ها گفت: ٢٠ نفر زیر آوار هستند و هیچ کدام خارج نشده اند و آمارهای شبکه های اجتماعی معتبر نیست.
وي اضافه كرد: هیچ آتش نشانی که در زیر آوار است تلفنی نداشته که پیامک ارسال کند و این موضوع صحت ندارد. فعلا نتیجه خاصی از تونل ها نداشته ایم. اولویت ما حفر تونل نبود بلکه اولویت آواربرداری از بالا بود.
ملکی افزود: احتمال وجود اشخاص عادی در زیر آوار را می دهیم. آتش نشانی از یک بحران انسانی جلوگیری کرد و به جای اینکه به دنبال اجساد صدها تن باشیم به دنبال اجساد حدود ۲۰ نفر آتش نشان هستیم./مهر
 
 
 
40 :14 هنوز هيچ مصدومي پيدا نشده است
 
حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران: هنوز آواربرداری در جریان است و هیچ مصدوم یا فردی از زیر آوار بیرون آورده نشده است، لطفا به شایعات توجه نکنید.
 
25: 14 احتمالي بعيد؛ 300 نفر زير آوار گرفتار هستند
 
در برخي رسانه هاي خبري و مجازي آمده است، تعداد قربانيان و افراد گرفتار در زير خرابه هاي پلاسكو نزديك به 300 نفر است. گفته می‌شود حدود ۳۰۰ نفر در هنگام فرو ریختن ساختمان پلاسکو در زیر آوار محبوس شدند و از سرنوشت آنان در حال حاضر اطلاعی در دست نیست.(فارس) اگرچه اين عدد بسيار بزرگ و باوركردنش دشوار است اما بايد منتظر بود تا در ادامه اطلاعات دقيق تري از عمق فاجعه به دست آيد.
گفتني است، این خبر را هیچ کس تایید نکرده است و بعید نیست از جنس شایعاتی باشد که در این دو روز شنیده شد.
 
20: 14 حادثه پلاسكو اولين تجربه ريزش ساختمان باوسعت زياد در كشور 
 
مازیار حسینی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در گفت و گويي كوتاه در رابطه با شرايط امداد رساني به رسانه ها گفت : در جبهه شمالی و جنوبی خیابان جمهوری در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم به افرادی که در زیر آوار گرفتار شده‌اند برسیم، اما کار بسیار سخت و پیچیده دنبال می‌شود.
حسيني تصريح كرد: این نخستین تجربه ریزش ساختمان به این وسعت در کشور بوده است و تجربه مشابهی از آن نداشتیم.
 
10: 14 تقويت احتمال شهادت همه آتش نشان هاي گرفتار در زير خرابه ها
 
رئیس ستاد بحران تهران لحظاتي پيش در مورد آخرين وضعيت نيروهاي امدادي، كسبه، خبرنگاران و ديگر افراد محبوس در زير آوار گفت: هیچ پیکری از ساختمان پلاسکو خارج نشده است. 20 نفر از آتش نشانان در ساختمان جان خود را از دست داده اند، احتمال می رود 5 نفر از کارگران یا کسبه و همچنین 2 خبرنگار در ساختمان محبوس شده باشند. مشابه ساختمان پلاسکو در پایتخت بسیار است.


 00: 14 آمادگي كامل ارتش براي كمك به  روند امداد رساني
 
امير پوردستان در مورد نقش ارتش جمهوري اسلامي ايران در حادثه پلاسكو گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این حادثه مراتب آمادگی خود را اعلام کرد. دژبان مرکز ارتش آمادگی دارد تا به نیروهای ناجا کمک کند. ارتش ظرفیت انسانی زیاد و خطرپذیری دارد و با وجود تجهیزات مهندسی و بالگرد می‌تواند در این حوادث کمک کند.

وي افزود: تمامی یگان‌ها و پادگان‌های ارتش در تهران آماده باش هستند. یک پادگان در تهران مرکز تجهیزات مهندسی مانند لودر و کمپرسی‌ها شده تا در صورت نیاز کمک کنند. یک پایگاه بالگردی هم در آبیک آماده کمک است. ۱۲ بیمارستان ارتش در تهران نیز آماده کمک رسانی هستند.

 

 50: 13 همچنان شعله هاي آتش زبانه مي زند
 
با شعله ور شدن شعله های آتش در ضلع شرقی، تیم آتش نشانی شروع به کف پاشی کرد. آتش اجازه ورود آتش نشان ها را نمی دهد.
کار آوار برداری از ضلع شرقی ساختمان تخریب شده پلاسکو سرعت بیشتری دارد. خبری مستند و موثق از شنیدن صدای افرادی از زیر آوار دریافت نشده است
 
35: 13 مدفون بودن چهار خبرنگار و عكاس در آوار پلاسكو
 
یک منبع آگاه از زنده بودن سه آتش نشان در موتورخانه ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: متاسفانه چهار نفر از عکاسان و خبرنگاران در زیر آوار مدفون شده اند.

به گزارش ایرنا، این منبع آگاه بامداد امروز (جمعه) افزود: درحال حاضر تلاش برای شکافتن دیوار پارکینگ پاساژ کویتی ها برای نفوذ به موتورخانه ساختمان فروریخته پلاسکو آغاز شده است.

وی در ادامه از مدفون شدن 23 نفر از آتش نشان ها در زیر آوار ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: همچنین چهار خبرنگار و عکاس نیز در زیر آوار مدفون هستند. 
 
30: 13  پيچيدگي عمليات آوار برداري و نتيجه بخش نبودن آن تا كنون 
 
داوري معاون عملياتي سازمان آتش نشاني  به شبكه خبر سيما گفت: حجم بسيار زيادي آهن در اين منطقه وجود دارد و عمليات آوار برداري به سختي پيش مي رود. كانال هايي را كه حدث مي زديم بتوان از آن وارد ساختمان شد را بررسي كرديم. كانالي به موتورخانه زديم اما متأسفانه كسي در اين بخش وجود نداشت.
 
داوري ادامه داد: در ضلع جنوبي دريچه فاضلابي وجود دارد كه بايد تلاش كرد آهن ها را برداشت و از اين طريق بررسي هاي بيشتر انجام داد.
داوري با اشاره به آخرين وضعيت افراد زير آوارد گفت: تلاش ها هنوز نتيجه مشخصي نداشته است.
 
20: 13 خطر مشابه پلاسكو در كمين بازار تهران
 
 علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران احیای پلاسکو را منوط به تصمیم بیناد مستضعفان یعنی مالک ساختمان دانست و گفت: خطر مشابه ساختمان پلاسکو در کمین بازار بزرگ تهران است./تسنيم
 
10: 13 پيام تسليت مقامات سياسي كشورهاي منطقه
 
بر اساس آخرين اخبار دريافتي «چاووش اوغلو » وزير امور خارجه تركيه و نيز «امامعلي رحمان» رئيس جمهور تاجيكستان در پيام هايي جداگانه تسليت و همدردي خود را با مردم ايران براي مقامات سياسي ايران ارسال كردند.
«نواز شريف»  نخست وزير پاكستان نيز  در پيامي درگذشت آتش نشانان ايراني را در پي حادثه پلاسكو تسليت گفت.
 
05: 13 توقف فروش آرم ترافيك روزانه تهران
به دليل حادثه پلاسكو و به منظور تسهيل در امر امداد رساني فردا شنبه محدوديت هاي ترافيكي در اطراف چهار راه استامبول ادامه دارد و فروش طرح ترافيك روزانه نيز متوقف خواهد شد.
 
00: 13 اشتري: مردم به محل حادثه نيايند
 
سردار اشتري، فرمانده نيروي انتظامي كشور، ضمن عرض تسليت به حادثه ديدگان گفت: تلاش اين است كه هر چه زودتر تكليف افراد زير آوار مشخص شود. نيروهاي انتظامي از همان لحظات اوليه در محل حضور داشتند و در ادامه افزايش يافتند. اقدامات انتظامي و ترافيكي در دستور كار نيروهاي ما بوده است.
وي از مردم تهران خواست در محل حادثه حاضر نشوند و افراد را از طريق صدا و سيما دنبال كنند. 
اشتري به خانواده هايي كه پيگير وضعيت گم شدگان خود هستند توصيه كرد: خانواده ها می توانند جهت دادن اطلاعات عزیزانشان که در محل حادثه بوده اند و تا کنون خبری از آنها نشده به کلانتری بهارستان مراجعه کنند‌‌‌.
 
55: 12 استمرار محدوديت هاي ترافيكي مركز تهران تا دو روز آينده
 
 سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به وضعيت ترافيكي هم اكنون اطراف پلاسكو گفت : درحال حاضر محدوده خیابان مصطفی خمینی و خیابان مولوی بار ترافیکی سنگین است.
 
وي افزود: احتمال تمدید محدودیت ها در دو روز آینده وجود دارد.
 
45: 12 نظر خطيب نماز جمعه تهران در مورد حادثه پلاسكو
 
آيت الله صديقي خطيب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه پلاسكو و انتقاد شديد از عملكرد مسئولان گفت:  مسئولین ننشینند و بعد به فکر بیفتند، باید پیشگیری کرد. هنوز خبري از وضعيت آتش نشانان ما در دسترس نيست.
 
40: 12 ادامه تلاش ها براي نجات افراد زير آوار 
 
رئيس هلال احمر اعلام کرد: تیم های جست و جو و نجات از آوار جمعیت هلال احمر به دو بخش تقسیم شده اند و بخش نخست از قسمت غربی ساختمان و بخش دوم از قسمت جنوبی ساختمان پلاسکو در حال جست و جو هستند.
تیم های واکنش سریع و نجات از آوار جمعیت هلال احمر به وسیله دستگاه های زنده یاب و سگ های تجسس همچنان در حال جست و جو در آوار هستند.
 
30: 12 شناسايي موقعيت دقيق دو آتش نشان زير آوار تكذيب شد
 
محل قرارگیری پیکر دو آتش‌نشان در قسمت انتهایی ساختمان پلاسکو مشخص شده اما تا کنون این افراد خارج نشده‌اند./فارس
اين خبر دقايقي پيش توسط مسئولان امر تكذيب شد.
 
12:00 ادامه تلاش ها براي نجات افراد زير آوار 
 
آتش نشانان در حال تلاش برای باز کردن راهی از طریق کانال فاضلاب ساختمان پلاسکو برای نجات افرادی که در زیر آوار مانده اند هستند، کامیون ها لحظه به لحظه در حال بارگیری و بردن آوار هستند، عملیات آوار برداری به طور مستمر ادامه دارد. 
 
شهادت یکی از آتش نشان مصدوم در بیمارستان/ خطر ریزش ساختمان مجاور پلاسکو شدت گرفت/ آتش و دود هنوز متوقف نشده و آواربرداری را کند کرده است/مهرداد فلاح، نخستين آتش نشان نجات يافته از زير آوار 
 
50: 11 نجات نخستين آتش نشان از زير آوار تكذيب شد
 
چند دقيقه پيش خبري مبني بر نجات مهرداد فلاح، به عنوان نخستین آتش‌نشان نجات یافته از زیر آوار پلاسکو منتشر شد و آمد پزشكان هم اكنون مشغول امداد رساني ويژه به او هستند.
اطلاعات بيشتر گوياي اين است كه اين خبر صخت ندارد و سرپرست اورژانس كشور  عکس منتشر شده در رسانه ها درباره نجات یک آتش نشان از زیر آوار را تکذیب کرد. عكس مورد اشاره در ادامه آمده است.


شهادت یکی از آتش نشان مصدوم در بیمارستان/ خطر ریزش ساختمان مجاور پلاسکو شدت گرفت/ آتش و دود هنوز متوقف نشده و آواربرداری را کند کرده است/مهرداد فلاح، نخستين آتش نشان نجات يافته از زير آوار

 
 
 37: 11 بهنام ميرزاخاني اولين شهيد آتش نشان حادثه پلاسكو شد
 
طبق گفته مسئولان آتش نشانی  صبح امروز یکی از مصدومان حادثه پلاسکو که با سوختگی بالا در بیمارستان شهید مطهری در بخش آی سی یو بستری شده بود، به علت شدت جراحت درگذشت.
این مصدوم جزو آتش نشانانی بود که چندین عملیات احیا روی او صورت گرفته بود.  نام اين شهيد آتش نشان بهنام ميرزاخاني است.
 
شهادت یکی از آتش نشان مصدوم در بیمارستان/ خطر ریزش ساختمان مجاور پلاسکو شدت گرفت/ آتش و دود هنوز متوقف نشده و آواربرداری را کند کرده است 
 

35: 11 عیادت نماینده رهبر انقلاب از آتش‌نشانان مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو

حجت الاسلام و المسلمین تقوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در دو بیمارستان محل بستری آتشنشانان مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو، از آنان عیادت و سلام و دعای رهبر انقلاب اسلامی برای سلامتی و بهبود این نیروهای فداکار و متعهد را ابلاغ کرد.
 
10:34 اعزام تیم های واکنش سریع هلال احمر استان قم به محل حادثه
 
محمد رضا بهرامی؛ معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در پی آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در تهران و درخواست پشتیبانی از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قم در قالب سه تیم آواربرداری، سه تیم زنده یاب و سه دستگاه خودروی نجات جهت پشتیبانی و رها سازی مصدومین این حادثه دردناک به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
 
این در حالی است که روز گذشته خبر رسیده بود سگ های زنده یاب به دلیل بوی دود و گازوئیل قادر به ردگیری افراد زیر آوار مانده نیستند درحالی که مدیر تیم های آنست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمراین موضوع را مردود دانست و گفت: هیچ محدودیتی برای انجام عملیات از سوی تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر وجود ندارد و با توجه به توانمندی های سگ های زنده یاب، بوی دود و گازوئیل بر عملکرد سگ ها هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. 
 
10:00 هنوز هیچ جسدی به پزشک قانونی فرستاده نشده است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تیم پزشکی قانونی از روز گذشته به منظور شناسایی و احراز هویت جانباختگان احتمالی حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در کهریزک مستقر است. هنوز هیچ جسدی برای شناسایی و بررسی به پزشکی قانونی فرستاده نشده ولی نیروهای ما آمادگی کامل داشته و اقدامات لازم جهت تشخیص و شناسایی سریع اجساد را انجام می دهند.

این در حالی است که بر اساس سخنان رئیس اورژانس کشور، از 33 نفری که در پی حادثه پلاسکو مصدوم و برای بستری روانه بیمارستان ها شده بودند،‌ 5 تن در بیمارستان بستری هستند و بقیه مرخص شده اند، به جز یک نفر از آتش‌نشانان که سوختگی بالای 60 درصد داشت و متاسفانه امروز به شهادت رسید.
 
09:15 شهادت یکی از آتش نشانان مصدوم در بیمارستان
 
سرپرست اورژانس کشور در این باره گفت: یکی از مصدومان حادثه پلاسکو که با سوختگی بالا به بیمارستان شهید مطهری منتقل و در بخش  آی سی یو بستری شده بود، به علت شدت جراحت درگذشت.
 
پیرحسین کولیوند افزود: این مصدوم جزو آتش نشانانی بود که چندین عملیات احیا روی او صورت گرفته بود.
 
 
 09:00 نیازی به تخریب ساختمان های مجاور نیست
 
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به فارس گفت: ستون‌های ۵۰ تا ۶۰ تُنی که کمک‌رسانی را سخت کرده بود، جمع‌آوری کردیم و کار با سرعت بیشتری پیش می رود.
 
وی با اشاره به دستور دادستانی برای تخریب ساختمان‌های مجاور، اعلام کرد: تا کنون نیازی به خراب کردن ساختمان‌ها نشده است. در تلاشیم اما هنوز پیکر هیچکس پیدا نشده است.
 
همچنین شریف‌زاده، رئیس سازمان آتش‌نشانی گفت: 2 تونل زدیم اما هنوز راه ورودی باز نشده است. مشکل نیروی انسانی و تجهیزات نداریم. مردم از تجمع در این محل خودداری کنند. 
 
08:45 پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي در پي حادثه
 
علي لاريجاني در بخشي از اين پيام نوشت:

وقوع حادثه غمبار آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران که باعث بروز خسارات، مصدومیت جمعی از  مردم  و نیروهای امدادرسان و شهادت مأموران فداکار شد موجب تأسف و تأثر گردید.

شهامت و فداکاری آتش‌نشانان که در عملیات امداد و نجات مردم، خود را در معرض خطر قرار دادند و با فداکاری و رشادت و از جان گذشتگی تلاشی جانانه از خود نشان دادند، دل و جان هر انسانی را به تحسین و ستایش معطوف می‌سازد...

 این‌جانب ضمن عرض  تسلیت شهادت مأموران افتخارآفرین و فداکار آتش‌نشانی را به ملت شریف ایران و خانواده‌های این عزیزان و آرزوی سلامتی مصدومان امیدوارم شاهد این‌گونه حوادث تلخ نباشیم.
 
 
08:20 خطر فروریختن ساختمان مجاور پلاسکو جدی شد

به گزارش ایران، گزارش منابع مستقر در محل وقوع فاجعه پلاسکو حاکی از آن است که ساختمان مجاور آن در خطر فروریزی قرار دارد؛ دیواره های پاساژ کویتی ها در مجاورت مخروبه پلاسکو ترک برداشته و خطر ریزش این بنا هم جدی به نظر می رسد.

خبرنگار ایرنا در این خصوص از نیروهای امدادی سئوال کرده و آنها نیز احتمال فروریختن پاساژ کویتی ها را محتمل دانستند. عمق خطر آنجاست که برخی از نیروهای امدادی برای عملیات امداد و نجات از درب زیرزمین این پاساژ و از قسمت موتور خانه وارد شده اند و در تلاش برای یافتن افراد زیر آوار مانده هستند.
 
08:15 دود غلیظ و آتش مانع از سرعت بخشیدن به آواربرداری
 
اسماعیل اسکندری، مدیر تیم‌های آنست سازمان امداد و نجات گفت:‌ نیروهای آتش‌نشانی هنوز مشغول آواربرداری بوده ولی به دلیل دود غلیظ و خاموش نشدن آتش، عملیات جست‌وجو به نتیجه نرسیده است. عملیات نجات به کندی پیش می‌رود ولی با این وجود همه تیم‌های امدادی آماده‌باش بوده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: حجم آوار بسیار زیاد است ولی با این حال با همکاری نیروهای آتش‌نشانی جهت نجات حادثه‌دیدگان و یا خارج کردن اجساد تونل زده شده ولی به دلیل اینکه کار بسیار سخت است و باید حفاری صورت بگیرد، هنوز کسی از زیر آوار خارج نشده است.
 
08:00 درخواست از مردم به کمک تابلوهای روان شهری
 
صبح جمعه نخستین روز از بهمن ماه سال 95 در حالی آغاز شد که بر روی تابلوهای روان شهری، درخواستی تکراری از شهروندان درج شده است: «شهروندان تهرانی از تردد غیر ضروری در مرکز شهر خودداری کنند.»
 
درخواستی که اگر قرار باشد جامع تر مطرح شود، می بایست از شهروندان خواست از تجمع در محل حادثه نیز خودداری کرده و از حضور در حوالی چهارراه استانبول و تلاش برای عکاسی و فیلم برداری در آنجا نیز خودداری نمایند و در مقابل وسوسه های ثبت تصاویر اختصاصی، شکیبایی فراوان به خرج دهند! اتفاقی که هرچه از دیروز در مذمت آن گفته شده، ظاهرا اثرگذار نبوده چراکه تمامی ساعات شب نیز عده ای در نزدیکی محل حادثه مشغول تماشای فعل و انفعالاتی بوده اند که در جریان است!
 

07:59 همه چیز از این لحظه شروع شد...
 
آن گونه که مسئولان آتش نشانی تهران میگویند، روز گذشته در این ساعت و دقیقه بود که خبر وقوع حریق در ساختمان پلاسکو به ایشان اعلام شد. خبری مانند دیگر خبرهای اعلان حریق در نقاط مختلف که شاید کسی حدس نمی زد به آوار شدن ساختمانی 7 طبقه منجر شود و فاجعه ای بزرگ بیافریند.
 
اتفاقی که اگر پیش بینی شده بود، چه بسا با توان بیشتری برای اطفای حریق و کنترل اتفاقات پیرامونی حادثه می رفتیم تا اکنون شاهد طرح گلایه های فراوان در این باره نباشیم؛ اینکه چرا بالگردهای امدادی تنها پس از تخریب ساختمان مجوز پرواز یافتند، چرا پلیس برای کنترل جمعیت تماشاچیان زودتر دست به کار نشد و مسیر امدادرسانی را باز نکرد و... .
 
06:05 سخنگوی آتش نشانی: احتمالا همکارانمان به شهادت رسیده اند
 
ملکی گفت: با توجه به مدل تخریب و ریزش ساختمان احتمالا همکاران ما که در این ساختمان حضور داشته‌اند، به شهادت رسیده‌اند.
 
این در حالی است که از محل حادثه خبر می رسد آهن‌های گره خورده مانع اصلی آواربرداری است و حجم آوار و نخاله‌های ساختمانی کار امدادگران را کند کرده است. البته کماکان حفاری 2 تونل ادامه دارد و نیروهای امدادی مشغول به آواربرداری از 2 سمت (شمال و جنوب) هستند.
 
03:35 تعدادی از نیروهای خدمات محبوس شده اند
 
بر اساس گزارش های رسیده، تا این لحظه حدود 50 کامیون آهن آلات برش داده شده را بارگیری و از محل حادثه خارج کرده اند و صف کامیون ها در اطراف پلاسکو برای عملیات خاکبرداری شکل گرفته است.
 
این در حالی است که به گزارش فارس، چهار تن در موتورخانه ساختمان محبوس هستند که حدس زده می شود شماری از ایشان، پرسنل خدماتی ساختمان پلاسکو باشند.
 
03:00 اخبار خوش از اسکن صورت گرفته
 
به گزارش فارس، با اسکن جدید دستگاه زنده یاب از موتورخانه طبقه منفی دو مشخص شده که ممکن است دو نفر از افرادی که در این محل حضور دارند زنده باشند. 
 
این در حالی است که تلاش برای رسیدن به این بخش از ساختمان با حفر تونل در جریان است اما آن گونه که گفته می شود، سقف این بخش از ساختمان بسیار ضخیم است (برخی اخبار تایید نشده ضخامت این سقف را چهار متر عنوان می کنند) و کار بسیاری سختی برای عبور از آن پیش روی امدادگران قرار دارد.
 
02:30 آواربردای قطعات بزرگ در دستور کار امدادگران
 
با حضور قیچی های بزرگ برش تیرهای فلزی در محل در واپسین ساعات روز گذشته و همچنین انتقال جرثقیل های بزرگ و ظرفیت بالا، امدادگران انتقال قطعات فلزی بزرگ را در دستور کار قرار داده اند تا در سایه این اقدام بتوانند به لایه های زیرین آوار دسترسی یافته و به امور خود سرعت ببخشند. اقدامی که زمانی مهم تر جلوه خواهد کرد که بدانیم ساختمان پلاسکو با اسکلت فلزی خاصی نماسازی شده بود.
 
این در حالی است که رییس سازمان مدیریت بحران از تداوم آواربرداری تا 24 ساعت آینده خبر می دهد و آن گونه که خبر می رسد، عملیات آواربراداری با حضور ماشین آلات مختلف و نیروهای امدادی با سرعت در حال پیگیری است.
 
01:30 بازار داغ شایعات امیدبخش
 
به رغم اینکه اخبار منتشر شده در خصوص تماس برقرار کردن شماری از آتش نشانان محبوس شده در زیرزمین تکذیب شد، اما هنوز اخبار مشابهی به گوش می رسد. اخباری که نمی دانیم تا چه اندازه صحت دارند اما بسیار خوشحال کننده و روحیه بخش هستند. مثل تکرار خبر فوق که این بار درباره محبوس شدن 5 تن در موتورخانه ساختمان پلاسکو اشاره دارد.
 
یا خبری که در خصوص شنیدن ناله از زیر آوار منتشر شد و این امیدواری را به وجود آورد که در دل آتش و دود محبوس در زیر آوار، کسی در حال نفس کشیدن است. یا حتی خبری که در خصوص راه یافتن سگ های زنده یاب سازمان امداد و نجات به طبقات زیرین منتشر و کمی بعد تکذیب شد.
 
00:51 دستور ويژه دادستان كل كشور به دادستان تهران
 
در پي وقوع حادثه پلاسكو حجت الاسلام منتظری  دادستان کل کشور به جعفری دولت آبادی دادستان تهران دستور ويژه اي صادر كرد كه به شرح زير است:
در اسرع وقت با تشکیل پرونده قضایی، علل حادثه دردناک آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو بررسی و به دادستانی کل کشور گزارش شود
 
00:00 عملیات 12 سگ زنده یاب هنوز نتیجه نداده است

اسماعیل اسکندر، رییس تیم هانست هلال احمر گفت: 12 سگ زنده یاب به محل حادثه پلاسکو آورده شده اند که این سگ ها تا کنون شش بار عملیات انجام داده اند، اما متاسفانه در این عملیات ها کسی پیدا نشده است. وی تصریح کرد که  منتظریم تا اتش نشان ها راهی را برای نفوذ و عملیات جدید پیدا کنند.
 
این در حالی است که امدادگران در تلاشند تا با حفر سه تونل از جهات مختلف، به طبقات پایین ساختمان پلاسکو راه یافته و از این طریق به کمک سگ های زنده یاب و امدادگران برای نجات جان بازماندگان احتمالی اقدام نمایند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۹۴
واقعا به مردم ایران و آتش نشانی و خانواده های داغدارشان تسلیت میگم.
شاید وقت این حرفا نباشه ولی نمیشه براحتی از این موضوع گذشت. علل این حادثه عدم مسوولیت پذیری و تخصص در رده های مختلف سازمانی در ایران است.
اگر ساختمان پلاسکو ایمن نبوده چرا تا حالا اونو تخلیه و تخریب نکردن؟ احتمالا بخاطر منافع یک عده ....
اگر آتش نشانی بعد از دو دقیقه اونجا رسیدن چرا نتونستن خاموش کنن؟ احتمالا بعد از چند ده دقیقه رسیدن که چیز عادیه در ایران....
اگر تخصص در رده های بالای آتش نشانی بوده چرا محاسبه نکردن که حجم این آتش در این ساختمان قدیمی احتمالا باعث تخریب آن میشود، تا آتش نشانان را در آن مستقر نکنن؟

الله اعلم
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
خوب اینا که دارن اینهمه آب میرزن اگه کسی اون زیر گیر کرده باشه با آب خفه میشه
بالگردهاي امدادي لابد ترسيدن سيستم پدافتد منطقه پرواز ممنوع اونا رو هدف فرار بده
بهتر نيست اين منطقه پرواز ممنوع بره سمت حاشيه تهران جاي اينكه وسط شهر باشه؟؟؟!
پاسخ ها
تهرانی
| Pakistan |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
اون منطقه امکان حض.حضور بالگرد به علت ساختمان اطراف وجود ندارد این جا جنگل نیست که عبور مشکل باشه یه کم فکر کنی این طوری نمی نویسی. منطقه برواز ممنوع میدونی برای چیه؟؟؟؟
همه این چرا ها مارو به یه نتیجه میرسونه ...اونم اینکه این خراب کاری عمدی و آتش سوزی نمایشی برای طبیعی جلوه دادنه تخریب بوده! یک 11 سپتامبر ایرانی!
عرض تسلیت و عزای عمومی برای شهادت این جوانان دلاور و جان بر کف
پاسخ ها
حسین
| Poland |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
اینطور که من شنیدم در بین کارکنان سازمانهای دولتی بچه‌های آتش نشان یکی‌ از اقشاری بودند که بیشترین حضور را در جبهه‌‌های دفاع مقدّس داشتند خوب این به خاطر روحیه شجاعانه و از خود گذشتگی این بچه‌ها هست که اصلا کسی‌ که این روحیه را نداشته باشه وارد این شغل نمی‌شه چون در ایران بسیاری از مشاغل آسانتر با حقوق بیشتر هستند که اینها میتونستند انتخاب کنند
اینها مثل امددگر‌های زمان جنگ امدادگری می‌کنند و جان مردم را با از خودگذشتگی نجات میدهند ، خوب قطعاً شهید هستند و جایگاه بالایی‌ نزد خداوند و ائمه دارند.
بندگان خدا با حرارت وحشتناک آتش و سنگینی‌ و سختی کار حتما با لب تشنه‌ به شهادت رسیدند ، ان شا الله سقای کربلا اونها را شفاعت کنه و با شهدای کربلا محشور بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
حسین آقا در ایران یک شغلی وجود داره که اصلا کار نمیکنی ولی خوب نهایتا در حد متوسط زندگی میکنی و آخرش هم یه راس میری بهشت خودت حدس بزن
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
جایگاه بالایی‌ نزد خداوند و ائمه دارند؟؟؟؟

یعنی خدا کافی نیست؟ کاش کمی با اصول اعتقادی اسلام آشنا بودی
آقای رییس جمهورلطفا قدر این نیروهای مخلص را بدانید . این ها جان و مالشون رو در راه کمک به هم وطناشون میندن بی هیچ منتی. اکثر نیروهای آتش نشانی تهران قرارداد کارگری باهاشون بسته شده و ظاهرا دولت قصد داره قراردادشون رو به شرکتهای پیمانکاری بسپاره و اینهارو شرمنده خانواده هاشون کنه. تو برنامه ششم تمدید قرارداد کارگری دیده نشده لطفا عدالت رو برای آتش نشانها و امثال ماها که با همین قرارداد کارگری راضی هستیم و خدارو شکر می کنیم نذارید ضایع بشه. والا جونمونو گذاشتیم کف دستمون اونوقت متاسفانه تصمیماتی تو دولت گرفته میشه که جای سال داره که آیا حق من و دوستان من این هست ‌که قرارداد مستقیم ازمون گرفته بشه پس اون حقوق نجومی گیرها چی، بخدا با همین قرارداد کارگری حقوق من دوملیونه بخدا حق ماها نیست شرکتی بشویم و سایر قرارداد کارگری ها توی کشور. بخدا تو اون دنیا باید مسولین جواب بدن به ماها و خونواده هامون. لطفا تصمیماتی نگیرید که با زندگی و آینده فرزندان ما بازی بشه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
فکر کنم خطاب شما باید شهردار باشه، چون سازمان آتش نشانی زیر مجموعه شهرداری هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
بزرگوار سازمان آتش نشانی زیر نظر شهرداری تهران و شورای شهره تصمیمات این حوزه هم مربوط به همونهاست
آنچه الان از دستمان بر می آید فقط دعاست.
لطفا از خارجیها کمک بگیرید مگه یه آتیش چیه که هنوز خاموش نشده یه هلیکوپتر از خارجیها درخواست کنید ... اینها رو نجات بدید خواهش میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
هلیکوپتر نیمخواهد زود جوگیر میشی. مشکل اهنهای کلاف در همه که روند آور برداری را کند کرده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
وای. تو دیگه چقدر کوته فکری. این ماشین های آتش نشانی که ظرفیت بیشتری از هلیکوپتر دارند. این هم یک ساختمان 15 طبقه است که کلی پوشاک که آتش زا هست داخل اش بوده. حالا حالا ها خاموش نمی شه.
پریسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
خارجی هاااا!!!!
شوخی میکنی؟
تو را به خدا یک فکری کنید این فقط یک ساختمان بود و یک اتصال برق
اگر تهران زلزله بیاد واقعاً می خواهیم چکار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
خونت رو نوسازی کن همونطور که ما کردیم
اينكه يه ساختمان بود الان اينطوری گرفتاری درست کرد اگه يه محله بود يا زلزله بود چي ميشد؟
روحش شاد
ما یک ساختمان چهار طبقه در یک شهرستان غیر زلزله خیز ساختیم اولا بتونی بعد تیغه بتونی برای آن گذاشته شد تا زلزله های شدید تحمل کنه
چرا باید توی تهران یک برج به این بزرگی فلزی باشه
حتی اگر هزینه های تخریب این برج ها را ملت تحمل کنند بهتر از اینه که با چند ثانیه زلزله یک جمعیت میلیونی بمیره و کل ایران داغدار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
تحفه نگه داشته بودند. این همه نوسازی در تهران می کنند این قدیمی ترین برج رو نمی دونم واسه چی نگه داشته بوده اند.
arya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
فكر ميكنيد اين همه هزينه امداد ونجات رو الان كي داره پرداخت ميكنه ؟؟ از ماليات و عوارض پرداختي به شهرداري هست
لطفا تعداد شهدا و تعدا مصدومان رو اعلام كنيد باذكر اسامى خانواده ها دارن زحر ميكشن
ممنون
پلیس برای پراکنده کردم مردم باید از ماشین آب پاش و تیراندازی استفاده می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
تیر اندازی؟ می کشتشون؟
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
لطفا دروغ نگویید زشت است
هیئت مدیره و صاحبان واحد های پلاسکو که فقط به فکر پول درآوردن بودند باید محاکمه شوند و خسارتی به واحد هایی که تحت پوشش بیمه نبودند نباید پرداخت شود چون با توجه به اخطار های قبلی ، فکری برای ایمنی ساختمان نکردند و باعث ابن فاجعه شدند
مگر جان آدمها برای مسوولان محترم اهمیت دارد که شما گلایه ها را مطرح می کنید که چرا زودتر این طور نشد؟ مسوولان فقط حقوقهای نجومیشان را می بینند. این پولها حلال نیست
یادم میاد سال 2001 که برج های تجارت جهانی آمریکا فرو ریخت یه عده اینجا می گفتن که این اتفاق کار خود دولته و محاله با برخورد هواپیما به چند طبقه و یه آتیش سوزی کل ساختمون اینجوری عمودی بیاد پایین. ضمن اینکه می گفتن قبل از فرو ریختن صدای چندتا انفجار اومده و از این جور تحلیل های مبتنی بر تئوری توطئه. الان که ساختمون پلاسکو رو می بینم که با همون شکل آتیش سوزی و صدای انفجار و عمودی فرو ریختن آوار شده رو سر مردم و یه سری شایعاتی که میگه این کار عمدی بوده، موندم بگم اونایی که این حرف رو می زنن خیلی بدبینن، یا اینکه به این تحلیل ها اعتماد کنم و بگم پس این هم مثل اونه و حرف این افرادی که میگن آتیش سوزی و انفجار عمدی بوده درسته!!!! می دونم که مثل همیشه منتشر نمی کنید ولی یکم نسبت به تحلیل هاتون در خصوص بقیه دنیا منصف باشید لطفا. شاید یه روز برای شما هم اتفاق بیافتد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
احمدی نژاد رو قشنگ یادم انداختی!
تابی سانسور کارتو بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
شما برجهای دو قلو که عمر کمتر از 30 سال داشتن را با این ساختمان 60 ساله مقایسه می کنید ؟؟؟؟؟
به نظرتون دولت آمریکا با چه بهانه ای می تونست به افغانستان نیرو اعزام کنه به این گستردگی
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
ناشناس میخواری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
ناشناس ۱۵:۰۴

تو فردا استخدامی مدرکت و بیار با این تحلیلت دنیارو تکون دادی،
تو امداد و نجات یه ساختمان موندن این زنگ خطریه که مسئولان باید دست از دعوای سیاسی بردارن و بفکر مدیریت بحران باشن که خدای نکرده تهران زلزله بیاد فاجعه اش قابل توصیف نیست و حقیقتا نشان دادن که قادر به نجات افراد محبوس شده در زیر آوار نیستن و تجهیزات موجود جوابگو نیست
اگر بناست فجاییع شهری سیاسی نشود.باید کسی شهردار شودکه حواسش به شهر باشد نه رییس جمهور شدن.تهران شهردار سیاسی نمیخواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
تو روزنامه ش تیتر زده بود " عباس عشق ایرباس " خود تو عشق چی هستی ؟
یعنی همچین ساختمونی سیستم اتفاع حریق اتوماتیک ( سنسور های تشخصی آتش سوزی و... ) نداشته؟ چرا باید جون اینهمه آدم فدای همچین نقصی بشه؟
نمیدونم سیستم اتفاع جریق وجود داشته یا نه اما اگه وجود نداشته باید بگم جون و مال و زندگی خیلیا برای این نقص فدا شده!! و اگه همچین سیستمی وجود داشت کار به اینجا نمیکشید و نیاز به حضور اینهمه آتش نشان که جون خودشون رو فدا کردن نبود و ملت ایران عزادار نمیشدن!
پاسخ ها
mohammad
| Canada |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
سلام دادا. درستش اطفاء حریق هست. چند کلاس درس خوندی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
دلت خوشه ها
لعنت به تمام کسانی بخاطر مال اندوزی و اختلاس ها ملت ایران بخصوص تهران را عزا دار کردند.
خوب اینا که دارن اینهمه آب میرزن اگه کسی اون زیر گیر کرده باشه با آب خفه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
به نظرت اینجا جای مزه پرونیه ؟
در صورتی که حسن نیت و همت و اراده ای در مدیران مسئول کشور ما وجود داشته باشد .... (که بنظر من نیست وگرنه شاهد این فجایه نمی بودیم )

.

.

بسیاری از فجایع در کشور ما از طریق آسیب شناسی و تخصیص بودجه جهت جذب نیروی انسانی آموزش دیده و تهیه امکانات و نیز پلمپ واحد های ساختمانی نا ایمن اعم از کارخانه ای تولیدی کارگاهی و فروشگاهی و خدماتی و مسکونی و نیز توقیف خودروها و موتورسیکلت های ناایمن , قابل پیش بینی و پیشگیری هستند فقط مدیریت لازم است...
خدا به همه آتش نشانان شهید رحت و آمرزش و خانواده شان صبر و تحمل عنایت فرماید. و کسانی که از آب گل آلود می خواهند ماهی بگیرند و شعار قالیباف استعفا می دهند باید گفت :
مردم همیشه در صحنه و نمک نشناس از صدها کار مثبت قالیباف هیچ کدام را نمی بیند و عادت داریم همیشه تقصیر و گناه خودمان را گردن دیگران بنداژیم.
1- احداث بوستان نهج البلاغه
2- بوستان ولایت
3- بوستان آب و آتش
4- باغ پرندگان
5- پل طبیعت
6- پل صدر.
7- ۴۰ پل روی بزرگراه امام علی.
8- بزرگراه امام علی(ع) به طول ۳۰ کیلومتری.
9- بزرگراه همت و زین الدین۲۷ کیلومتری -
10- بزرگراه شهید باقری
11- بزرگراه شهید یاسینی.
12_ دریاچه چیتگر.. تونل رسالت ، تونل توحید؛
13- 70 کیلومتر تونل مترو-
14- 50 ایستگاه زیر زمینی مترو
15- تونل نیایش.
16- تونل امیر کبیر
17-بزرگراه آبشناس
18- شهر آفتاب.
19-تبدیل بزرگراه آزادگان به ۱۶ باند به طول ۲۵ کیلومتری.
20- بزرگراه شهرک قدس
21- تبدیل جاده مخصوص به 12 بانده
و دهها پروژه دیگر که من شهرستانی آنها را نمی یدانم
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
این که یک مدیر کاری می کنه، بعد بهونه برای ناتوانیش در برخی از امور دیگه بیاره، خنده داره

مثل این می مونه یک دکتر که با خطای خودش جون یک ادم گرفته، بگه به جاش قبلا جون چند نفر رو نجات دادم
مالک ساختمان بنیاد مستضعفانه نه هیئت مدیره.

چرا هیچ مسئولی پاسخگو نیست.
رییس بنیاد باید تحت تعقیب و دستگیر شود.
این مساله هم مثل بقیه مسائل ماستنالی میشه میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
ماستمالی
الان دارم فکر میکنم بی بی سی و من و تر دارن واسه این ساختمان چه نقشه ای میکشند که هر طور شده ربطش بدن به سیاست ، بد بودن حکومت ، بد بودن قالیباف در امور شهرداری تهران و ...

وقعا عجب سیاست کثیفی دارن این رسانه ها
Alireza Najafi:
Alireza Najafi:
بابای خوبم سوخت در آتش

بابای من شیر شجاعی که
جانش فدای نام ایران شد
بابای من خاکستر و تاول
بابای من بابای من جان شد
در شعله های آتش تقدیر
بابای من مثل گلستان شد
او قهرمان سرزمینم بود
اسطوره و تندیس ایمان شد
بابای من جاوید می ماند
در زیر آواری که پنهان شد
بابای خوبم سوخت در آتش
بابای من مثل شهیدان شد

علیرضا نجفی،اهواز
با سلام ...
سایت شما و کانال شما یک مجموعه خبری هست درست نیست که مثل جاهای دیگه شایعه ایی رو در قالب خبر نشر بدید بعد تکذیبیه صادر کنید ...سایت و کانال خبری باید بدور از شتاب زدگی واقعیت ها را برای مردم بازگو کنه من به خبرهای شما نمیتونم اطمینان کنم اینقدر مثل عوام هی گفتین و بعد تکذیب کردید
یکی از نقاط آسیب شناسی خود سازمان آتش نشانی در هر شهر در اختیار نداشتن نقشه داخل ساختمانها و نیز نقشه فاضلاب ساختمانها جهت دسترسی سریعتر و فراری دادن انسانها می باشد

این امر باید از طریق نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها به سازمان های امدادی کشور ارائه شود
بجای تسلیت گفتن هر کس در هر ساختمونی که زندگی میکنه بره و سعی کنه امنیتش رو بالا ببره
در کشوری که منهدسین تحصیل کرده در رشته های شهرسازی و معماری بایستی بیکار در خانه هایشان باشند و آنوقت در شهرداری ها و سازمان مدیریت بحران و سازماهان های مرتبط ، افرادی تحت عنوان مهندس (فاقد تحصیلات دانشگاهی) بر امورات رسیدگی نمایند و مشاغل را اشغال نموده باشند ، وضع بهتر از این نخواهد بود / جا دارد که همه مسئولان بصورت جدی با این پدیده بی تخصصی در سازمان هایی مانند شهرداری و . . . برخورد نموده و جلوی خسارات ناشی از این اتفاقات را بگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
اینها مهندسی افتخاری دارن مثل دکترای افتخاری
"این نخستین تجربه ریزش ساختمان به این وسعت در کشور بوده است و تجربه مشابهی از آن نداشتیم."


تجربه کم کم بدست میاد.
با ریزشهای بعدی تجربتون بیشتر میشه
مرد تیکه.
چندین انسان کشته شدن.. کلی سرمایه نابود شد... ولی واقعا مقصر کیه??
بازرسان شهرداری?? مدیرانش?? اعضای شورای شهر... بنیاد مستضعفان که مالک این ساختمان بوده ..??? کی میخواد پاسخگو باشه
ولی اخرش این شهدای اتشنشان هستن که فراموش میشن...مردمی که زیر اوار ازبین رفتن .
والبته این پرونده هم کشدار میشه و اخرشم میفته گردن مردم عادی.. زنان بد حجاب . امریکا... لابی اسرایئل ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
آخرش هم یکی میگه انقدر گناه زیاد شده خدا مجازاتمون کرده . حالا کی گناه کرده ، خدا میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
مسئول بنیاد مستضعفان !
امروز پلاسکو فرو ریخت...
نه تنها پلاسکو که همه چیز در این مملکت فرو ریخت...
وقتی دنیا آوار شد بر سر ما ایرانی ها که مردم همیشه در صحنه راه نمیدادند که ماشین اتش نشانی و آمبولانس رد شود...
وقتی دنیا آوار شد ک یک عده داشتند در آن شرایط سلفی میگرفتند...
وقتی دنیا آوار شد ک مرگ امداد گر عادی شد...
وقتی دنیا آوار شد ک فیلم گرفتن از عذاب دیگران برایمان یک سرگرمی شد...
وقتی آوار شد که...
دیگر پلاسکو سایه ای ندارد...
هیچ اشکالی ندارد فیلم بگیرید...
فیلم بگیرید که دیگر برای آیندگانمان علامت سوال نباشد ک چرا به اینجا رسیدیم...
فقط شما را ب خدا با پلاسکو جوک نسازید
بنا به گفته خبرنگار فارس 10 دقیقه قبل از ریزش ساختمان و احتمال ریزش به تشخیص اتش نشانها از ساختمان خارج شده است.
چرا فرمانده عملیات دستورفوری خروج اتش نشانها را صادر نکرده است؟؟؟؟؟
سلام
پدر من یک اتش نشان است.
اما چه اتش نشانی که نه سرویس رفت و امد دارد نه بهشون ناهار و شام میدن نه حقوق درستی دارن؟ اما یه شرکت نفتی باید کل این امکاناتو داشته باشه.
خب پدر فداکار من فقط داره برای عشق خودش به این شغل ادامه میده..من به پدرم افتخار میکنم
خواهشا پیشگیری پیشگیری و پیشگیری..... خداوندا زلزله را از تهران دور کن.
اینکه نتونستن جلوی همچین حادثه ای رو بگیرن به کنار...
اینکه الان اینقد تجهیزات امداد رسانیشون داغونه که نمیتونن دمای زیر ساختمونو کم کنن و قراره شاهد ی آتش سوزی دیگه باشیم افتضاحه مث که با جسد اون بندگان خدا که اون زیر دفن شده هم مشکل دارن!!
اگه یک هزارم از اختلاس های جنابان کم میشد شاید الان تجهیزات پیشرفته تری لااقل برای بیرون اوردن جسدشون داشتن که پزشک قانونی نخواد معلوم کنه یک مادر بالای سر کدوم جسد گریه کنه...
ای وای که چقدر درد داره...
من یک سوال دارم: تخصص افراد عضو شورای شهر چیست؟ رزمی کار؟ کشتی گیر؟ وزنه بردار؟ اینا اونجا دقیقا چیکار میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
مگه گزینه دیگه ای هم برای رای دادن بود؟
آقا اینم یه امتحان الهیه مگه نمیدونید?!!!!!!!اینا رو ول کنید، مسلمانان میانمار و یمن و لبنان و سوریه و... مهمترن!!!
لطفا این پیام را به مسئولان ستاد برسانید.
به جای اینکه از اینکه دست روی دست بگذارید با احداث دو تا cranes stand جراثقیل های ایستاده در دو مجاورت ساختمان آوارها را از بالا با نظارت کامل بردارید . خوبی این جراثقیل ها با توجه به بازوی بلندی که دارند این است که مانور خوبی را می تواند در محل آوار انجام دهد . اگر دقت کنید در ساخت برج ها هم از این نوع جراثقیل ها استفاده می کنند . باور کنید عملیات آوار برداری سریعتر و با حداقل خطر انجام شده و احتمال نجات دادن افرادی که زیر آوار هستند بیشتر می شود . فقط سریعتر شروع به نصب آنها کنید به جای چراثقیل های خودرویی
سلام دوستان
شادی ارواح طیبه شهدای آتشفشان 14 صلوات لطف کنین
لطفاً بیایید به احترام خودشون و خانوادشون یــــک جــنــبـــش راه بیاندازیم :
"جنبش آتشنشانان افتخاری"
لطفاً مسئولین آن سازمان درخصوص اجرایی شدن آن ، راهنمایی بفرمایند
ممنون - ســیـّـد
فقط از جراثقیل های ایستاده crans stand می توانند کمک بگیرند برای آوار برداری به خاطر بازوی بلندی که دارند سریعتر نزدیک ساختمان نصب کنید و عملیات آوار برداری را سرغت بخشید .
فقط و فقط شهرداري مقصر اصلي
تو همين پلاسكو اگر توليدي ثبت شده بودي و فروش انجام مي دادي شهرداري پلمب مي كرد
ولي براي ايمني فقط نامه مي زده
آیا شهرداری تهران که این همه مجوز برج های مختلف در همه جا و حتی در کوچه های فرعی می دهد، فکر کرده که در صورت آتش سوزی و سایر حوادث چگونه به ظبقات بالای این ساختمانها امداد رسانی کند؟ آیا همزمان با ساخت برج ها نباید شهردار به فکر این موارد هم باشد؟
با عرض تسلیت به کلیه هموطنان بخصوص آتش نشانان گرامی. به نظر بنده چون حجم آوار زیاد میباشد بهترین روش استفاده از دستگاه ها و تجهیزات معدن مانند شاول و دامتراکت برای آوار برداری و تسریع کار میباشد . البته بایستی بررسی شود که با توجه به وزن و ابعاد زیاد این تجهیزات و شرایط خیابان جمهموری و استحکام خاک
آیا امکان عملی آن وجود دارد.
کاش به جای این ساختمان اون ساختمون علاالدین آتیش میگرفت صاحبان مغازه های دزدش زغال می شدن . اونجا دزد خونست .
سه سال پیش گوشیمو برده بودم علا الدین واسه تعمیر . تعمیرکار گفت نصف قیمت گوشی پول تعمیرشه . قبول نکردم و گوشی رو گرفتم بردم بیرون از علا الدین . مغازه ی جدید گفت یه قطعه از تو گوشیت سرقت شده . رفتم اعتراض کردم . کارکنان مغازه چند نفری منو کتک زدن . به 110 زنگ زدم . یه سرباز فرستادن . سربازه اینقدر اونجا اومده بود که با مغازه دارا رفیق شده بود . همشون بهم میخندیدن و بهم گفتن راهتو بگیر برو وگرنه شر واست درست میکنیم منم تو تهران غریب بودم هیچ کاری نتونستم بکنم .خدا ازشون نگذره ...
خدا به باز ماندگان جان باخته در این حادثه صبر و شکیبایی ،وسلامتی عنایت فرماید ،و روح این سفر کردگان راه آخرت را شاد و یادشان گرامی باشد ، با اینکه مدت بیش از بیست ساله در ایران جو دوقطبی ایحاد شده و جامعه را بخودی ،نخودی تبدیل کرده اند ؟ اما ملت ایران ،و کارمندان دون پایه حس وظیفه ای خود را در همهٔ مسایل جامعه بنحو احسن بنمایش گذاشته ،،روحشان شاد ،و یادشان گرامی ،،،
تابناک جان براستی جا ندارد مسئولین جلوی تکرار این وقایع رابگیرند.به چه دلیل یک ساختمان 15 طبقه با ماموریت تجاری از بدو ساخت به یک مجتمع تولیدی وانبار پوشاک بایستی تبدیل شود.این ساختمان اگر هم جدید بود واگر هم بیمه بود واگر هم به کلیه تجهیزات ایمنی مجهز بود بخاطر انباشت مواد سوختنی ان هم بقدری که حرارت ان بتواند بتن واتصالات ساختمان را بپیچاند .همین اتفاق افتاده بود.لذا جادارد شورای شهر استانداری شهرداری پلیس اماکن اتشنشانی شرکتهای بیمه ومجلس شورا طبق قوانین جدید جلوی هجوم وتشکیل چنین مراکزی را در مرکز شهر بگیرند ونگذارند ساختمان های مرتفع مرکز تجمع وانباشت مواد تجاری وصنعتی قابل سوختن شود.والسلام
از صمیم قلب به همه آتش نشانان و خانواده هایی که عزیزانی از دست داده اند تسلیت می گویم. شهادت گوارایشان باد و در کنار حضرت امیر محشور باشند
از طرف دیگر معتقدم این حادثه ریشه های عمیق تری دارد. مانند این ساختمان در جای جای این کشور کم نداریم. ما خیلی ساده از حادثه مسجد ارگ گذشتیم. خیلی ساده از حادثه سقوط هواپیمای C130 حامل خبرنگاران گذشتیم. خیلی ساده از حادثه های مشابه و این حادثه هم می گذریم. چون یا سیاسی می شود یا به اسم امنیت ملی نمی توان در مورد آن و مسوولینش صحبت کرد. حادثه مسجد ارگ باعث نشد که به فکر استاندارد سازی و سیستم اطفای حریق مساجد و تکیه ها و حسینیه ها باشیم. این حادثه نیز باعث نخواهد شد که به فکر استاندارد سازی و اطفای حریق ساختمانهای با تراکم جمعیت بالا مانند خوابگاههای دانشجویی، دیگر پاساژها، سینماها و ... باشیم. فقط اگر اتفاق دیگری افتاد با استفاده ابزاری از کلمات «جانباز» و «شهید» برای آصیب دیدگان - که البته به درستی برایشان استفاده می شود- سعی در پوشش کم کاری خودمان و مسوولین مربوطه می شود.
اگر روزی فکر کنیم که دیگر این کلمات مقدس را نداریم و ناچارا از کلمات «معلول» و «کشته» باید استفاده کنیم شاید موضوع را جدی تر بگیریم: سیستم اطفا یا اعلان حریق، راه پله های استاندارد و نبستن مسیر فرار، تمرین های سالیانه و ... ضروری است و جایگزین آن «ان شاالله» یا «خدای ناکرده» نیست.
گفت پیغمبر به آواز بلند
با «توکل» زانوی اشتر ببند
لطفا در باره زمان و محل تشييع پيكر پاك اين عزيزان فداكار اطلاع رسانى فرماييد.
سلام
من ازهمگی خواهش میکنم در کلاسهای مدیریت بحران شهرداری شرکت کنند
آموزش کمکهای اولیه ببینند، کلاس هم نتوانستند بروند آموزش ها را توسط منابع مختلف کسب کنند
من در این کلاس شرکت کردم و فهمیدم چقدر ناایمن زندگی میکنیم و چقدر همه ما نیازمند یادگیری اصول و روشهای مدیریت بحران،مواجهه با زلزله و حوادث طبیعی هستیم
و نیازمند یادگیری کمکهای اولیه
حتما شرکت کنید...اگر شعور و دانش و دلسوزی دارید یادبگیرید تا لااقل درین شرایط بحرانی بتوانید جان نزدیکان و همسایگان خود را نجات دهید
11 سپتامبر ایران بود

عمدی بود

بوضوح از وقوع همزمان چندین انفجار در طبقات مختلف مشخصه

اون دو نوبت پرواز پهباد که مورد شناسایی واقع شدند هم به همین علت بود

از قرار معلوم از این


این قصه سر دراز دارد و تکرار خواهد شد...


حال اینکه کار عوامل داخلی یا خارجی است رو دیگه خود مسئولان باید اعلام کنند...

.
دوستان شهرداری زور بنیاد مستضعفان رو ندارن پلمب کنن مسئولش بنیاد
دیروز سانحه قطار امروز پلاسکو واما
این قصه سر دراز دارد و تکرار خواهد شد...
هزاران بوسه بر نامت ای قهرمان سرزمینم
پرچم این بوم و بر برازنده پوشش پیکرت باشد
آتشنشانان غیور قربانی سهل انگاری این صاحبان پلاسکو شدند .
پیگیری کن چرا تجهیزات آتشنشانی ضعیف و محدود و قدیمی و ناکافیه؟

چرا دستور داده نشده قبل ریزش ساختمان همه آتش نشان ها تخلیه اش کنن؟ مگه قابل پیش بینی نبوده؟ یعنی علمش رو نداشتن؟ اگه نداشتن که فاجعست.

چرا مالکین پلاسکو به اخطارها بی توجه بودند؟

چرا شهرداری و مسئولین ذی ربط بعد از بی توجهی به اخطارها، دستور پلمپ یا تخریب با ایمن سازی اجباری ندادن؟ زورشون فقط به دست فروشها میرسه؟

این همه ساختمان مشابه پلاسکو تکلیفش چی میشه؟

کی به داد شهر تهران میرسه؟

یک زلزله بیاد چه غلطی میشه کرد؟

تابناااااااااااااک....یک کاری بکن....
شايعات منزجر كننده اي به گوش مي رسد. واي بر شما اگر حقيقت داشته باشد ...
30 دی روز آتش نشان
خونه هاتون رو بصورت مشارکتی نوسازی کنید دردسر زیادی هم نداره
ای کاش این نظرات را هم اقایان مسول بخونند وکمی شرمنده شوند
واقعا افرادي كه در اين موضوع كوتاهي كردند و منجر به مرگ اين انسان هاي فداكار شدند چطور ميخوابند ايا وجدان دارند يا خير؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام وعرض ادب ..انتقادسازنده است ..متاسفانه یک گروه ضربتی بزرگ برای حوادث بحران ناشی از اتش سوزی یا زمین لرزه یا طوفان وسیل درکشورمان وجود ندارد..دنیا برای کشور ما میخندند..برای اواربرداری یک ساختمان 15یا 17 طبقه اینقدر زملن بر باشد..با برنامه ریزی از هراستانی 5وسیله تخریب تقاضا میشد..اواربرداری اینقدر طول نمیکشید ..بجای اینکه بیاییم مشکل اوار را حل کنیم بجان همدیگر می افتیم ..وبرای روزنامه های خارجی اخبار محکوم کردن همدیگررا برای انها نان را لقمه درست کرده وبه دهان انها می ریزم ..به تازه گی بزرگترین استوانه فکری نظام را از دست داده ایم .ومردم درشوک بسر می برند ..وبعضی از مدیران و مسیولامملکتی اندر خم یک کوچه اند ..وغیره ..ما همه یا ران رضایی هستیم ..حمیدهیبتی لشت نشا
با سلام اینجانب برای مصیبت دیدهگان صبر یاری ازخداوند بزگ خواستارم وبرای مسولین و مردم عبرت از حوادث تلخ توصیه میکنم وبرای یاریدهنگان حوادث اجری عظم ازایزد سبحان درخواست دارم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان